Elrasta
Elrasta: [citat] Tusen tack! Fantastisk bra hjälp. Jag monterade i yttersta hålet och använde ett vattenpass för att markera var de två nya hålen ska borras.
17 svar · 32,9k läst
·
O
Oscar5: [citat] Hej, Minns du om du fick den att fungera? Isåfall hur gjorde du? Förståeligt om det inte finns kvar i minnet efter alla år som passerat.. Har samma problem, att allt funkar förutom den inre delen av plattan.
5 svar · 3,2k läst
·
K
kevinh: [citat] Nix, jag var ganska säker på att den inte skulle fastna så behöll bara kaklet
3 svar · 3,1k läst
S
sred12: [citat] Jag bytte ut samtliga vred (potentiometrar) igår och det löste problemet så jag antar att blixten är någon typ av felkod. Synd att det inte står i bruksanvisningen - hade sparat mkt tid.
2 svar · 789 läst
·
F
Fotbollsida: [citat] [citat] Oh där ser man, men tack så mkt för svar! Ska leta rätt på grejerna imorgon!
2 svar · 394 läst
·
A
ankan_84: Hej, Har varit tvungen att byta köksfläkt och det är ju aldrig enkelt att montera nytt i ett befintligt bygge. Till saken är att den nya fläkten har en kanaldimension på 150 mm och befintlig kanal är 125, vilket innebär att jag behöver en övergång. Problemet är att kanalen är så pass långt ner att stosen på köksfläkten tar i (eller nästa tar i kanalen). Min fråga är vad som
0 svar · 282 läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Så här gör @atomlab. https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-har-ni-gjort-med-era-hus-idag.167378/page-2208#post-6347791
3 svar · 401 läst
·
M
myrstack: Ska du göra det snyggt med nylackade luckor måste du i princip passa in de nya gångjärnen innan du skickar iväg luckorna på lackering. Att i efterhand bråka med detta med risk att du måste gå på nylackat trä är ingen bra ide
1 svar · 423 läst
·
M
måns hagberg: ELECTROLUX LKS500003W Jag bad chatGPT-5 leta alternativ till Cylindan. Roboten letade länge. Hittade Electrolux LKS500003W. Den anges normalt vara 230 V, men roboten trodde att det fanns version med 400 V och tyckte jag skulle kolla med nån säljare. Vitvaruexperten svarade snabbt på mail och medarbetaren verkade kunnig. Han redde ut att spisen enligt en skiss i installationsanvisningen har
12 svar · 703 läst
·
H
Hatten22: Finns det någon som har eller vet var jag kan få tag på en ho enligt nedan [bild]
0 svar · 446 läst
·
Tonis
Tonis: [citat] Nu har du väl troligtvis redan löst problemet men om inte så varför inte montera två 45 gr böjar så högt upp som går? Är det en eternitkanal som sitter i taket?
2 svar · 1,5k läst
·
pelleulf
pelleulf: [citat] Va bra, trodde kunden fick med sig allt👍
2 svar · 730 läst
Mats-S
Mats-S: Det brukar finnas en "stämpel" i plasten på baksidan (eller annat ställe) som visar år och månad när produkten är tillverkad.
2 svar · 328 läst
·
M
M3 K7: [citat] Får ta och fråga dem ville bara ha lite kunskap innan
4 svar · 492 läst
·
G
Gurkan1: Super! Tack så mycket för snabb hjälp :)
3 svar · 511 läst
·
B
Bulten37: [citat] Tack för upplysningen, låter som om hållbarheten kan vara betydligt lägre med Enhet. Planerar en tripp till ikea under hösten så får man titta närmare på båda serierna.
2 svar · 647 läst
T
tergo: vårgårda/gustavsberg från tidigt 80-tal jag har en likadan i tvättstugan
3 svar · 351 läst
·
A
Arngrim: [citat] Stort tack för uppdatering, mycket värdefullt. Vi har inte helt bestämt oss ännu men din recension hjälper bra i processen framåt :) Verkar viktigt att ha en bra designer kontakt... Känns bra med den vi har just nu så hoppas det håller isig!
13 svar · 27,6k läst
A
Anna Nström: [citat] Ah nej, själva diskstället ersätter botten av skåpet och har en egen droppbricka. Tack för tips! :)
6 svar · 981 läst
·
maah
maah: Genialiskt!
1 svar · 991 läst
·
maah
1 svar · 991 läst
·
B
Bengt65: [citat] Om du hade 3 skåp som sitter ensamma hur hade du tänkt då? Känns tufft att kapa hur lister så mycket eftersom de är hyfsat dyra. Fråga 2 ger hue lika mycket ljus som Ikea mittled tro? Skall ha takanslutna skåp så jag kan ju ha adapter ovanför. Problemet är att om väljer Ikea måste jag ha en leddriver per skåp. För övrigt hela mitt hus typ alla lampor är hur. Funderar på
5 svar · 4,1k läst
M
Mikael Saettler: [citat] Jag har samma problem. Bra med luftcirkulation men det visade sig att ugnen hamnat för långt ner och skåpluckan kan inte monteras som den ska
21 svar · 30,5k läst
·
M
Madde Stumsner: Hej, Vi har samma fläkt från IKEA Bemöta.Har något löst problemet hur man rengör filtren på själva fläktmotorn?
9 svar · 25,7k läst
·
H
Håbbe01: Tvärtom, frånluft i kök skall/bör ej vara i närheten av spis då fett kan tränga in
3 svar · 727 läst
·
A
Andrea Lundevall: [citat] [citat] Ser du några svar jag inte ser (helt ny här och detta är mitt första inlägg) för jag har inte fått några råd utan bara frågor? [/QUOTE] [/QUOTE]
3 svar · 801 läst
Totte lille
Totte lille: [citat] Absolut Supernöjd kör den oftast på lägsta hastighet och då hörs den knappt 👍
204 svar · 50,1k läst
·
B
byggly: [citat] Att jag inte tänkte på det! Givetvis kan jag lösa det med dubbelhäftande tejp. Tack för tipset! Alternativt, eftersom de har samma djup, så kan jag ju göra en mall som går från bakkant på ena skåpet, ut förbi mellanlisten, till bakkant på det andra. Och som då sticker ut lika långt som mellanlisten, då får jag också enklare att se till så att mellanlistens utstick blir
2 svar · 362 läst
·
BirgitS
BirgitS: Jag har i forumet sett de som förberett för kök i tvättstugan vid nybyggnation och fått bygglov godkänt. I tvättstugan har man ju vanligen redan en ho som kan användas för att diska och sen ska det finnas el framdraget så att det går att koppla in en kokplatta som kan ställas på en bänk samt möjlighet att ha ett kylskåp med frysfack. Även om huset inte är lämpligt i längden
1 svar · 410 läst
Magnussons2019
Magnussons2019: [citat] Det blev en Athena från Fjäråskupan. Absolut ett bra val. Dock har den en tråkig funktion att den går ner från max efter ett tag och det stör när man exempelvis står och steker bacon eller kött. Helst vill jag kunna reglera det själv utan att behöva ta fram fjärren och knappa upp till max igen. Vår fjärrkontroll slutade fungera för något halvår sedan och den är dyr att
5 svar · 6,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.