6 047 läst ·
25 svar
6k läst
25 svar
Switch - PoE, fläktlös - vilken?
Ingen av dem har väl PoE, så jag hade inte valt någon av dem.Suhagg skrev:Vilken väljer ni och varför?
Vill ha något som jag kan konfa via webgränssnitt.
Behöver dock inte göra några inställningar vad jag vet.
Kommer ha min router med 3G-4G in på en port, sen resten av nätverket kommer vara
3-4 datorer samt en skrivare och någon nätverkskamera. Inget avancerat.
ZYXEL GS1910-24 24 PORT GIGABIT SMART MANAGED SWITCH
[länk]
Netgear Prosafe 24-port Gigabit Smart Switch GS724T-300
[länk]
Jag förstår inte vad du ska med en såpass avancerad switch till för det ändamål du beskriver...?Suhagg skrev:Vilken väljer ni och varför?
Vill ha något som jag kan konfa via webgränssnitt.
Behöver dock inte göra några inställningar vad jag vet.
Kommer ha min router med 3G-4G in på en port, sen resten av nätverket kommer vara
3-4 datorer samt en skrivare och någon nätverkskamera. Inget avancerat.
ZYXEL GS1910-24 24 PORT GIGABIT SMART MANAGED SWITCH
[länk]
Netgear Prosafe 24-port Gigabit Smart Switch GS724T-300
[länk]
En enklare 8-16 portars fläktlös switch beroende på hur många extra enheter du vill kunna koppla in räcker fullgott.
Zyxel GS1910-24 är fläktlös.
En ny Netgear GS724T-300 ska vara fläktlös, men den hade tydligen fläkt tidigare, trots exakt samma artikelnummer. Inwarehouse skriver inget om fläkt, vilket är ett varningstecken. Dustin uppger att den har fläkt, så de kanske säljer en äldre batch till kampanjpris?
En ny Netgear GS724T-300 ska vara fläktlös, men den hade tydligen fläkt tidigare, trots exakt samma artikelnummer. Inwarehouse skriver inget om fläkt, vilket är ett varningstecken. Dustin uppger att den har fläkt, så de kanske säljer en äldre batch till kampanjpris?
Har en 24-portas utan poe men med fyra SFP-portar. Ena SFP-porten ska jag antagligen koppla in inkommande fiber i (om jag kan konfigurera swirren rätt), använder 18 TP-portar (konfigurerad för två VLAN), några tv-apparater, 2 digitalboxar (för tv), några mediaspelare, skrivare, UPS, NAS, serieport, Telstick, några datorer.bobas skrev:
Kan bekräfta att min GS724T-300 (GS724Tv3 enligt admingränssnittet) är fläktlös. Väldigt nöjd med den, men har ju tyvärr inte PoE. Jag har bara en PoE-enhet, så det löste jag med en PoE-injektor.b_hasse skrev:
Min patchpanel har jag 24 portar. Kommer inte använda alla men att köpa en 8portars switch och sedan behöva byta den om 3år känns onödigt.timmelstad skrev:
Prisskillnaden 16 till 24 portar är ingen alls verkar det som.
Har du några tips på några bra fläktlösa?
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden