Hej,
Har precis börjat använda ett nyrenoverat kök, och märkte något underligt. Hela induktionen blev täckt med vad som ser ut som små träflisor, när köksfläkten är på. Jag kan inte riktigt se vart det kommer ifrån eller lossnar ifrån, men jag ser att det liksom "ramlar" som små flisor ifrån fläkten/inifrån skåpet? Någon som har någon erfarenhet?
Har bifogat bilder.
Tack!
Har precis börjat använda ett nyrenoverat kök, och märkte något underligt. Hela induktionen blev täckt med vad som ser ut som små träflisor, när köksfläkten är på. Jag kan inte riktigt se vart det kommer ifrån eller lossnar ifrån, men jag ser att det liksom "ramlar" som små flisor ifrån fläkten/inifrån skåpet? Någon som har någon erfarenhet?
Har bifogat bilder.
Tack!
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Kanske, ingen aning. Undrar om det faktiskt ska se ut såhär i skåpet? Se bifogad bild. Det är ett IKEA kök men annan fläkt, så han fick liksom såga i stommen för att den skulle få plats.Rejäl skrev:
Testa o damsug alla anslutningar där du har sågat och kör fläkten till och från en stund så borde det avta..L Lomin skrev:
Det ligger troligen lite spån någonstans, det kommer ner när spjället till fläkten öppnar.
Öppna fläktkåpan, dammsug upp det som ligger där.
Det är samma underhåll som du kommer att få göra någon gång per år ändå, det är lika bra att du gör det nu, innan det blir en massa fett och annat som du behöver rengöra.
Öppna fläktkåpan, dammsug upp det som ligger där.
Det är samma underhåll som du kommer att få göra någon gång per år ändå, det är lika bra att du gör det nu, innan det blir en massa fett och annat som du behöver rengöra.
Säkert flisor och smulor från installationen. Försök ta loss själva röret mot taket och gör rent.L Lomin skrev:Hej,
Har bifogat bilder.
Tack!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden