2 984 läst ·
34 svar
3k läst
34 svar
Hur svårt kan det vara att välja en blandare?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg
Jag förstår nog inte på vilket sätt det skulle vara bra, eftersom den stora faran med att ha det i separata bänklängder är när pasta- och potatisvattnet ska hällas av, och man går över golvet med mycket kokande vatten. Om man kokar upp vatten på hällen för att t.ex. göra te så ställer man ju lämpligen tekannan bredvid hällen.Misse skrev:
Det var för att slippa gå över golvet med mycket kokande vatten (det är inte så dumt att ibland ha kokande vatten i rören för att lösa upp fett). Vi har inte häll och diskho i samma bänklängd och det är tyvärr inte möjligt att ändra så jag tänkte det kunde vara bra med kokande vatten ur kranen men då det inte är lagligt att installera idag är det inte aktuellt att installera en sådan.BirgitS skrev:
Jag förstår nog inte på vilket sätt det skulle vara bra, eftersom den stora faran med att ha det i separata bänklängder är när pasta- och potatisvattnet ska hällas av, och man går över golvet med mycket kokande vatten. Om man kokar upp vatten på hällen för att t.ex. göra te så ställer man ju lämpligen tekannan bredvid hällen.
Vi har fått fel på termostaten i vår VVB på landet och får väldigt varmt vatten och det är en stor risk för att man bränner sig, även för oss vuxna som är "vana", så vi kommer att behöva byta ut den.
När det gäller produkten som frågas efter så verkar den kräva lite extra handgrepp för att det ska komma kokhett vatten till kranen så mindre risk för att oavsiktligt få hett vatten på händerna etc.
Ur det perspektivet är det nog en OK produkt så länge den fungerar som avsett. Själv har jag dock inte sett behovet av kokhett vatten ur kranen hemma - i ett restaurangkök kan jag förstå det bättre - då det inte tar lång tid att koka upp vatten i vattenkokare om man vill ha lite te eller liknande.
När det gäller utdragbar duschslang i kranen så har vi det sedan vi bytte kök och själva duschstrilen används inte så ofta men utdraget är väldigt bra då vi har en stor ho med relativt platt botten så för att spola bort rester och skölja ur den är det ovärderligt att ha den möjligheten. Vi har bara haft den kranen i 2½ år men hittills så har den fungerat och sitter fortfarande bra.
Det vi inte tänkte på/visste när vi beställde diskbänken var att en kran med utdrag kräver större installationshål så det var lite pyssel att utöka hålet från fabrik på 35 mm diameter (standardhål) till 40 mm (som kranen krävde).
När det gäller produkten som frågas efter så verkar den kräva lite extra handgrepp för att det ska komma kokhett vatten till kranen så mindre risk för att oavsiktligt få hett vatten på händerna etc.
Ur det perspektivet är det nog en OK produkt så länge den fungerar som avsett. Själv har jag dock inte sett behovet av kokhett vatten ur kranen hemma - i ett restaurangkök kan jag förstå det bättre - då det inte tar lång tid att koka upp vatten i vattenkokare om man vill ha lite te eller liknande.
När det gäller utdragbar duschslang i kranen så har vi det sedan vi bytte kök och själva duschstrilen används inte så ofta men utdraget är väldigt bra då vi har en stor ho med relativt platt botten så för att spola bort rester och skölja ur den är det ovärderligt att ha den möjligheten. Vi har bara haft den kranen i 2½ år men hittills så har den fungerat och sitter fortfarande bra.
Det vi inte tänkte på/visste när vi beställde diskbänken var att en kran med utdrag kräver större installationshål så det var lite pyssel att utöka hålet från fabrik på 35 mm diameter (standardhål) till 40 mm (som kranen krävde).
Vilken märke har ni? På köksblandaren!T Testarn skrev:Vi har fått fel på termostaten i vår VVB på landet och får väldigt varmt vatten och det är en stor risk för att man bränner sig, även för oss vuxna som är "vana", så vi kommer att behöva byta ut den.
Det är en Strand, tror det är den här modellen:W Widmarkss skrev:
https://www.strandvvs.com/produkter/koksblandare-strand-solid-so-1503e
Minns att den inte var billig, men inte att den var så här dyr... 🤔
Kanske vi hittade ett erbjudande någonstans.
Klicka här för att svara