Är det dags fös snart. Jag undrar om ni har bra ideer på vad man ska ha i kök, vad har ni ångrat att ni inte har i köket eller nåt bra som ni inte kan vara utan. Gäller lådor ,luckor och allt annat man kan tänka sig.
Tacksam för lite ideer!
 
Välj INTE Tibrokök !!!!! jag antar att ni köper ett Trivselhus. Vi hade exakt samma sak som er, vårt kök blev 75.000 billigare på Kök & Kök på Rådmansgatan (Kungsäter kök) för EXAKT samma kök, beslag etc etc. Det var ingen skillnad alls. Välj inte Tibro är min åsikt, men gå dit och rita upp ert kök, få det på papper och gå sen till kök o kök med ritningen o få pris .. du kommer bli förvånad över hur mkt billigare dom kan göra det köket.
 
Välj gärna Kungsäter, men jag kan tyvärr inte rekommendera Kök&Kök (Village Corner) på Rådmansgatan p g a att de sällan återkommer när jag kontaktat dem på telefon/mail och p g a deras priserna.

Balkheds i Markaryd har lägre priser (på samma kök - Kungsäter), men som boende i Stockholmsområdet förutsätter förstås att man tycker att det är ok att sköta det hela per telefon, fax & e-mail. Trots att jag bor i Stockholm och betalar 20-30 kkr extra för att köpa via Kök&Kök. Trots att de finns på besöksavstånd har aldrig varit intresserade av att vare kontrollmäta köket eller komma ut och se att det blir rätt. Däremot har jag fått en slutfaktura i god tid innan köket ska leveraras (vet ej när det kommer) och den ska vara betalt INNAN köket levereras! Mycket udda och det är egentligen inte ok att kräva det enligt konsumentköplagen.

Jag har bett Kök&Kök att bli bättre på att svara på mail/tfn, men dessvärre har ingen direkt förbättring skett ännu. Alla som har byggt om och renoverat vet hur viktigt det är med snabb respons (åtminstone 1-2 dagar på lämnade telefonmeddelande resp skickade mail).
 
Tillbaka till din fråga! Vi har inga underskåp bara stora lådor och det är toppen! Vi har tom låda under diskbänken för sopor mm. Jättesmidigt! Sen fastnade vi för deras "movingcorner" istället för en sån där karusell i hörnskåpet. Skit i deras "plastinlägg" för grytskåp, köp dem på IKEA = billigare och bättre. Däremot har jag haft ett himla jobb med att hitta betickslådor i plast och det slutade med att jag beställde dem från Tibrokök i efterhand. Det som finns i handeln passar bara i... vet inte riktigt men inte i mitt kök.

Sen kan man i princip hitta allt som ska in i ett nytt hus billigare någon annanstans men då måste man orka med den processen och varje sak du drar bort förlorar du på. Jag tror att om man valde bort ALLT på ett hus skulle man ändå få betala!!!

Lycka till!
 
PTO skrev:
Välj gärna Kungsäter, men jag kan tyvärr inte rekommendera Kök&Kök (Village Corner) på Rådmansgatan p g a att de sällan återkommer när jag kontaktat dem på telefon/mail och p g a deras priserna.

Balkheds i Markaryd har lägre priser (på samma kök - Kungsäter), men som boende i Stockholmsområdet förutsätter förstås att man tycker att det är ok att sköta det hela per telefon, fax & e-mail. Trots att jag bor i Stockholm och betalar 20-30 kkr extra för att köpa via Kök&Kök. Trots att de finns på besöksavstånd har aldrig varit intresserade av att vare kontrollmäta köket eller komma ut och se att det blir rätt. Däremot har jag fått en slutfaktura i god tid innan köket ska leveraras (vet ej när det kommer) och den ska vara betalt INNAN köket levereras! Mycket udda och det är egentligen inte ok att kräva det enligt konsumentköplagen.

Jag har bett Kök&Kök att bli bättre på att svara på mail/tfn, men dessvärre har ingen direkt förbättring skett ännu. Alla som har byggt om och renoverat vet hur viktigt det är med snabb respons (åtminstone 1-2 dagar på lämnade telefonmeddelande resp skickade mail).
PTO, jag tycker du skall ha lite överseende med dom, dom är helt nystartade och det tar lite tid att få en struktur på sitt jobb. Jag har hittils varit kanon nöjd med dom, suttit i flera möten och massor av timmar för att få köket som vi ville ha det. För oss har det inte varit några problem alls.

En annan fråga, åker Tibrokök ut då och kollar så att deras kök sätts upp rätt ? det tvivlar jag på.
 
Det var roligt att Ni var nöjda och det beror ju naturligtvis på vad man är ute efter. Vi hade ritat vårt kök tidigt på papper och visste rätt väl vad vi ville ha för lösning. Men för att inte styra för mycket gick vi till bl a Kök&Kök med ett vitt papper för att beskriva vad vi ville ha. Några nya idéer kom, men inte något direkt revolutionerande.

Hela tiden fram till kontraktskrivande var man tillmötesgående och mycket vänlig. Nu är dessvärre situationen helt annorlunda. Jag har haft ett antal frågor under vägs som jag har behövt svar på för att gå vidare med snickare, golv, VVS, el o s v och här hamnar man dessvärre sist i kön (nu när man har signat). Talade precis med Kök&Kök som säger att man sitter med kunder hela tiden och undrar "om man ska tacka nej till dem" (d v s kunder som inte har signat).

I min värld krävs det ibland att man ibland inte tar på sig alltför mycket nya kunder, eftersom man kanske inte hinner leverera ett bra jobb till dem man redan har. Tyvärr har jag blivit en av dem och jag måste dessvärre kontakta dem flera gånger för att få svar.

Men det kan säkert vara olika beroende på vem man har som kontaktperson hos dem.

Min slutsats är dock klar. Vet man vad man vill ha (och då bör man ju varit runt hos några olika butiker för att få idéer et c), och valet landar på Kungsäter, då får man betydligt mer för pengarna om man går till t ex Balkheds i Markaryd. Det fanns en annan person på detta forum som har anlitat dem och var mycket nöjd. De ordnar även med granitskivor och sådant, men det kan ju även fristående firmor i Stockholmsområdet ta hand om.

 
Det skulle vara rätt intressant att få reda på vad som strulat för er såhär efter ni skrev kontraktet så kanske man kan förhindra sådant innan.

Du kan messa priv till mig om du vill PTO ..
 
Vi valde mellan en snickarfirma - Invita och Kungsäter ( Kök & Interiör).
Det skilde så lite mellan Kungsäter och en snickerifirma prismässigt och kvalitetsmässigt ( hos snickeriet var det faneer hos Kungsäter massiv lucka) så vi tog Kungsäter. Mkt trevligt bemötande i Göteborg (och vi prutade 4 % dessutom). Skall skriva kontrakt idag - hoppas på fortsatt bra bemötande givetvis ;D

En annan sak. Det är så OTROLIGT missvisande när folk talar om vad deras kök kostar! Oftast är det 'allt ingår' men vi har alltså köpt snickerier för 66 000 kr detta innefattar då;
Underskåp: 1st 40 cm tomt, 2 st 40 cm lådor, 1 st 60 f diskmaskin, 1 st 60 cm f ugn, 1 st 60 med tre lådor i, 1 st 80 cm som skall vara under inbyggnadshällen med tre lådor i, samt 1 st 20 cm tomt utan dörr för skärbrädor och brickor.
Överskåp: 3 st 80 cm bredd, 1 insticksskåp 70 cm, 1 st 60 cm, samt en hylla 30 cm.
Takhöjd 2,45 cm.
Pris 66 000 vitpigmenterad björk inklusive alu-socklar, lister, ljusrampslister, etc etc. Inga handtag inga lysen inga diskbänkar inga bänkskivor blandare etc etc etc. De är MYCKET billigare att köpa eget och köra eget race på dessutom. Vitvarorna med, men man måste veta vart man skall handla ;-)

Att det inte vart Invita har att göra med att de saknar en fullhöjd på sina skåp d v s för att få fullhöjd fick jag ah två skåp på varandra vilket avsevärt fördyrade kostnaden. Verkligt trevligt bemötande här i Gbg!

Fick tips på Inredningsgruppen men där skulle mosvarande då kosta i lönn 110 000 ej inklusive något- URP säger jag bara! Fast otroligt bra service och bemötande och så.....
 
PTO skrev:
Välj gärna Kungsäter, men jag kan tyvärr inte rekommendera Kök&Kök (Village Corner) på Rådmansgatan p g a att de sällan återkommer när jag kontaktat dem på telefon/mail och p g a deras priserna.

Balkheds i Markaryd har lägre priser (på samma kök - Kungsäter), men som boende i Stockholmsområdet förutsätter förstås att man tycker att det är ok att sköta det hela per telefon, fax & e-mail. Trots att jag bor i Stockholm och betalar 20-30 kkr extra för att köpa via Kök&Kök. Trots att de finns på besöksavstånd har aldrig varit intresserade av att vare kontrollmäta köket eller komma ut och se att det blir rätt. Däremot har jag fått en slutfaktura i god tid innan köket ska leveraras (vet ej när det kommer) och den ska vara betalt INNAN köket levereras! Mycket udda och det är egentligen inte ok att kräva det enligt konsumentköplagen.

Jag har bett Kök&Kök att bli bättre på att svara på mail/tfn, men dessvärre har ingen direkt förbättring skett ännu. Alla som har byggt om och renoverat vet hur viktigt det är med snabb respons (åtminstone 1-2 dagar på lämnade telefonmeddelande resp skickade mail).
Tyvärr såg vi inte detta innan vi gjorde vår beställning från Kök&Kök (Vi kan bara instämma med PTO och tillägga att vi dessutom haft ytterligare problem då leveransen ej överensstämt med det beställda, hoppas att ingen annan gör misstaget att anlita Kök&Kök)!
 
Vi har ett Tibro Skala Ek-s lack och visst är det dyra kök i jämförelse med tex IKEA. Men herregud vilken skillnad i utseende och kvalité! Vi tittade runt på ALLA kökstillverkare innan vi bestämmde oss. Gör det och ta den tillverkare ni tycker om mest!

Vi kommer även att välja modefierade Tibro Zebrano i badrum just för känslan i deras sortiment.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.