OXYD
OXYD: [citat] Det är ett övermålningsbart flexibelt lim. Finns även i snabbhärdande. Tror jag använde snabbhärdande. Har ofta båda hemma. De är billiga och användbara :)
23 svar · 60,4k läst
M
henke_benke: [citat] du skulle kunna lägga en höglanslack. men att att polera en så mjuk färg tror jag inte på
1 svar · 5,9k läst
E
Ejo: [citat] Hej! Jo det verkar fästa på det mesta, är det tack vara att det finns akrylat i bindemedlet tro?
4 svar · 4,2k läst
·
kenneth5828
kenneth5828: En lite udda lösning kanske.
1 svar · 1,4k läst
·
Peter2400
Peter2400: Jag har nyligen målat om en innerdörr, efter grundfärg använde jag Sadolin Super V40. Väldigt nöjd med den färgen, körde med en liten filtroller och färgen flöt ut riktigt bra. https://www.bygggrossen.se/product.html/snickerifarg-sadolin-v-super-glans-40-1-liter Köpte färgen på Hornbach med prisgaranti mot bygggrossen, så det blev 185:-/L istället för 279:-.
3 svar · 1,9k läst
F
fb35523: Det finns speciell elementfärg som ska tåla lite mer värme. Problemet med en elradiator är att den ändå blir ganska varm på vissa ställen och även om en vanlig spray skulle fungera ett tag så kommer den nog att åldras extremt snabbt. Är radiatorn inte ens oljefylld? Då kan jag garantera att vanlig sprayfärg inte kommer att överleva första timmen i drift. /Fredrik
1 svar · 897 läst
EmmaSmåland
EmmaSmåland: [citat] Tapeterna är redan inköpta av hyresvärden och bara ligger här och väntar. Så det funkar inte.
8 svar · 2,7k läst
BirgitS
BirgitS: Det blir nog bra det :) Ett förslag är att först skaffa tapeten, ta med en bit till en färgaffär och be dem blanda till en likadan färg som botten i tapeten för att få resten av skåpet färgmatchat i stället för helt vitt.
6 svar · 5,9k läst
·
ricebridge
ricebridge: Ett hus utan slipmaskin är som ett hem utan böcker. Det går väl till nöds, men det blir torftigt... Köp en bättre beg excenterslip, så upptäcker du snart hur mycket den går att använda till. Att sandpappra väggar och tak däremot, för hand... näääää
9 svar · 2,2k läst
·
K
kamrate: Om någon vet hur man tar bort ett inlägg så får ni gärna berätta, jag inser att det här passar bättre i ett annat underforum.
1 svar · 2,1k läst
Casaloco
Casaloco: Fördelen med 2 komp där man kör utspädd binder första vändan är att den binder ihop ytan på putsen lite så den inte smular. Kanske får samma effekt med 1 komp också har inte prövat det på nyputsade väggar. Målade själv med Beckers 2 komp silikat och den funkade bra.
9 svar · 2,6k läst
Gammelnörden
Gammelnörden: Nej, men familjen som byggde huset och startade lantbruket var väldigt om sig och kring sig. Startade en liten post och bankservice lokalt och ordnade med den första elektriska gatubelysningen för landsvägen i området. Inget annat hus på mils avstånd har färgat glas i verandan, som vetter ut mot vägen för att synas ordentligt. Dom såg sig nog tillräckligt viktiga för bygden för att
6 svar · 2,4k läst
·
R
Rolle85: Jag har en kompressor och att sprutlackera vore ju drömmen. Vilken är en bra lackspruta för mycket bra resultat samt var köper ni lackfärgen till era pickadoller? Mvh henke
0 svar · 566 läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Taklist = listen mellan vägg och tak, för att dölja den ibland ojämna springan mellan ytorna. Om den har väggens eller takets färg spelar väl ingen roll. Men ofta har man tapeter på väggen, så då blir det naturligast att måla listen i takets färg.
9 svar · 8,1k läst
hscn
hscn: Bör väl fungera att behandla även en ny dörr med lut (och kanske golvsåpa för bättre yta) som man gör med nyinlagda skurgolv, de får ju ett lätt åldrat utseende, särskilt om man använder Faxe vit eller tillsätter lite kalk i skurvattnet.
1 svar · 4,9k läst
garvin
garvin: Ni får väl fråga. Men tror inte det ska vara några problem.
2 svar · 2,4k läst
L
Liteavvarje: Troligtvis inte möjligt då allt i träväg mörknar när någon form av väta läggs på , vet inte hur valnöt reagerar på solljus , kanske den blir gul då .
1 svar · 5,0k läst
cederbusch
cederbusch: Haha. Busted!!
7 svar · 4,8k läst
D
Deathtrip2000: Det gäller att veta vad man gör, när man använder marmor i badrum. Det är känsligt för de vanliga förekommande rengöringsmedlen, som används i badrum. Kalkborttagningsmedel fräter på marmor och det gäller även syror. Jag tycker inte att marmor är praktiskt att ha i ett badrum, eller kök.
3 svar · 1,2k läst
M
Marcussjogren: Tror man ser detta tydligt på ottossons filmer.
16 svar · 5,1k läst
·
S
SpackelFredrik: Nej du behöver inte förlimma duken. Tänk bara på att en renoveringsduk inte döljer allt..
1 svar · 1,4k läst
H
Hejhoppsan: Tack, ser bra ut!
2 svar · 2,5k läst
·
R
Rasmus_: Njae har inte fått det så rent att jag är nere direkt på spånsikivan. Det ligger kvar ett tunt lager gammal tapet på sina ställen. Även om jag doppar ner den rejält i färg och drar fram och tillbaka så lägger sig färgen bara på vissa ställen, jag måste verkligen pressa rollern mot väggen för att smeta ut den. När jag väl lyckats få ut färgen på väggen ser det bra ut men
2 svar · 996 läst
S
shomakie: Matta ner den bara.
3 svar · 1,1k läst
C
carlfredrik: [citat] Hej! Nej vi kom aldrig så långt så att vi testade. Har skjutit på det och tar det troligtvis till våren. Hinner du före får su gärna berätta hur det går :)
10 svar · 36,1k läst
·
L
Liteavvarje: [citat] Det var något i den stilen jag tänkte , masonit är oerhört tåligt med släta sidan ut och måla dom är 120X240 cm , lägges på längden så det behövs inte många , och kommer att hålla även om man skrapar mot med bilen :confused: men inget bra för bilen Då blir det ett skydd som står sig i måååånga år oavsett ungarnas framfart
5 svar · 5,2k läst
A
A-Man_08: [citat] Ja precis.
20 svar · 2,4k läst
Miinoo
Miinoo: Det blev så att jag köpte Landoras väggfärg då jag endå skulle göra en annan vägg vit, Tapeten sög åt sig i princip all färg så det var nästintill ingen skillnad färgmässigt efter en strykning. Därefter krävdes det 3 lager med Alcros väggfärg för att få ett fint resultat. Kan vara bra att veta om andra skulle få för sig att söka efter just detta! :)
2 svar · 5,4k läst
Karl_Pedal
Karl_Pedal: [citat] Ok, även fast det inte är polerat? Det blir genast ett projekt om det ska blästras. Kanske får bli inlämning på lackverkstad ändå.
3 svar · 10,2k läst
S
SpackelFredrik: Kör Milltex 5 så får du en snygg matt yta och sliper reflexer från lampor...och ja, använd samma på snedtak och vägg
5 svar · 4,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.