H
husdrommaren: hej nu funkar det! //Kerstin
1 svar · 2,5k läst
A
ama: Finska Oras har också, köksblandaren har dels en sensordel som ger tempererat vatten, dels en del som ger kallt eller varmt: http://www.sigro.se/es_shop/produkter2/vatten/oras/di/ventura.html och så finns det för badrummet också: http://www.sigro.se/es_shop/produkter2/vatten/oras/oras_electra/intro.html /ama
3 svar · 5,0k läst
B
byggimpert: [citat] Ja, det har du rätt i, det ser bedrövligt ut när hyllorna 'sackar' ner. Theofils brukar ha bra kvalité, undrar om om 'hänget' kan bero på materialet i själva hyllplanet på IKEA's Lack?? Antagligen stadigare med massivt trä och därmed mycket mindre risk för 'häng'. Fast antagligen är väl inte IKEA-konsollen av högsta kvalité den heller ;), så det kanske är den som gett
10 svar · 1,6k läst
N
Nybyggare_Gbg: Prova på www.stala.com om rostfritt passar dig.
3 svar · 5,3k läst
payman
payman: Hej. Jag tänkte trixa till det lite i vårt kök som snart ska renoveras och behöver lite åsikter från er. Jag ska ha häl och fläkt i ett hörn. Fläkten (rostfri) ska vägghängas. Plattan som jag bygger ut väggen med för fläkten tänkte jag sätta ljus bakom. Förslaget är blått neonljus. Belysning blir 1-2 neonrör som hängs i utrymmet (dvs inte fast monteras). Alt 1: Med hjälp av
0 svar · 1,8k läst
payman
payman: [citat] Kolla på elektrostore.se. Annars är min favorit tretti.se med en mängd fläktar, dock ej Futurum.
1 svar · 2,7k läst
L
lassemajja: Haha...jo jag kom på det....ibland är man bra dum!
2 svar · 2,3k läst
M
Mr_T: Perfekt, precis vad jag letade efter! Siemensen heter ET 790501E Tack. /T
3 svar · 1,7k läst
A
aspe: Kanske skall beskriva Bosch-hällen vi har o som vi köpte i augusti förra året. Det är deras häll med två främre induktionszoner och två vanliga zoner baktill. Det är den vänstra bakre zonen som ser ut så här - den har "stor eller liten" variabel storlek. Den andra bakre zonen ser helt "homogen" ut.
6 svar · 7,2k läst
Immobil
Immobil: 8) Silicon ~ 3-5 mm per sida. :D
1 svar · 2,4k läst
B
brasse: Jag vet inte vad brandgips är, men gips är ju brandklassad (ju tjockare ju längre tid och mot brand en gång) däremot kan bindemedlet i gipset försvinna när det hettats upp många gånger, t ex om gipset sitter vid en spis eller en kamin och kvar i gipsskivan vlir bara pappen. Detta är ju bara nåt som kan hända men jag har sett det på flera ställen att kaklet bakom spisen börjar
4 svar · 5,5k läst
M
Maskot: Jadå! Har gamla Marbodal-luckor (1988 ) som vi behöll (!!) när vi gjorde om köket. Av olika skäl behövde vi byta stommar (mer djup m.m.). Bänkstommarna hos Ikea funkade utmärkt till detta. Det enda var att man fick borra nya hål för gångjärnen. Självklart måste man också kolla att bredd och höjd på stommen stämmer med luckan från den andra tillverkaren. Jag vet inte om alla
1 svar · 3,6k läst
MathiasS
MathiasS: Prova du med diskmedel eller varför inte lite koncentrerad Grovrent så ska du se att det blir skinande rent igen.
1 svar · 9,6k läst
H
hanneli: Utöver elförbrukning och ljudnivå är ju dina önskemål och behov ochså viktiga att tänka på. Att välja samma märke el inte är ett individuelt tycke. Hur stor kyl/frys trängs/finns det utrymme för i huset? Vill du ha side-by-side/frittståande/innebygd? Frostfri frys? Diskmaskin: Mitt tycke är att det finns åtminstone ett snabbprogram samt et program m hög värme typ 70 grader för
1 svar · 2,4k läst
H
hanneli: Som jag har skrivit i en annan tråd (tror jag) blev det laminat i köket i huset som inte är byggd änn... Våra önskemål var delade, min make ville ha både sten och trä, jag ville ha en heltäckande diskbänk då jag spiller mycket, og kostnadsfrågan avgjorde -> laminat, men med underlimmad (=tilval) diskbänk som har två hoar och en avställningsyta. Vi brasar rätt mycket i köket,
5 svar · 7,8k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Vi har avstått från häll med kant just för att det vid denna kant samlas smuts med tiden, vår häll är helt slät och har ingen facettslipad kant och precis som jag skrev tidigare fungerar det toppenbra!
3 svar · 1,6k läst
B
byggimpert: Jag håller med 'Lisa', kombinera träpanelen med ett kakel som antingen harmonierar eller kontrasterar bra, glasskiva framför panelen känns som 'tårta på tårta' tycker jag, ger dessutom ett konstlat intryck, varför ha ett lager under glaset på ett ställe där det ändå inte fyller sin funktion?? Mycket snyggare, enl. min personliga åsikt, är en yta (tex. kakel, plåt osv.) som tål de
7 svar · 3,6k läst
A
AndersG: Kan löna sig att prata med en plåtslagare. Vi fick ett jättebra pris från en plåtis, förutsatt att vi hade nöjt oss med svartplåt. Nu gjorde vi inte det, utan ville ha rostfritt.
6 svar · 2,6k läst
H
hanneli: Vi bygger ochså på samma sätt, en halvö m häll/fläkt och arbetsplats för matlagning ;) Vi har faktisk vald at inte ha en högre del ut mot vardagsrummet för at bättre utnyttja bänken. Vi såg detta i Myresjöhus´ visningshus Aria i Örebro, och beslutade kopiera lösningen. Kolla: www.myresjohus.se/index.aspx?Link=http://www.myresjohus.se/House/ListSubItemPage.aspx?SectionId=1442 Välj
3 svar · 4,6k läst
Sweli
Sweli: vi har det och det fungerar kanon bra. Skulle aldrig gå tillbaka att avfrosta frysen ;D
3 svar · 1,0k läst
Z
zoviey: Bäst är att låta elektrikern koppla det där. våran induktionshäll (inbyggd) går på 2faser och ugnen (inbyggd) går på den andra (3-faser) Men man kan köra våran häll på 220-240V. Det är en husqvarna. men elektriken rekomenderade den kopplingen vi har.
5 svar · 4,9k läst
S
scalla: Mina föräldrar köpte ikeas vita Ståt i Gdansk (inkl kylskåp, ugn, keramikhäll och fläkt, bänkskivor). De betalade cca 25000:- där istället för ca 37000:- här hemma. Så de tjänade ju pådet iallafall. De hade en mailkonversation med polska ikea ca 2-3 månader innan för att vara säkra på att allt fanns  hemma. Scalla Glömde: I priset var det med en Domsjö dubbelho samt en
13 svar · 9,4k läst
H
hanneli: [citat] - sitter inte ugnen i köksön? då är väl avställingsytan själva köksön? eller är det något jag har missat? mvh hanneli
7 svar · 2,3k läst
K
karl: Att riva en bärande vägg kan gå. Ofta kan man utan problem göra en liten öppning. Om man däremot vill ta bort hela väggen måste man säkerligen ersätta den med en balk som vilar på pelare eller eventuellt fästes i befintlig vägg. Man kan inte utgå från att en riven bärande vägg i ett annat hus kan fungera som exempel för hur du kan göra. Ditt hus bärande system är avgörande.
2 svar · 3,5k läst
M
Mr_Smurf: Har för mig att jag sett monteringskit för det någonstans.. Kolla med någon vitvaruförsäljare...
1 svar · 2,1k läst
S
Svambert: Tjena, ser att ni avhandlar bänkskivemått!! Mkt intressant pga egen erfarenhet i ämnet ang massiva skivor av ek. Vi har råkat ut för något som kallas "cellkollaps" vilket innebär att översta lagret av ekskivan "reser sig" på ett antal olika ställen. Detta går inte att förutse enligt våran snickare. Det kan bara "hända". Är det någon som har råkat ut för något liknade eller har
8 svar · 8,5k läst
J
jimmy1976: Problemet är att man vill ha L-vinkel skarven snyggt Kolla här: http://www.webbkampanj.com/bauhaus/katalog/v27/ bläddra i katalogen, där finns bilder på skarven De kallar skivorna A, B, C
2 svar · 919 läst
T
Tompa01: Siemens har en installations broschyr för alla sina produkter. Där står vilka mått som gäller för Siemens, inkl ventilation, avstånd till vägg mm. Gratis att beställa eller ladda ner från deras hemsida. Tompa
2 svar · 735 läst
B
ByggareBob99: här e electrolux finaste spisar ,ser ju gammaldax ut http://www.molteni.com/node468.asp?picnum=03
17 svar · 7,7k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Om det är kakelfog finns det verktyg i form av en smal rasp att kratsa ur fogen med, Det går hyfsat snabbt. Är det klinkerfog du har (grövre yta) blir det värre. Den är hård som betong. Har ingen bra lösning på detta.
1 svar · 4,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.