Köpte en induktionshäll och en mikrovågsugn via Tretti.se. Tyvärr verkar det som bägge varorna är returexemplar. Mikron var öppnad och saknade all dokumentation. Värre är det med hällen, den är skadad i en hörnet vilket är rent för jävligt när det rör sig om en ny vara.
Skall bli intressant att se hur detta löses.
Någon som har liknande erfarenhet? Tips mottages tacksamt.

Jag beställde ugn, häll, micro och diskmaskin. Allt var var förutom hällen. Den var helt krossad efter transporten. Jag ringde deras kundservice och de beställde en ny direkt som är på väg. Jag har inte fått den ännu men hoppas att den kommer senast i morgon.

Har köpt en hel del genom Trettio.se och har bara goda erfarenheter. Billiga och lätta att ha att göra med.
Hoppas att det ordnar sig för er. Ge dem gärna chansen att göra rätt för sig innan du sänker dem offentligt.

mvh
David

David skrev:
Har köpt en hel del genom Trettio.se och har bara goda erfarenheter. Billiga och lätta att ha att göra med.
Hoppas att det ordnar sig för er. Ge dem gärna chansen att göra rätt för sig innan du sänker dem offentligt.

mvh
David
Hade det bara varit en vara som var defekt, hade man kanske svalt förtreten. Nu var det ju 100% av leveransen som var trasigt och uppenbarligen gamla returvaror. Klart att det ger ett dåligt intryck.

Att dom sedan är så billiga kan jag bara hålla med om till en viss grad. dom tar, med råge, igen på karusellen vad dom förlorar på gungan. (Drygt 3000 dyrare än lokala handlare på identiska hällar när vi letade vitvaror).

Visst det går väl att hitta fynd, men man måste vara prismedveten och jämföra noga.

Ny häll är på väg. Jag räknar med att kunna byta den trasiga hällen mot en ny inom några dagar. Mikron får vara. Istället har Tretti beställt en full uppsättning dokumentation som skickas hem. Allt enl kundservice.

Min häll kommer i morgon. Det tog en vecka att få en ny så jag är jättenöjd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.