Kök
etompau: Dock, rinner vattnet snabbt ur diskhon så är där sannolikt inte mycket "klägg" i rördelarna.
Fideliox: Det där trolco skyddet kan dra åt helvete. Jag kan inte justera benen på maskinen och sen trycka in den då kanten är ivägen. Värdelöst.
Mats Söderqvist1: [citat] Våran svällde efter två veckor😡
Josefine Albinsson: Du menar att jag tar ner plåten och lägger den bak och sågar runt, dvs börjar i det hörnet? Sorry om jag är trög 😂
sblixten: [citat] Ser den ut att hålla ihop bra så ser jag ingen anledning att byta den. Jag hade limmat där du dragit av och varit nöjd med det.
Clank: Har nyligen bytt ut köket men pga golvbrunnen under diskhon var vi tvugna till en lite grundare lådor. Vi har ikeas maximera låda som är endast 50cmx31cm invändingt Vi har 2st ikea 10l behållare för soporna men önskar att det var 3, ni som har grundare lådor hur har ni löst det? https://www.ikea.com/se/sv/p/hallbar-behallare-med-lock-ljusgra-80398058/ Kanske finns det andra behållare
etompau: Obs, du skriver på ett publikt diskussionsforum. Kontakta Franke och hör om de kan fixa ett nytt filter. https://www.franke.com/se/sv/home-solutions/produkter/koksflaktar.html
Anonymiserad 832120: [citat] Har felanmält till hyresvärden så det ska nog ordna sig, tack ändå !
polaris78: Finns ju flera sidor av det där... Å ena sidan hur ofta ligger man som du gjort nu och fotar upp under skåpen? Inte sällan är det ju snett vint och krokiga väggar som buktar och svänger och lutar så ofta får man ju göra det bästa av situationen, Riktar man inte väggarna till perfektion så får man såklart ta att det skevar lite och bänder i vissa stommar och det syns ofta som att
Carlros1: [citat] Tack för svar! Den vänstra skåpstommen har inga skruvar, däremot verkar bottenstommen samt stålskivan uppe till vara de två som gör att den sitter. Tror jag behöver börja med att få bort botten alltså. Har du koll på vad stålskivan där uppe är till för?
BäverBerra: Någon mer som stött på problemet att Ikeas köksstomme som sätts ihop med en metallsträva högst upp inte linjerar med deras borrhål för blandare. När blandaren ska skruvas fast undertill så hamnar den på en bit av metallsträvan, är ca 7 mm till bänken så blir ingen bra fästpunkt, vickar mot strävan. Nu kunde jag lösa det med en 3D printad distans men känns som Ikea borde tänkt
AndersS: Kör med Bosch och lite dyrare modeller sedan 35 år i två fastigheter, än så länge nöjd. Bytt en kyl/frys efter 20-25 år.
Ossian K Olsson: [citat] Råd och rön! Vid varje stort inköp köper jag råd och röns tester för att kunna se hur produkterna (vitvarorna i det här fallet) presterar och sen kombinerar jag det med att åka och klämma och känna. Högre pris är ingen garant för att man ska bli nöjd, samtidigt så är många billigare saker lite sisådär. Är det en kombinerad kyl och frys du är ute efter eller två
rågmalt: Nu är det ingen återvändo! Tips på material för att jämna ut nivån mellan betonggolvet och det rutiga golvet? Det är 18 mm. Jag tänkte typ två plywood, 12 + 6 mm. Ska ju stå en diskmaskin ovanpå så det behöver inte vara snyggt.
snickartjejen: Hej! Jag vill tillverka egna köksluckor (som har specialmått.) Jag skulle vilja få till ett utseende som påminner om karosspanel och har tänkt mig ek. Jag funderar på olika tillvägagångssätt och har tänkt på följande metoder: 1) Skiva med pålimmade stavar/lister. 2) Bygga egen limträskiva med stavar som jag innan limning skapar/fräser siluett på framsidan. 3) Spårar/fräser i en
mesland: Hej, Vi skulle vilja få plats med en micro på nedersta hyllan ovanför vår inbyggda köksfläkt. Idag så sticker röret som leder ut allt os från köksfläkten ut, så en micro får inte plats. Vi har funderat på om man kan leda om röret så att det går åt höger eller vänster, men blir vinkeln för snäv då röret som sagt måste vara tillräckligt mycket åt höger eller vänster
Laurentiusson: [citat] Det var i befintligt jag menade att en tät botten är en bra och enkel lösning att få till i befintligt diskbänksskåp. Om du gör om hela köket kan du givetvis göra allt mycket bättre. Det bästa är att göra hela köket till våtrum men det handlar väl till viss del om ekonomi också...
Magnus E K: [citat] Funkar extra bra när man sen vill baka kladdkaka!
Avemo: Vad blir det för temperaturer i kyl och frys? Och hur varmt är det i rummet? Det brukar bara vara en kompressor till både kyl och frys. Så man är inte fri att välja temperatur i båda. Och förhållandet kan ändras med temperaturen i rummet. Så om det inte är avfrostat, någon list inte sluter tätt, man ofta öppnar dörren till frysen eller stoppar in varma saker eller om det är kallt
Demmpa: Är det egen villa/etc eller är det bostadsrätt? Är det en bostadsrätt så tillhör imkanal/ventilationskanal föreningens ansvar, och du måste då få tillåtelse från föreningen att ändra imkanalen.
Jacob Hansen: [citat] Inte gjort själv. Provar med ljus beige fog så får vi se!
grovspacklarn: Blev snyggt ändå, tar tillbaks mitt tidigare inlägg. Inte min smak men stilfullt
Lrt: [citat] Ja, det är en central i källarplan.