matahari skrev:
Eller kan det vara någon idé att ta spec med sig till de lokala handlarna och höra om de kan göra ett bättre pris om man köper allt från dem? De kanske inte har någon möjlighet att matcha nätpriserna?
Läs mitt inlägg ovan. Det var precis så jag gjorde och visst kunde han matcha det redan låga nätpriset.
 
Jag frågade efter en offert och om de kunde erbjuda något paketpris. Så jag fick 1165:- i rabatt. Sedan kan du ju alltid kontakta någon lokal handlare efter att du fått en offert och se om de kan matcha offerten.
 
GreenTurtle skrev:
Läs mitt inlägg ovan. Det var precis så jag gjorde och visst kunde han matcha det redan låga nätpriset.
Sorry, jag var dålig på att läsa där... ::)
 
helt klart värt att höra om offert
Detta ingår i offerten:
Artnr Kategori Märke Pris Antal
EFT6466XS Fläktar > Väggmonterade Electrolux 3030:- 1 st
EMS1760X Mikrovågsugnar > Inbyggnad Electrolux 4520:- 1 st
EOB5620X Inbyggnadsugnar Electrolux 5070:- 1 st
EHD6685P Inbyggnadshällar > Induktion Electrolux 7980:- 1 st
ERE3500X Kylar > Fristående Electrolux 7700:- 1 st
EUF2300X Frysar > Frysskåp Electrolux 8450:- 1 st
ESL6251 Diskmaskiner > 60 cm bred Electrolux 7190:- 1 st

--------------------------------------------------------------------------------

Rabatt: 3320:-
Totalt i offerten inkl. frakt och moms (25%) 40.620,00:-


elgignaten 42500 för samma grejer dock inte hemkört.

Hur säkert tycker ni tretti.se känns. Finns det kvar om grejjerna börjar krångla. Känner mig lite gammelmodig (35 fyllda ;)) men på något viss känns det bättre att köpa över disk. Men tveksamt om det är värt 2000 spänn

Hur resonerar ni andra ?
 
Det är alltid en chansning när man köper från en leverantör på nätet. Jag håller på och kollar om man kan vända sig till Siemens i mitt fall om något skulle gå sönder och firman inte finns kvar.
 
Jag tänker så här att 2000 spänn är trevligare att lägga på en avkopplande vistelse på gormet restaurant ..... där man kan glömma alla bekymmer med den krånglande kylen...... ;)
 
Service och Garantier sköts i alla fall där jag kollat av leverantören, eller rättaresagt av en underleverantör som företaget kontrakterat. DVS det är ingen skillnad att köpa från nätet, butik, köklev etc…
 
matahari skrev:
Försökte du få allt något billigare eftersom du köpte ett helt "paket" med grejer?? Jag har hållt på att titta på vitvaror och konstaterat att www.tretti.se är billigast. Tänkte om man kan försöka pressa priset ytterligare...
Eller kan det vara någon idé att ta spec med sig till de lokala handlarna och höra om de kan göra ett bättre pris om man köper allt från dem? De kanske inte har någon möjlighet att matcha nätpriserna?
Jag kollade på nätet innan jag handlade och kom fram till att tretti.se och electrostore.se var billigast. Försökte först förhandla ner priset med electrostore, men de skyllde på att marginalerna var så små och de kunde bara lämna 200 kr rabatt. Gick sedan till tretti.se och fick till slut ner priset med ca 6000 kr. Så rabatten var >10%. Eftersom priserna kan variera från dag till dag hos nätleverantörerna så är det svårt att exakt få till hur mycket rabatt som ges. Men jag vet att mitt paket skulle hamna på över 50000 kr.
Alltså, det går mycket väl att få rabatter hos nätleverantörer och man ska alltid fråga.
Nu har jag turen att bo väldigt nära deras butik/lager, så jag gjorde besök där, vilket kanske har en betydelse för den rabatt man får.

Kollade för övrigt med en "lokal" leverantör och de var inte ens i närheten av det pris jag fick hos tretti.se.

/RS
 
Vi har fått en offert på följande som vi kommer att ta.
1st Miele Ugn H 3140 vit
1st Miele Tvätt W 3522 WPS vit
1st Miele Tork T 4262 C vit
1st Miele Disk G 1330 SCU vit
1st Miele Frys FN 4857 Sed Självavfrostande vit
1st Miele Kyl K 8852 vit
1st Siemens Häll EH 775501 E
Allt detta + frakt och 1 st kastrull, gryta och stekpanna till induktionen ingår för 52.500! Det tycker vi är kanon ;D
Hos en lokal handlare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.