BirgitS
BirgitS: Det varierar nog mellan olika hällar så du får kolla vad det står i hällens monteringsanvisning.
1 svar · 352 läst
·
J
Jonas Bernhardsson: Hej alla, I vår Bauknecht har vattenspridaren släppt från sitt fäste i innertaket. Det gör att bestickslådan fastnar då spridaren hänger ner. Några tips på hur vi enklast kan fästa spridaren igen? Lim håller inte. Tacksam för tips. /Jonas
0 svar · 221 läst
·
A
Anne Maria: [citat] Tack så innerligt för många goda råd & när jag läser alla svaren här i tråden så inser jag att det snyggaste (och även enklaste) skulle vara helt nya luckor i den stil jag efterfrågar! Huset är ett enplanshus från 1992, lösvirke, med gedigna materialval överlag. Spröjsade fönster med vackra lantliga lister och fönsterbrädor, även golv och taklister i samma stil.
7 svar · 780 läst
X
xxargs: Jag har bara själv provat på mindre yta då jag vet vad järnsalter kan göra med hushållsrostfritt som diskbänksstål. - med andra ord prova på liten mindre märkbar yta först och ser det positivt ut så fortsätt vidare. Järnsalter oavsett om de är sulfat eller klorid, 2 eller 3-värd - har den väl greppat sig igenom ytan på diskbänken så fortsätter det med gravrost som till slut
3 svar · 804 läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det är normalt att det finns en fläkt som sätter igång samtidigt eller strax efter att man har satt på ugnen och stänger av sig ett antal minuter efteråt. Den fläkten är till för att hålla nere temperaturen på utsidan av ugnsluckans glas så att man inte kan bränna sig på den. Kraven på utsidans temperatur har skärpts med åren och därför behövs den fläkten numera. Hos
45 svar · 34,4k läst
·
M
Medvik: Lite svårt att se. Men det verkar vara en eller två skruvar på högersidan som sitter kvar.
2 svar · 692 läst
·
plåtrickard
plåtrickard: Det är väl istort sett samma som du hade.. Varför skulle det vara hälsovådligt?
5 svar · 872 läst
·
E
Emmasgulahus: [citat] Hej! Är ni nöjda med den diskhon utöver problemet med magneten?
6 svar · 1,5k läst
P
Pin: [bild] [bild] [bild] [bild]
2 svar · 653 läst
·
F
fribygg: [citat] PVC-skum är väl ändå sinnebilden av skumma skivor??
43 svar · 2,2k läst
·
E
Emanuel01: Man ska ha ett brandspjäll vid väggenomföringen, blir det varmt där stänger den. Sen med en vanlig köksfläkt får du ju filter som du kan göra rent så du inte får så mycket fett i kanalen. Sotare kan ju även kräva en stor plåt på utsidan beronde på fasad samt ett skydd mot takfoten.
5 svar · 437 läst
E
egge80: Nej det bör inte vara ett bekymmer, man ser lite trä där som antingen är en gles eller takstol, men det är ett vanligt 125 spiro rör så det finns rördelar som passar! När det görs om så tänk på att isolera hela röret med ei 30 matta, skall följa med igenom gipsen som det ser ut idag inte riktigt godkänt! Lycka till
1 svar · 335 läst
·
K
Kieran: [citat] Tack, huset är från 1954.
10 svar · 620 läst
·
P
peveko: [citat] Hej! Vi valde polerad och vi är nöjda. Den är fin och jätteenkel att rengöra. Inga skavanker alls, så här efter några års användning. Men hade jag stått inför samma val idag hade jag nog trots allt valt polerad eftersom jag fortfarande tycker att den är snyggare. Ibland kanske man får låta estetiken gå före. 😊
8 svar · 4,2k läst
BirgitS
BirgitS: Som jag förstår installationsinstruktionen består skafferi-paketet (Highboard) av 2 vanliga LeMans-utdrag plus ett hopkopplingskit. Se här: https://www.kesseboehmer.us/kitchen/corner-cabinets/lemans Förhoppningsvis kan en återförsäljare av LeMans-utdrag hjälpa dig med att få tag på även hopkopplingsdelen.
1 svar · 292 läst
·
L
lordi: Det kan hända att man måste öppna upp i väggen/schaktet för att anpassa rören till nytt aggregat. En ventilationsfirma behöver sen justera in korrekta flöden. Det är nog bra om ni inte slänger det gamla aggregatet innan de varit och tittat. Bäst är att anlita det företag som vanligtvis sköter service och underhåll i fastigheten Sen är det som många påtalar vanligtvis föreningen
8 svar · 593 läst
·
TonyTech
TonyTech: [citat] Inget kvalitet jobb. Hade gjort det bättre själv men det visste jag ju inte innnan. Nerostein skruvar fast diskho med deras egna hemgjorda mellanlägg. Totalt oseriöst montage.
10 svar · 10,6k läst
·
H
handel: Hej, Vi har ett IKEA kök med köksluckan ÄDEL, som har en plastfolie runt MDF skivan. Folien börjar släppa och min fråga är hur / går det att måla om sådana luckor?
0 svar · 503 läst
JosieK
JosieK: [citat] Den som monterade mitt kök snålade nog, bara en liten kort kopplingsskena så lådan under diskbänken är både skev och ful :/ Faktumkök. Skulle behöva fixa, men frågan är ju vad skenan heter och kan tänkas kosta?
5 svar · 6,9k läst
F
Fideliox: SSåhär blev resultatet :)
62 svar · 94,9k läst
·
C
Chrzan: [citat] Ah, jag fastnade på "totalrenovera" och din 3D-bild med mörka ytor. Så det blev både fel om kaklet och onödigt förnumstigt om att vara mån om 50-talssnickererna. Förlåt! Ska bli kul att följa ditt projekt. Ja, de gamla "fina" funkissnickerierna kunde inte sällan vara lite fusk med, när det blev sämre tider. Så inte ovanligt med din "glespanel". Även "tomma" luckor av
29 svar · 6,8k läst
·
K
KiaJ: Hej.Behöver verkligen hjälp med tips om hur vi kan få ut några skåp i köket. Skåpet är fastspikat i vägg och spikhuvudena sitter så långt in så de inte går att få grepp om med en hovtång eller dra ut med hammaren. Inte heller funkar det med kniv eller liknande. Tips om hur göra? Se bilder för hur det ser ut! På några av skåpen sitter dessutom plastskruvar med små mjuk plast
0 svar · 309 läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Jag tycker alla 3 punkterna är uppfyllda även om du kapar röret. Det ser för konstigt ut för att vara sen huset byggdes så jag tror knappast att styrelsen har rätt att neka dig att kapa röret.
7 svar · 545 läst
·
G
g.kraft: Försök få avloppet så lågt som möjligt, så det finns marginal att skapa fall om diskbänk/maskin kommer en bit bort.
5 svar · 826 läst
S
Salmonellen: Vi har påbörjat ett projekt med att kakla om i köket och har därför tagit ner allt gammalt kakel. Halva väggen följde tyvärr med på ena sidan och vi fick råd på byggvaruhus att köpa husfix att kladda på/laga väggen. Hur mycket kakelfix behövs tas ner för att vi ska kunna kakla på nytt? Och vad gör man därefter, spacklar för att göra det slätt? Vi vill i framtiden kanske byta
0 svar · 587 läst
·
MVJK
MVJK: Hur löste du detta? Jag sitter med samma funderingar och får inga vettiga svar
2 svar · 909 läst
W
Wondering: Tack Kane.
2 svar · 443 läst
·
mrsnhp
mrsnhp: [citat] It looks good, but personally I’m much happier with a functional kitchen than an impractical but slightly better looking kitchen. But to each their own, I guess. My parents actually lowered their oven and microwave after a few years because my mom couldn’t reach to clean the microwave and lifting hot dishes from it was awkward. She is so much happier with it now because she cooks and
10 svar · 933 läst
·
J
Jungmark: Ser att denna produkt är vit när den målas på...undrar om det kan förändra färgen på underlaget/teglet?
2 svar · 438 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.