Låter bra det, angående isättande av dom nya, är det bara att sätta i dom och trycka ner fjädern eller är det något speciellt man ska tänka på??
Mvh

Nää, bara att sätta tillbaka dom!

Hej igen alla, kolen är nu bytta, det var ganska tajt att få ner dom fick trycka ner dom ska det vara så tajt??

Nu snurrar i alla fall maskinen och allt verkar fungera, det enda som är nu är att det har tillkommit ett ljud, låter ungefär som om man kör med en bilbana, kan detta ha att göra ned att kolen ska slita in sig eller beror det på något annat?

Är ganska högt vinande ljud hörs i hela huset :)....
Mvh

Dom ska kunna röra sig, annars kasar dom inte in allt efteraom dom slits! Man kan fila till sidorna så dom löper fint. Vinandet kan vara lagerfel...

Aha okej då vet jag vad problemet är om den stannar igen, jag reagerade på att dom gammal också satt ganska hårt när jag tog bort dom, det vinande ljudet kommer och går lite känns det som, hoppas på att någon kan bekräfta att det har med kolbytet att göra :)....

Skulle tippa på att ljudet kommer från kolen. Ge dem ett antal körningar innan du börjar dra i det...

Vill bara uppdatera att tvättmaskinen fungerar perfekt har gått många tvättar, det vinande ljudet minskade för varje tvätt och är nu helt borta, känns skönt att fixa tvättmaskinen för 150 spänn istället för att lägga 5000 på en ny, rekommenderar alla att kolla upp vad som kan vara fel innan man åker och köper nytt...

• Gilla
Björn Ohlson1 och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.