Hej!
Jag har en fråga som jag hoppas att jag kan få hjälp med, jag har nu en
utanpåliggande dosa till mitt comhem uttag och vill byta till en infälld variant.

Då undrar jag lite hur jag ska välja, eftersom jag bygger en ljudisolerande påbyggnadsvägg så måste jag få det tätt. Det finns en massa apparatdosor men undrar om det finns nån specifikt för det här ändamålet?

Uttaget har bara en sladd så det räcker om dosan har en ingång för sladden samt är gjord för dubbelgips.

Vore tacksam för svar!

/Danne

Redigerat:
Du behöver en vanlig apparatdosa för dubbelgips tex denna http://www.elbutik.se/product.html/apparatdosa?category_id=1957 (den gula då)

Dock kan man ju röra till det lite med signalen för andra när man kopplar så är man inte säker på vad man gör där så kanske man inte blir helt populär om man meckar under Hockeyn eller så ;)

mats_o skrev:
Du behöver en vanlig apparatdosa för dubbelgips tex denna [länk] (den gula då)

Dock kan man ju röra till det lite med signalen för andra när man kopplar så är man inte säker på vad man gör där så kanske man inte blir helt populär om man meckar under Hockeyn eller så ;)
Tackar, nu har jag förstått hur jag ska lösa det :)

Det gäller ju att visa hänsyn! Dock så har jag en slutkontakt (bara en sladd), så då borde jag väl inte störa de andra så värst när jag väl monterar om uttaget...

Tror jag iaf :)

Nej, som sist i slingan så stör du ingen efter dig om du kopplar fel när det gäller TV. Dock så är det så att under tiden du kopplar så skickar du störningar i nätet som kan påverka data/telefoni. Så koppla snabbt och se till att du får med jordflätan.

Skulle nog istället vilja föreslå en renoveringsdosa, vilka vanligen har gummigenomföringar för kabel. Det blir tätare och därmed bättre ljudisolering.

Edit: Kan inte svära på att dosan på bilden har gummibussningar, men de jag köpt (likadana, fast blå färg) har det.

Redigerat:
  • Gilla
AzP
  • Laddar…
Tackar för alla tips, nu vet jag vad jag ska köpa!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.