J
Alfredo Alfredo skrev:
Bortom övre skalgrĂ€nsen. 😉
đŸ™„đŸ«ŁđŸ€·

J Jansson69 skrev:
ApropĂ„ om hur bra en produkt Ă€r bra eller dĂ„lig, hur bra Ă€r hĂ€stlĂ€ngder pĂ„ en skala🙄😉😁
Enligt Gemini:

"Som en mycket grov uppskattning brukar det ibland rÀknas som cirka 2,4 meter (8 fot), men det kan variera beroende pÄ hÀstens storlek."

• Haha
  • Wow
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
J
useless useless skrev:
Enligt Gemini:

"Som en mycket grov uppskattning brukar det ibland rÀknas som cirka 2,4 meter (8 fot), men det kan variera beroende pÄ hÀstens storlek."
Inte sĂ„ stort/grovt med andra ord😉😆

Alfredo Alfredo skrev:
Var verkligen diskmaskiner uppfunna pĂ„ den tiden vi gick i grundskola? 🙄😇
Det fanns en sÄn hÀr hemma frÄn mitten av 1960-talet. Det var definitivt innan jag började grundskolan.
Gammal Electrolux diskmaskin frÄn 1960-talet med roterande korg och fasta sprutmunstycken, gula dörrar och en grÄ slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Korgen med disk roterade och vattenrören med sprutmunstycken var fasta. Skramlade som sjutton.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
E Eld skrev:
Det fanns en sÄn hÀr hemma frÄn mitten av 1960-talet. Det var definitivt innan jag började grundskolan.
[bild]

Korgen med disk roterade och vattenrören med sprutmunstycken var fasta. Skramlade som sjutton.
Min farbror hade en sÄn som anvÀndes regelbundet till slutet av 90-talet dÄ den gav upp.

useless useless skrev:
Enligt Gemini:
Det AI Ă€r bĂ€st pĂ„ Ă€r att be om ursĂ€kt för alla fel de kvĂ€ker ur sig

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
I Norrland diskar man inte kaffemuggen, det förstör smaken. Jag noterar att mÄnga pÄ mitt jobb har samma instÀllning, för deras muggar ser ut sÄ hÀr:
[bild]

Vill man göra personen med den koppen arg/förtvivlad sÄ skickar man in den i diskmaskinen och det tar stackaren flera mÄnader att dricka in den igen sÄ att den smakar som förr (har sett betydlig vÀrre Àn denna... och ja de fÄ ha sina koppar ifred, inga misstag hÀr inte) ;-)

Tror inte pÄ hÀllen utan rostfri kastrull med alubotten utifrÄn bild.

X xxargs skrev:
Vill man göra personen med den koppen arg/förtvivlad sÄ skickar man in den i diskmaskinen och det tar stackaren flera mÄnader att dricka in den igen sÄ att den smakar som förr (har sett betydlig vÀrre Àn denna... och ja de fÄ ha sina koppar ifred, inga misstag hÀr inte) ;-)
PÄ jobbet tidigt 80-tal brukade jag ofta starta tidigt med kundbesök och pÄ kontoret i Kista visste man att kaffetskvÀtten som var kvar i glaskannan kunde stÄ kvar för "han" kommer snart och blandar ut med vatten.

Ännu kring Ă„r 2000 fanns det enstaka sparsamma gamlingar som kokade kaffe tvĂ„ gĂ„nger pĂ„ samma sump.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag vet inget om Biltemas produkt men denna slÄr alla andra jag testat med hÀstlÀngder:

[lÀnk]

[bild]
Den dĂ€r har jag ocksĂ„ och hĂ„ller med, dessutom Ă€r jag uppvuxen med hĂ€star sĂ„ vet precis hur mycket den slĂ„r dom andra medlen 😊

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
A AndersS skrev:
PÄ jobbet tidigt 80-tal brukade jag ofta starta tidigt med kundbesök och pÄ kontoret i Kista visste man att kaffetskvÀtten som var kvar i glaskannan kunde stÄ kvar för "han" kommer snart och blandar ut med vatten.
Det vÀrsta jag sett i den vÀgen för en sÀljare (han lever inte idag - kanske pga det jag beskriver nu...) pÄ morronen ca 1/4-kanna som stÄtt pÄ byggaren med vÀrme i mÄnga timmar, typ hela eftermiddagen dagen innan och det mesta av vattnet Ängat av och det vare att likna en asfaltssmet i botten - kommer in stressad - tar kannan, hÀller i en skvÀtt vatten i kannan ur kranen och rör om tills det blev mycket mer av det vÀldigt brunsvarta, nu lite mer lÀttflytande asfalten, hÀller över i en kopp, stoppar i mikron och nÄgon minut senare förnöjt slurpar pÄ detta nÀr denne knatar ivÀg till sitt kontor... - jag kommer fortfarande ihÄg doften och efter det sÄ har det inte blivit speciellt mycket mer bryggkaffe - utan gÄtt pÄ espresso dÀr man garanterat inte ÄteruppvÀrmer gammal halvt intorkad kaffe i en bryggare...

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
X xxargs skrev:
Det vÀrsta jag sett i den vÀgen för en sÀljare (han lever inte idag - kanske pga det jag beskriver nu...) pÄ morronen ca 1/4-kanna som stÄtt pÄ byggaren med vÀrme i mÄnga timmar, typ hela eftermiddagen dagen innan och det mesta av vattnet Ängat av och det vare att likna en asfaltssmet i botten - kommer in stressad - tar kannan, hÀller i en skvÀtt vatten i kannan ur kranen och rör om tills det blev mycket mer av det vÀldigt brunsvarta, nu lite mer lÀttflytande asfalten, hÀller över i en kopp, stoppar i mikron och nÄgon minut senare förnöjt slurpar pÄ detta nÀr denne knatar ivÀg till sitt kontor... - jag kommer fortfarande ihÄg doften och efter det sÄ har det inte blivit speciellt mycket mer bryggkaffe - utan gÄtt pÄ espresso dÀr man garanterat inte ÄteruppvÀrmer gammal halvt intorkad kaffe i en bryggare...
Det var inte jag, mitt var bara nĂ„gra timmar.😇

Klicka hÀr för att svara
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.