[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Det är att föredra att man kopplar TV via TV-pluggen, då risken ökar att störningar skickas bakåt i nätet om man använder Data-utgången för att koppla in TV:n. Det är en liten risk, men den finns. Och det är inte svårt, du byter bara ut F-kontakten till en IEC-hona som jag länkade till.
5 svar · 1,5k läst
S
Slint: Aha. Kanon! Tack för hjälpen, jag återkommer om det inte vill sig. :)
6 svar · 5,0k läst
·
plaggis
plaggis: dBpoweramp alla dagar i veckan
26 svar · 5,4k läst
Nimajneb
Nimajneb: Sonens kompis kanske spelar och då är mobilt bredband oanvändbart.... Säger iaf mina ungar....
3 svar · 1,8k läst
C
CrazyFin: Tjohooo! Efter ett par timmars letande så har jag hittat tillverkaren!! :wow: Tillverkaren heter RDM Just dessa uttag finns på länken: Multimediauttag ! ÄÄÄäntligen!! d^_^b
21 svar · 14,2k läst
·
E
elmont: Du ska naturligtvis göra som b_hasse skriver. Sedan använder du patchkablar för att ansluta det du vill ansluta.
14 svar · 9,5k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: Jag inbillar mig att alla stötar jag får när jag kopplar ihop TV-stereo-dator i en ring skulle minimeras.
25 svar · 7,3k läst
jojjeblom
jojjeblom: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=637707&cks=ASS&assoc=B99EC1DD-959C-4C0C-9D36-284FB69F5D76 Nu så är dom hemma och inkopplade, spelar riktigt trevligt faktiskt, blir nog ännu lite bättre efter x:antal timmars inspelning också:-)
23 svar · 7,2k läst
M
Mellanbarn: Finns en mängd sådana program för PC också. Inssider använder jag själv.
7 svar · 2,0k läst
T
tomlan: [citat] Vet inte vad det är för kvalitet på julas antenner...... Men eftersom du bor bara en mil från antenn ska du ha en antenn med större öppningsvinkel t.ex Gitter och Televes är ett bra val
14 svar · 8,1k läst
T
tomlan: Citat: Pratade lite snabbt med.elektrikern som dragit multimedia uttagen, och jag kan enkelt pilla bort själva antennkontakten och på.så sätt dra ut kabeln och sätta på en skruvkontakt som det ska vara för satellit... Men han påstår att detinte behövs eftersom att det inte är någon dämpning i våra antennuttag så blir det ingen skillnad, vad menas med det? '' Din elektriker är ute
28 svar · 6,0k läst
P
pbengtsson: Vill man lägga pengar så har ex lex com en. (att bygga enligt nätverksolan kommer spara mycket pengar) http://www.elbutik.se/product.html/telemodul-t100-parallell?category_id=2047 Har en sådan, aldrig inkopplad (kör trådlös tele med basenheten brevid "media skåpet").
8 svar · 3,1k läst
F
frohike: När jag räknar på ljudsystem som ingår i säkerhetssystem kör jag med en enkel formel. Jag går grovt på att en högtalare har 90 graders spridning. I mitt fall har jag ett hörplan på 150 cm Sätter jag en högtalare på 2,7 m räknar jag 270 cm - 150 cm = 120 cm x 2 = 240 cm... Det ger mig ett CC på ~2,5 meter mellan högtalarna. Då har jag bra hörbarhet i hela den ytan
6 svar · 972 läst
Z
ZeeRuX: Har visserligen inte läst alla inlägg nu men om man börjar med vad inlägget handlar om så förstår jag inte riktigt vad du menar med att "om du väljer 3D så kan du inte ha en stor tv"?? .. Jag har en 3D projektor och kör 3D-bild i 95" med fantastiskt resultat. De flesta nya moderna tv idag har ju 3D som följer med.. Det är inte så att bara för att det finns 3D på dem så är de
81 svar · 9,6k läst
NetNut
NetNut: Lyfter detta ämne igen då min mor fått besök av säljare ifrån Protex Security. Då min mor är mycket bestämd av sig och inte "köper grisen i säcken" så blev det som tur är ingen affär. Säljaren började med hur billigt larmet var kontant, inga månadskostnader osv, när mamma tyckte det var dyrt så kontrade han med låg månadskostnad. Påtalade hur enkelt och lättanvänt larmet
11 svar · 12,6k läst
M
Mats: Of topic inlägg bortplockade /Mats Moderator
10 svar · 1,3k läst
frallan74
frallan74: IP 100: PRODUKT BESKRIVNING 8 st digitala ingångar varav upp till 4 st valbart analoga. Seriell bussanslutning för 25 st ”virtuella” larmingångar, aktiveras med dt-kommandon från ansluten enhet via IP100GPRS ComCable RS232 eller Telnet. 4 st fjärrstyrningsbara utgångar. Sirén utgång. Förbikopplingsingång. Larmbesked som SMS och E-mail. Sänder det IP-baserade larmprotokollet
6 svar · 2,6k läst
G
gorran: Vilken typ av Tellstick använder du? Tellstick Duo? Mvh gorrran
37 svar · 9,9k läst
A
AndreasM: Securitas äger larmet, så det kommer de plocka bort om jag väljer att inte ta över abonnemanget. Ja det kanske är som du säger att dom inte godtar det, får väl ringa och fråga dom helt enkelt. Enklast hade ju varit att byta från IP-telefoni till vanlig telefoni men det var inte heller smärtfritt visade det sig, då kräver nämligen Telia att jag ska binda mig i 18 månader och det har
2 svar · 3,1k läst
R
roli: Finns mer diskusion angående energimätare här: http://www.byggahus.se/forum/teknik/158722-energimatare.html
7 svar · 9,2k läst
slaskman
slaskman: Har redan en WD, dock utan HDMI. Den gör vad den skall men har extremt fult gränssnitt, tex får du upp nio filmtitlar som ikoner i taget, där vill jag ha en lista i stället, och fjärrkontrollen är grymt smäckig
10 svar · 1,5k läst
R
rca1959: Suck! http://www.sydsvenskan.se/bostad/article192724/Lasare-rasar-mot-Electrolux-kylskap.html Tänk på att vissa plastkort ger ett års extra garanti på vitvaror, i mitt fall MasterCard
3 svar · 11,4k läst
N
NikS: Tjena ! Någon som har denna lur från TRE och som lyckats lista ut hur man lägger in telefonnumret till telefonsvararen som kortnummer på knapp ett? /Niklas
0 svar · 3,5k läst
N
Nannami: Tack för alla tips! Vi bor i Lidköping, och vad jag vet så är det Skövde och Bäckefors som är de närmsta. Vi har ingen box alls (räcker med "skogs-TV"), utan signalen går direkt från antennen till TVn som bara är något halvår gammal. Dock passerar den ett uttag på vägen. Har för mig att vi i början hade den gamla analoga antennen. När se´n denna rasade ner från taket skaffade
15 svar · 78,6k läst
M
Moltas: Bor på landet och valde först en ADSL-anslutning på lägsta hastighet. En bra dag kunde jag komma upp i en bråkdel av vad jag betalade för :( Med mobilt bredband har jag åtminstone en bråkdel till :/ Angående Sonos med inbyggd högtalare är jag beredd att hålla med. Lyssnade på en i butiken och ljudet uppfyllde iaf mina behov.
3 svar · 4,0k läst
A
AW: Oj vad svar jag fick...! Tack för alla bra tips, Naturligtvis blir det säkert andra spel som gäller om några månader så det gäller ju att hitta hårdvara som håller ett tag. Jag trodde att det räckte med en Atom processor men det får nog bli som någon skrev i3 eller i5 eller liknande. Jag hade gärna velat ha två strömsnåla små nettop datorer som klarar spel, men det verkar svårt
15 svar · 4,1k läst
stefancrs
stefancrs: Jag hade byggt in högtalare i väggar/tak, dragit sladdar till ett mediaskåp och där placerat några sonos+en airport express. Vill man göra det billigare hade jag skippat sonos, tagit några t-ampar och flera airport express. Men det blir inte en alls lika smidig och lättanvänd lösning. Fast mycket billigare.
11 svar · 4,2k läst
Y
yegger: [citat] Har du både IP- och GSM-anslutning till ditt larm? Om du bara har IP - hur hanteras ett strömavbrott? Jag antar att den tappar kontakten och kan larma?
59 svar · 20,1k läst
·
F
Fiat 500: Är det någon mer som har info om Abus larmsystem? Det var ett tag sedan jag följde upp tråden, många har läst den men få som har kommenterat någon? något?
12 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.