Har en motorkåpa som ser ut som den på bilden. Den har inte riktigt den glansen längre som den haft tidigare.
Har testat att polera men de blir inte bättre.
Kan man spraylackera om denna med resultat som nyskick? Hur bör jag gå till väga? Jag tänkte isåfall spraylackera med kompressor.
Motorkåpa till en Mercury-båtmotor med minskad glans och polerförsök synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

på denna film ser de ju så lätt ut men de är de inte såklart..

Strippa den på dekalerna. Matta ner allt med 500papper och sen plastgrund och sedan 2 komp färg över.

vilken kompressorspruta rekomenderar du?
Ska man inte ha klarlack också?

Köp 2k sprayburk! Blir minst lika bra..och mycket smidigare.

Lackade en tank så, blir otroligt bra! Går inte att jämföra med ”vanlig” sprayburk, bättre munstycke och riktigt lack...

Kolla först så det går att få tag på nya dekaler.

Att lacka snyggt med spruta är inte så enkelt och en bra spruta kostar pengar. Planerar du inte att bli hobbylackerare är det definitivt enklare och billigare att lämna den till en lackerare.

Hmm kan bli hobbylackerare

vilken spruta rekomenderar ni?

Som sagt 2 komponent på sprayburk! Blir lika bra, och betydligt billigare/enklare

• Oljegrön målad motorcykeltank behandlad med 2-komponentsfärg från sprayburk, placerad på ett betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Till solida färger behövs inte klarlack då dem blir blanka. Jag använder mig bara av iwatas sprutor men då håller jag på o lackar målvaktsmasker så kräver en bra spruta. Sväng förbi en billackerare o fråga vad dem skulle tänkas sig kunna lacka den om du får göra förarbetet.

Är kåpan lackerad eller genomfärgad plast? Vissa plaster kan "svettas" och återfå sin lyster av värmebehandling.

den e lackad

H Husqvarna220Ac skrev:
Som sagt 2 komponent på sprayburk! Blir lika bra, och betydligt billigare/enklare
var köpte du färgen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.