Finns det någon snäll själ som kan hjälpa två helt hopplösa fall av DIY. Vi ska renovera vårt kök från -65. Problemet är då nivåskillnaden upp till fönstret (vi har diskbänk framför fönstret). Med diskbänk och orginalskåp är det 86 cm, sen kommer en fönsterbräda på 3 cm, sen kommer fönstret. DVS totalt 89 cm upp till själva fönstret, vi tänkte ha Ikeas skåp och de är 86 cm höga, plus då diskbänk så blir det ju 89 cm precis. Men kan man ha diskbänk precis upp vid fönstret eller rekomenderas det att ha fönsterbräda? Kanske måste man då beställa en specialdiskbänk med övergående kant, vad kan en sån kosta? Hur hade ni gjort??? Skulle ni i renoveringen bytat ut fönster (gammalt) Snälla pliis help!!

??? ??? ??? ??? ??? ???

Hej,

Vi hade det så i en lägenhet en gång. Jag tyckte inte det var konstigt eller så.. vill du slippa byta fönster så kan jag rekommendera detta i alla fall :)Det hade känts konstigt att ha en fönsterbräda hos oss i alla fall ;)

Jag funderar på att låta bygga mitt kök med fönster precis som ni skulle få det. Jag skulle dock ta bort fönsterbrädorna och dra in bänkskivan i fönstret!

/fredrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.