M
mats99: Aj Aj Aj. Fläkten beställd. Det vart en Fjäråskupa 95 cm med externmotor. Satte också in den kraftigare snurran på taket. Svart. Tyvärr så slutade kalaset på 17600 ;) men.. Nu skall man väl fan slippa allt matos i köket. /Mats
6 svar · 2,8k läst
M
Maskot: Tack Fredrik.e för det sista förslaget. Det skulle sannolikt kunna lösa mina problem relativt enkelt. Då behöver man ju bara kapa till bakstycken i rätt (och samma) mått samt dito bottnar. Framstår som betydligt lättare än att försöka snickra till något själv och måtta in med utanpåliggande alt. nedfrästa beslag. Finns det något förslag på hur man bäst gör med infästningen
2 svar · 6,9k läst
Linska
Linska: Här kommer några... http://www.bolia.com/retail/new_product.asp?catalog_name=Furniture&categoryname=Dining%20tables&product_id=300600000&Fabriccolor=0&front=True&Expand=$3$$1$&ISOLanguage=SWE http://www.mio.se/produkter/framebot.html?url=/produkter/matbord/main.html Uptown http://www.buy-group.se/?id=273 http://www.inred.se/catalog/Modern_CS_391Q-p-8531.html
1 svar · 3,7k läst
S
sirbo: Jag använder "universal allputsmedel" till både rostfritt och spishäll. Fungerar klockrent.
6 svar · 19,5k läst
H
Henriettae: Och Sentens (elecrolux köksserie) och Marbodal tillverkas i samma fabrik.
10 svar · 3,6k läst
G
gorgar: Fler tankar?
4 svar · 564 läst
H
hanneli: Har för mig at Smeg ochså har grejor m gammaldags design? kolla www.smeg.com. mvh hanneli
3 svar · 6,0k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Effekten på hällen står ju i bruksanvisningen. Gasflaskorna förgasningskapacitet vid olika temperaturen är känd. Farsan har en identisk häll som inte funkade helt och hållet med P11 utomhus vintertid. Dessutom skall gasinstallatörerna kunna räkna ut var som behövs och mitt fall blev svaret: - Det verkar stämma. I kalla Norrland kanske det är läge att ha ett isolerat och
7 svar · 1,5k läst
Sweli
Sweli: [citat] När man har ismaskin ska man då och då kasta isbitarna och låta maskinen tillverka nya. De får en bismak när de blir gamla.
3 svar · 1,2k läst
M
Mv14: Hej !!!! Jag rekommenderar www.Poggenpohl.com den absoluta platsen för inspiration
2 svar · 3,2k läst
J
jessica: Den brukar väl komma någon vecka efter huvudkatalogen...o den brukar dom börja skicka ut första veckan i augusti...köks brukar dröja lite till..
1 svar · 1,2k läst
B
bygg-Andy: Ojdå! Tack för alla bra tips OLHA! Glas lätt ju läckert. Ska kolla med en glasmästare vad som finns.
2 svar · 835 läst
D
drx: Körde resterna från fuktspärren i badrummet under mitt kakel i köket. Mest för att bli av med det då hållbarheten höll på att gå ut. Prima räcker annars alldeles utmärkt. :)
3 svar · 2,1k läst
I
ichigo: Eller heltäckningsmatta i badrum in till badkaret. Yes. Min fd svärföräldrar har ett hus där de har en fluffig plysch-heltäckningsmatta i badrummet ända in till badkaret. (men inte under). Och det är en vanlig lös badkar. Det är från 70-talet så det luktade lite mysigt då jag var där några år sedan. Och nu blev det rejält offtopic, yes. Oj, glömde säga att det är svensk hus.
9 svar · 14,9k läst
N
Naimiez: Vi skall byta kök och samtigdigt lägga in ett nytt golv. Jag har hört både att man ABSOLUT inte skall lägga golvet så att köket ståpr på det för att golvet måste kunna flytta på sig. Sen hör jag att det var förr och att nu skall köket vila på golvet.....vad gäller???? ??? ??? ???
0 svar · 1,3k läst
N
Nisse77: Hej! Vi ska renovera köket i vårt nyköpta hus (byggt 47) och jag har några "nybörjarfrågor" om avlopp och lufttrumma... :) 1. Är det svårt och dyrt att flytta avloppet för vasken och diskmaskinen några meter (ca 2,5 m)? Vi funderar nämligen på att flytta ut diskbänken till en köksö, där den förre ägaren har förborrat för nya vattenrör. Vi har tänkt att hyra in en rörmokare
0 svar · 1,9k läst
C
CaJa: Jag tackar allra ödmjukast! Tänka sig att gamla trogna Järfälla Byggvaror skulle dyka upp... Har själv ägnat mycket tid åt sökning, men - som med allt annat - det är lätt att hitta när man söker på rätt ställe...
3 svar · 12,9k läst
O
OLHA: [citat] Tror det är helrätt! Lycka till! ;)
16 svar · 4,3k läst
P
Porky: Japp, köpte ett par idag på Lerums Trä. Så nu ska jag bara låna en fräs av kompisen också.
6 svar · 5,4k läst
L
lillfia82: Ngn som har ett älvsbyhus Oden som vet ungefär hur många kvadratmeter kakel som behövs?
0 svar · 625 läst
payman
payman: [citat] Skivan i bakkant kommer bli "väggen" fast jag tänkte inte dra ner den till bänkskivan utan sluta 60-70 cm upp för att kunna göra några hyllor/"trappsteg" in mot hörnet samt ha en spot i utrymmet bakom. Fläkten jag funderar på är Gorenje KD 810 G eller E. Rostfri och Glas. Ser mkt bra ut.
2 svar · 2,4k läst
D
drx: Jag har en electrolux kolfilterfläkt som funkar riktigt bra. Köpte tvättbart filter så driftsekonomin är även den bra. Har ej upplevt något negativt ännu, skall väl isåfall vara inköpspriset och pris på nytt filter . ;)
1 svar · 3,4k läst
DragonLady
DragonLady: Hade oxå detta problem med det löstes som sagt med en böj under skåpet.
8 svar · 878 läst
F
flimsy: Franke tillverkar mörka/svarta diskbänkar. Svindyra? Jepp... 8)
1 svar · 1,1k läst
StarGate
StarGate: Hej och tack för ditt svar. Jo, jag hade läst igenom tråden tidigare men tyckte mig inte hitta ett entydigt "X ger mest för pengarna". Antar att jag vill göra det enkelt för mig men tacka katten för det, husbyggnation (det första därtill) verkar attans så komplicerat ändå och plånboken dessvärre har sina begränsningar.
3 svar · 4,2k läst
H
hanneli: Det beror vel ochså lite på om det är risk för att garderoben blir flyttat? Annars tycker jag takanslutat är snyggast, även om konstruktionen blir lite mer massiv då. Inget damm! mvh hanneli
3 svar · 889 läst
N
niclasella: Titta på www.culimar.com Häls Niclas
5 svar · 9,5k läst
N
niclasella: Vi har varit och tittat på granit hos culmar kök och de verkade ha bra priser. De har endel av skivorna på sin hemsida med priser, men det finns fler att välja på om man åker till dem. De har priser på nästan alla skivorna på sin hemsida. www.culimar.com Häls Niclas
26 svar · 10,4k läst
F
Fredrik.Aj: Vi ska ha ett "Ståt vit", kommer ha ekparkett i hela huset.
4 svar · 3,7k läst
D
drx: Det var så lite så :) Alltid kul att kunna hjälpa till
3 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.