Vi ska byta ut maskinerna vi har nu när vi renoverar köket. I dag har vi en Husqvarna diskmaskin med belysning inuti, snobbigt och onödigt tyckte jag i början men nu har jag väldigt svårt att tänka mig en diskmaskin utan lampa ;D

Men att hitta en tyst diskmaskin i rostfritt med belysning verkar inte lätt! Har ni några tips?

mvh

Electrolux ESL 6251 Helintegrerad maskin har belysning den kan man få med lucka i rostfritt. 7190 kr på tretti.se

Har en Electrolux ESF 6251, som jag är väldigt nöjd med fngerar väldigt bra och är hyffsat tyst, kostar ca 4900 på tex elektrostore

Husqvarna QB5300X. Marknadens tystaste med 41 dB.

/RS

Tack för svaren! Glömde säga att den ska vara fristående i rostfritt.

Mmm, vi funderar på Husqvarna QB5300X. Har hittat den för 7 780:- på nätet.

Electrolux ESF 6251 hittar jag inte i Electrolux katalog, har den utgått?

Jag har skippat alla integrerade modeller men kan man alltså få dem med rostfri lucka ??? Då blir det ju ännu mer att vela mellan, suck!

mvh

Finns iaf på elektrostore kvar att köpa är en fristående modell.

hajar inte riktigt, har aldrig upplevt att man ser dåligt i en diskmaskin, är det verkligen en nödvändig grej??

ABSOLUT! Prova du kommer aldrig att kunna vara utan! ::) Skämt åsido jag tycker nog att lampa i diskmaskinen är bra. Vi har en gammal (sju år) Huskvarna maskin med belysning och jag ÄLSKAR den!

pappskallen skrev:
hajar inte riktigt, har aldrig upplevt att man ser dåligt i en diskmaskin, är det verkligen en nödvändig grej??
Nödvändning och nödvändigt ... vad är egentligen nödvändigt  ;) Men som co skriver, "en gång lampa, alltid lampa"  ;D

mvh

Precis, det finns inget liv efter detta, så det är bara att göra det roligaste & vettigaste tills man lämnar jordelivet, alltså skaffa diskmaskin med lampa!

Vi har en Husqvarna modell äldre med mekaniskt vred och lampa. Men jag hade i lägenheten jag bodde i förut en elektronisk Husqvarna med lampa som var klockren!
Tyvärr har Elektolux konvexa paneler vilket inte passar in i alla kök, men Husqvarna är samma innanmäte.
Cylinda har fina maskiner just för disk, och man kan välja front på dem.

Jag hade lampa i förra diskmaskinen. När lampan gick sönder blev det aldrig av att jag bytte den. Jag saknade den helt enkelt aldrig. Dessutom är det ytterligare en genomföring i höljet som kan börja läcka. Men visst ser det exklusivt ut när lampan lyser på den skinande rena disken... ;)

Lampa är något man oftast för "på köpet" när man köper en dyrare diskmaskin. Har en lampförsedd nu och har aldrig förstått meningen med belysning inne i diskmaskinen eftersom man ju har diskmaskinskorgarna utdragna när man lägger in disk i maskinen.
Men okej, det ser snyggt ut när man öppnar luckan i ett mörkt kök och porslinet är nydiskat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.