Det fanns en sÄn hÀr hemma frÄn mitten av 1960-talet. Det var definitivt innan jag började grundskolan.Alfredo skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Korgen med disk roterade och vattenrören med sprutmunstycken var fasta. Skramlade som sjutton.
Min farbror hade en sÄn som anvÀndes regelbundet till slutet av 90-talet dÄ den gav upp.E Eld skrev:
pacman42 skrev:
Vill man göra personen med den koppen arg/förtvivlad sÄ skickar man in den i diskmaskinen och det tar stackaren flera mÄnader att dricka in den igen sÄ att den smakar som förr (har sett betydlig vÀrre Àn denna... och ja de fÄ ha sina koppar ifred, inga misstag hÀr inte) ;-)
PÄ jobbet tidigt 80-tal brukade jag ofta starta tidigt med kundbesök och pÄ kontoret i Kista visste man att kaffetskvÀtten som var kvar i glaskannan kunde stÄ kvar för "han" kommer snart och blandar ut med vatten.X xxargs skrev:
Det vÀrsta jag sett i den vÀgen för en sÀljare (han lever inte idag - kanske pga det jag beskriver nu...) pÄ morronen ca 1/4-kanna som stÄtt pÄ byggaren med vÀrme i mÄnga timmar, typ hela eftermiddagen dagen innan och det mesta av vattnet Ängat av och det vare att likna en asfaltssmet i botten - kommer in stressad - tar kannan, hÀller i en skvÀtt vatten i kannan ur kranen och rör om tills det blev mycket mer av det vÀldigt brunsvarta, nu lite mer lÀttflytande asfalten, hÀller över i en kopp, stoppar i mikron och nÄgon minut senare förnöjt slurpar pÄ detta nÀr denne knatar ivÀg till sitt kontor... - jag kommer fortfarande ihÄg doften och efter det sÄ har det inte blivit speciellt mycket mer bryggkaffe - utan gÄtt pÄ espresso dÀr man garanterat inte ÄteruppvÀrmer gammal halvt intorkad kaffe i en bryggare...A AndersS skrev:
Det var inte jag, mitt var bara nĂ„gra timmar.đX xxargs skrev:Det vĂ€rsta jag sett i den vĂ€gen för en sĂ€ljare (han lever inte idag - kanske pga det jag beskriver nu...) pĂ„ morronen ca 1/4-kanna som stĂ„tt pĂ„ byggaren med vĂ€rme i mĂ„nga timmar, typ hela eftermiddagen dagen innan och det mesta av vattnet Ă„ngat av och det vare att likna en asfaltssmet i botten - kommer in stressad - tar kannan, hĂ€ller i en skvĂ€tt vatten i kannan ur kranen och rör om tills det blev mycket mer av det vĂ€ldigt brunsvarta, nu lite mer lĂ€ttflytande asfalten, hĂ€ller över i en kopp, stoppar i mikron och nĂ„gon minut senare förnöjt slurpar pĂ„ detta nĂ€r denne knatar ivĂ€g till sitt kontor... - jag kommer fortfarande ihĂ„g doften och efter det sĂ„ har det inte blivit speciellt mycket mer bryggkaffe - utan gĂ„tt pĂ„ espresso dĂ€r man garanterat inte Ă„teruppvĂ€rmer gammal halvt intorkad kaffe i en bryggare...
Klicka hÀr för att svara
Liknande trÄdar
-
InduktionshÀll och förstörd kastrull
Vitvaror -
Ăr det hĂ€r en aluminium eller rostfritt stĂ„l kastrull?
Metall - stÄlkonstruktioner, svets och smide -
Kastrull strömförande ovanpÄ avslagen induktionsspis
Vitvaror -
Har spisen gÄtt sönder ?? NÀ, det var en för liten kastrull !!
Vitvaror -
kopparskastrull med 3 Stift
El