3 567 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Ny Bänkskive tråd
Hej
Jag har läst alla trådar om oljor osv men startar ändå en ny.
Skall snart olja min ekskiva och undrar om det framkommit något nytt ang oljor. Kallpressad, rå, kokt,varm,kinesisk, med eller utan tillsatser?
Skall även sätta in en diskmaskin under. Hur skyddar jag skivan bäst mot den? Lackar undertill eller något annat skydd?
Hur lägger jag lämpligast på oljan? Pensel, svamp, trassel, bredspackel ( använde det till parkettlacken då det skulle vara bra för det som rest sig.)
Många frågor med en förhoppning om många svar.
??? Bias ???
Jag har läst alla trådar om oljor osv men startar ändå en ny.
Skall snart olja min ekskiva och undrar om det framkommit något nytt ang oljor. Kallpressad, rå, kokt,varm,kinesisk, med eller utan tillsatser?
Skall även sätta in en diskmaskin under. Hur skyddar jag skivan bäst mot den? Lackar undertill eller något annat skydd?
Hur lägger jag lämpligast på oljan? Pensel, svamp, trassel, bredspackel ( använde det till parkettlacken då det skulle vara bra för det som rest sig.)
Många frågor med en förhoppning om många svar.
??? Bias ???
Hej!
Min diskmaskin levererades med en bit genomskinlig kontaktplast som skulle klistras på undersidan av bänkskivan ovanför diskmaskinen. Det fungarade på min bokskiva i alla fall i 9 år. Sedan flyttade jag.
Ulrica
Min diskmaskin levererades med en bit genomskinlig kontaktplast som skulle klistras på undersidan av bänkskivan ovanför diskmaskinen. Det fungarade på min bokskiva i alla fall i 9 år. Sedan flyttade jag.
Har skrivit det förr och skriver det igen.
IKEAS "Behandla" för runt 70:- litern är det bästa jag någonsin använt.
Jag tror att jag testat så gott som alla olika tips här på forumet. Många har varit bra, men "Behandla" är outstanding. Och till vilket pris sedan!
Jag har en bekant som är proffssnickare som börjat använda detta och han förbannar sig själv för att han inte hittat detta tidigare.
IKEAS "Behandla" för runt 70:- litern är det bästa jag någonsin använt.
Jag tror att jag testat så gott som alla olika tips här på forumet. Många har varit bra, men "Behandla" är outstanding. Och till vilket pris sedan!
Jag har en bekant som är proffssnickare som börjat använda detta och han förbannar sig själv för att han inte hittat detta tidigare.
Klicka här för att svara

