Hej!
Har FAKTUM-stommar i köket och i nuläget finns inte någon integrerad diskmaskin utan bara en vanlig som står (inte så snyggt eller praktiskt). Det är en stomme med en bredd på 50 cm, höjd 86.5 cm (från golv till bänkskiva) och djup 60cm. Diskmaskinen som står där idag är 45cm bred.
Så jag är sugen på att få in en integrerad diskmaskin.
Problemet: Är att jag har dålig erfarenhet och läser om ännu sämre erfarenhet från andra kring IKEAs diskmaskiner som passar (45cm breda).
Lösningsförslag: Har hittat en Epoq diskmaskin som verkar riktigt bra och hade varit perfekt för detta och just nu på rabatt. Men jag är osäker på om det faktiskt kommer gå även om måtten som beskrivs skulle funka. Epoq är ju Elgigantens egna märke och jag vet att de brukar label:a deras diskmaskiner som ”flexfit” om de med säkerhet vet att det skulle funka med IKEA-stomme. Men jag ser inte varför detta inte skulle fungera.
Se länk till diskmaskin:
https://www.elgiganten.se/product/v...dw45b42i23-integrerad-45cm/728802#description
Bifogad bild på specifikation (bild 1).
Bifogad bild på hur det ser ut idag (bild 2).
Har någon erfarenhet av att integrera in en Epoq eller några tankar eller insikter kring detta?