Har idag ADSL via Tele2. fick nyss brev att de höjer avg. till 279kr/mån för 8Mb.
Funkar halvrisigt i dagsläget, tycker inte jag har i närheten av 8 så jag funderar på byte.
Nån som sett ngt till vettigt pris?
Funkar trådlösa routrar bra?
Ös på med tips. Gillar inte tele2 alls...

Beror på var du bor. Pris ser jag att du prioriterar. Men själv har jag Telia via telejacket och har runt 28 mbit utav max 30 mbit. Och jag gick in med inställningen att Telia var dyra. Men faktum var att när jag beställde var Telia 2kr billigare än telenor för snabbare tjänst med samma innehåll. Telenor hade 24mbit och Telia 30mbit

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Helt korrekt, det får inte kosta mer än det smakar.
Felia kommer jag aldrig någonsin använda i hela mitt liv igen så det tipset går tyvärr bort.

Fartmässigt så har jag inte behov av mer än det vi har idag. Laddar i princip aldrig filmer.

8-10Mb, billigt och med en bra kundservice. Blivit tillräckligt misshandlad av Telia och Tele2 nu...

Om du letar efter billigt så kan jag rekommendera Universal Telecom (trots att en del varnar för det i andra trådar). Jag har haft dem i ett antal år nu och har inte haft några problem med dem eller kopplingen överhuvudtaget.

Det roliga är väl när andra bredbandsleverantörer ringer och vill erbjuda sina tjänster, en del vet vad de pratar om och tackar för sig direkt när de får höra att jag har Universal, en del försöker lura på mig en dyrare tjänst och en del kan inte räkna. Hittills är det ingen som har kommit i närheten av Universals prisbild.

/Gojan

ok, ska kika på dem.
/H

Mina preferenser:

1. Bahnhof. Bäst.
2. Bredbandsbolaget. OK när inte Bahnhof finns.

Telia. Över min döda kropp.

Alltele 249:- mån för 24 mbit

Funkar alltid ( för mig iallafall )

Att byta ISP för din ADSL-förbindelse om du uppfattar att den inte ger full bandbredd löser inget, såvida det inte finns något fel som upptäcks i samband med bytet. Börja med att be din nuvarande ISP-support kontrollera och ge dig ett svar på vilken hastighet du ska kunna förvänta dig. Det blir samma koppartrådar oberoende av ISP.
Vad du kan få ut av en mobil lösning måste du själv prova ut då det är helt avgörande var du bor och hur ditt hus ser ut.
Mobilt kan vara lite lurigt prestandamässigt då det kan förändra sig över dagen beroende av hur många som nyttjar mediet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.