Jag har ett kök med en inbyggd frys som gått sönder. Den har äldre standardmått med bredd 600 djup 600 och höjd 1860.

Har någon nått tips på om någon märke som fortfarande erbjuder någon sådan modell eller om det begagnat som gäller (eller riva bort inbyggnaden och bygga om lite)?!

Mats-S
Amatörsnickaren Amatörsnickaren skrev:
Den har äldre standardmått med bredd 600 djup 600 och höjd 1860.
Förstår inte problemet, det du anger är ju standard även idag. Idag är dom ofta lite djupare, men det är ju dörren som är designad att "sticka ut" så att man får mer utrymme.

Här är några exempel på vad du kan välja
https://www.tretti.se/cat/vitvaror/frys/?fr_HEIGHT=1850,1860&fr_DEPTH=595,660

Redigerat:
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Förstår inte problemet, det du anger är ju standard även idag. Idag är dom ofta lite djupare, men det är ju dörren som är designad att "sticka ut" så att man får mer utrymme.

Här är några exempel på vad du kan välja
[länk]
Tycker nog det mesta utom Hisense jag sett så här långt har betydligt större djup (65-70 cm) vilket inte blir riktigt snyggt när överskåpen bara är 60 djupa liksom innbyggnaden i övrigt.... men skall kika på din länk 👍

Amatörsnickaren Amatörsnickaren skrev:
Tycker nog det mesta utom Hisense jag sett så här långt har betydligt större djup (65-70 cm) vilket inte blir riktigt snyggt när överskåpen bara är 60 djupa liksom innbyggnaden i övrigt.... men skall kika på din länk 👍
Beror på vilken tillverkare du kollar på då dom mäter olika. Vissa mäter med dörr, men utan handtag. Vissa mäter med handtag etc. Så du får kika på installationsskisserna där du får se dimensionerna exakt.

• Gilla
Amatörsnickaren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.