G
guggen: Gå inte med på den där rot-scamen. Ett sånt bolag gör det säkert mkt, har en målvakt och kan kursa när som helst. Då är kontroller inte osannolikt. Ett jobb till en privatperson med noll kronor i material från en halvtaskig firma... kommer flaggas direkt för ev kontroll av rsv's programvara.
76 svar · 32,2k läst
·
R
Rolle85: ok
15 svar · 8,6k läst
·
R
15 svar · 8,6k läst
·
V
Valgrind: [citat] Ja, jag tänkte på att den liksom släppte lite - bra tips - tack!
4 svar · 8,9k läst
S
Stefan1972: nej man ska inte efterrolla. Lagom med färg och rolla ut upp och ner och möjligen en vända till för att jämna till och sen gå vidare. Det ska vara bra direkt, börjar man rolla efter och försöka efterjustera så blir det bara en ond cirkel eftersom ytan hinner torka till.
12 svar · 9,9k läst
·
P
Pontstone: Kanon tackar! Då har jag en plan
2 svar · 3,0k läst
·
K
KeiNo: Näe precis, för det är just det jag är lite orolig över, eftersom resten av karmen(har två fönster precis bredvid balkongdörren) fortfarande har den gamla färgen så vill jag ju inte att detta ska sticka ut för mycket. Anledningen till att jag sa halvblank 40 var för att jag har en sådan burk ståendes här hemma.
23 svar · 7,4k läst
·
V
Vatthagen: [bild] [bild] [bild] Själv har jag målat alla våra småhus och huvudbyggnad på landet, själva huvudbyggnaden är ca 90 kvm efter vår utbyggnation, trots att panelen redan var grundmålad så grundmålade jag allt en gång till så att det skulle vara samma som täckfärgen och täckmålade gjorde jag 2 ggr. Så att måla hela stugan tre ggr tog mig ca 2,5 vecka men då känner jag mig
6 svar · 6,9k läst
·
M
Mawe85: Jaha då är jag med på vad du menar. Redan nu kan jag säga att min sambo aldrig kommer att tillåta en bräda utanpå oavsett syfte haha Men bra att tänka på sprickrisken så jag ska göra det bästa jag kan för att minimera risken. Tack för feedbacken!!
9 svar · 9,9k läst
·
Isakare
Isakare: Jag köpte sån färg till garaget "tål att högtryckstvätta" sa dom. Målade på gips.
7 svar · 10,2k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Självklart kan du blanda! Jag tycker att helröda gårdar är lite tråkiga. Vita och gula mangårdsbyggnader är ju rätt vanliga även med rödfärgsmålade uthus. Och röda uthus passar ofta bra med svarta/gula/gröna detaljer snarare än att de bara är rödvita. På åttiotalet var alla nya hus i mexitegel även på landet och allt nybyggt man ser nu är vitt, vitt eller vitt... Med andra
4 svar · 3,9k läst
S
SpackelFredrik: Är huset omdränerat? Om inte så är det ingen idé att knacka ner putsen och börja om.
4 svar · 3,0k läst
·
snuttjulle
snuttjulle: Och jag river inte min tretex. Anledningar nedan. Ger inte eko i rummet på det viset gips gör. Kan nästan hänga upp tavlor på en knappnål och när det krävs skruv eller spik är det bara att gnugga lite med nageln över hålet så är det nästan borta. Liten extra isolering eller iaf en varmare och mjukare känsla än gips. Men visst brinner det. Men det gör resten av mitt snustorra
28 svar · 10,1k läst
·
S
SpackelFredrik: Känns som om din affär har lite att lära sig om tvätt och målning.
4 svar · 3,2k läst
S
Skjulet: [citat] Tack.
8 svar · 2,7k läst
·
S
FrökenFunkis
FrökenFunkis: Vi har kört med hammare och mejsel för att få bort ”limkorvarna”. Det funkar ok men är sjukt tidskrävande. Det är värre med de utsmetade limkluttarna som liksom absorberats i teglet. De måste man nog slipa, värma, eller tvätta bort?
2 svar · 2,4k läst
S
SpackelFredrik: Stumt är dikt emot taket, vik inte runt remsan ut i taket.
6 svar · 5,1k läst
·
Jag o mitt hus
Jag o mitt hus: Hej har haft samma problem med mina spegeldörrar . Tagit bort en skiva ,sedan slipat o spacklat , målade m vattenbaserat. Fick slipa ner ytan igen sen tog jag trälim, fyra dl blandade med en dl vatten . Detta var trälim för tuffare bruk . Tog en pensel o målade hela dörren med blandningen,rikligt,ej så det rann, lät torka under natten . Målade med min vattenbaserade halvblanka
14 svar · 22,9k läst
·
Zellero
Zellero: [citat] Hur billigt är snorbilligt? Isåfall skickar du? Mvh
2 svar · 5,2k läst
EmmaSmåland
EmmaSmåland: Foto på en av missfärgningarna.
2 svar · 2,3k läst
·
Z
Zebban15: Tack för tipset, ska testa det. Funkar det inte tänkte jag kanske bygga ett litet "paint booth" av ett antal flyttlådor så att jag kan spraya inomhus ändå. ;)
6 svar · 3,9k läst
fbg
fbg: Till pärlspont i tak har 1,2 funkat utmärkt hos mig. Skjuter med lite vinkel och gärna två skott i varje regel :)
10 svar · 21,4k läst
H
Husqvarna220Ac: Tror dessa burkar måste blandas, säljs ej som färdigblandade, kolla färghandlare som blandar sprayburk.
19 svar · 16,3k läst
·
R
Rolle85: det som var bra var att jag med vanligt slippapper kunde slippa bort skrap på fälgkanter också så de blev som nya
32 svar · 10,4k läst
·
P
Anonymiserad 122206: Hej, en tanke har slagit rot i mitt huvud, att plocka av galler och plåthöljepå vår luftvärmepump och lämna in på lackning. Vi är jättenöjda med vår IVT-pump, men den beige-grå-färgen måste de ha köpt på konkursauktion i DDR på sjuttiotalet. Tänk om den var krispigt vit, som huset? Till saken hör att vi åker förbi ett hus som har en röd värmepump, som jag tror är
0 svar · 2,5k läst
M
Mekwall91: Tack för svaret. Ska ta bort mer tapet innan. Men säg att den lagas med puts , ska man sätta någon typ av underlag på, som det gör nu innan tapet. Vi hade tänkt att måla på tapeten för vi egentligen inte tänkt renovera alls. (Trötta)
2 svar · 2,9k läst
·
M
MagHam: Med all respekt för resultatet som Thomas_Blekinge fick på sina hyllor så var det släta ytor som det går att jobba snabbt med. Kom igen med pensel och en pinnastol och den färgen ;)
24 svar · 3,1k läst
·
R
rightnow: Ok det är samma som jag använder.
3 svar · 7,4k läst
·
L
Lärospånet: [citat] Låter klokt. Hoppas att du får någon form av hyresreducering!
14 svar · 2,3k läst
Fällebyggarn
Fällebyggarn: Väcker tråden! Har ett äldre hus som är putsat med någon form av mineralullsplattor under, oklart om där är inslag av lättbetong också. Oavsett så har man valt att inte sätta upp nät innan putsningen samt valt att prova sig fram med silikatfärg och när den behövde bättras så tog man kalk. Nu är där ju ingenting som vill fästa. Någon sa blästra, anar att det inte blir mycket
12 svar · 7,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.