P
Per39: Jag tror att det är en kombination, men en expert, som försäkringsbolaget skickat för att besiktiga, ansåg att det var fråga om otät betong. Ett faktum, som styrker det senare, är att planet saknar fall och en granne, som haft samma problem har löst detta genom att bygga upp ett litet fall m. h. a. ett tunt lager betong och ovanpå detta tunn klinker, vilket han anser har haft god
2 svar · 989 läst
Mikael_L
Mikael_L: Med max cc60 cm mellan bjälkarna så räcker det bra. Jag har t.ex. 2.40 spännvidd med 45x145 i cc60 i friggeboden. Det är lite på gränsen, man märker av svajet i bjälklaget litegrann ibland. Men man är mer känslig för svaj inomhus, så till en altan hade det kanske känts 100% OK. 2 meter spännvidd till altan funkar galant. 45x220 klarar bortåt 4 meter utan alltför stor olägenhet,
7 svar · 13,6k läst
A
MaxPax: Jag tycker det är en dålig idé att putsa på något som är målat med färg över huvud taget.
7 svar · 2,3k läst
S
swejocke: Vi håller i detta nu på att kolla på kök till sommarhuset, IKEA. Stod en skylt om att dom kan sätta upp köket för 15 000 kr efter ROT. Du får lätt ihop ett kök på IKEA med vitvaror för 60 000, alltså 75 kkr med "installation". Dessa 15 000 kr kan du med stor sannoliket spara rätt enkelt. Klarar du, och tid finns, till att skruva ihop lite ikeamöbler (ett skåp tar typ 10 minuter
16 svar · 2,6k läst
·
sannatielman
sannatielman: Det är ju helt strålande! Reklam är bra. :-) Har till och med funderat på att ha just den där Weland-trappan, det skulle kunna vara litet coolt (om jag lägger på trä ovanpå stegen...) om jag lackar den i någon färg... hm... ljust tegelröd hammarlack?
11 svar · 5,3k läst
K
krille09: De målare jag känner kör målarfog på sprickor i murar. Sedan målar över. Dock ser dessa ut som om man måste gräva ur, ev lägga dränrör och fylla med grus. Sedan laga till muren.
6 svar · 10,9k läst
·
A
Arne999: Hehe ja överdimensionera gillar ja tänkte ju förövrigt smäcka did dubbla 170or mot vägg för att få en rejäl hylla för talreglsrna men... Ger mig... Skadar la iof inte att sätta en regel utanpå infästningen mot vägg upptryckt mot takstolarna
7 svar · 11,6k läst
·
H
henkepenk: [bild] "Jag" i det här fallet är hjälp från hantverkare... Samma sten överallt.
6 svar · 13,0k läst
·
depalma
depalma: Ska försöka. =)
5 svar · 3,5k läst
·
H
HenrikP: Jag har gasspis i köket, och gasolflaskan står i en liten låda utomhus på andra sidan väggen. Lådan börjar bli dålig, och jag önskar tips på någon form av skåp som jag kan montera på fasaden och förvara flaskan i. Öppen för förslag vad gäller form och material, men ganska diskret är väl att föredra. Om jag har lagt tråden fel så är det bara att flytta. Tack på förhand!
0 svar · 3,0k läst
M
Musikvante: [citat] Det är för att så går det till, kunder slänger det de inte vill ha på backen när de söker efter sina guldkorn =)
8 svar · 6,5k läst
Norrhyttan
Norrhyttan: [citat] Det gör man alltid. Även fast väggen består at betydligt med tegel än bruk så träffar man alltid i fogen.
3 svar · 2,6k läst
Stefan N
Stefan N: Om man slarvar så kan det gå så här. [bild]
6 svar · 5,1k läst
·
C
camaro1969: hade en bekant med 2 murarkompisar som var och titta igår, de sa ju att det kan gå att renovera murstocken men det blir troligen billigare att ta ner den och sedan skaffa en enklare skorsten till den tilltänkta kaminen. iaf om jag plockar ner skorstenen själv. så det är väl bara att börja riva ner skorsten då, hur vet man om den är en del av den bärande konstruktionen? man kanske kan
8 svar · 4,3k läst
·
Strip
Strip: Japp! Nu när du frågade så traskade jag faktiskt ut i vardagsrummet och kände lite på taket. Och ja, skivorna sitter lika stumt som när jag satte upp dem. :thumbup:
3 svar · 2,6k läst
H
hafdell: Hmm... då får jag skita i det :) får laga något annat som är trasigt, typ garagegolvet eller mura en grill
5 svar · 4,0k läst
·
E
erikblom: Perfekt, tack för snabbt svar!
5 svar · 6,0k läst
·
O
oceanis: [citat] Därför använder man passare för att rita av det hela. Har aldrig sett någon på varvet klutta smältlim och pappersbitar ;)
11 svar · 5,6k läst
·
N
newmat: Ursäkta att jag drar i en såhär gammal tråd, men vill gärna höra hur det gått nu efter att det suttit i ca 10 år... Har spikarna rostat?
3 svar · 6,2k läst
O
oceanis: Ser ut som det gör när man målar med plastfärg på en yta som tidigare varit målad med lim eller kalkfärg. Och där man inte gjort rent och grundat på riktigt sätt.
1 svar · 1,4k läst
fgo
fgo: Kletet är silikon. Läggs oftast i skarven mellan golv och vägg. Köp ny våtrumssilikon och en spruta så kan du lägga på nytt efter du tagit bort den gamla. Man bör ha en fuktspärr bakom plattorna så det ska inte vara någon fara med fukt. Ta det försiktigt när du tar bort det gamla så du inte har sönder fuktspärren
1 svar · 888 läst
O
orparn: Jag körde med liggande spikreglar cc120 när jag tilläggsisolerade. På det spikades asfaboarden liggande utan något extra tätning på de horisontella skarvarna. På dom vertikala kortsidesskarvarna körde jag med sådana plastlister som finns för att täta skarvarna på utegips. Då Asfaboarden var aningen tjockare och dessutom är mjukare än gipsen så drog jag ett drag med hyveln på
8 svar · 5,1k läst
Stefan N
Stefan N: Gips går bra att dra på med slipstål tycker jag. [bild]
2 svar · 1,5k läst
·
MaZtoR
MaZtoR: Jag hade inte vågat tända ljus i ett hus med synlig cellplast i taket. Testa att sätta en tändare mot en bit frigolit så förstår du nog varför.
2 svar · 4,7k läst
·
M
Monterat: Hej, har en kund som har problem med att ljud och steg från grannarna ovanför sovrummet stör. Vilket är bästa sättet att isolera taket? Det finns möjlighet att sänka undertaket 6-7 cm men jag hoppas det finns någon enklare lösning med någon typ av akustikskiva. Problemet är att hitta rätt skiva allt jag hittat är ju gjort för att dämpa befintligt rum (sovrummet).
0 svar · 1,0k läst
ZNK
ZNK: Billigast är nog hyr/ta ditt släp, klä in i billigaste plywood, hyr en padda med vattentank, skruva ihop en raka och offra den sämsta spaden du har. Sedan åk till närmsta asfaltverk och fyll släpet, åk hem fort som sjutton, spada ut och raka sedan padda. Bäst att vara 2 stycken. Kanske totti 2-3000 spänn. Har gjort det själv, blir helt ok, viktigt att raka ut jämnt bara...
1 svar · 858 läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Jaha, och var är "enkelposten"? Ditt förra inlägg var ju för tre veckor sedan. En ny cyber-lek, eller är det något jag inte fattar alls?
1 svar · 683 läst
J
jävla_hus: Alla som säljer betong från finja betong *borde* kunna fixa det, men dom tar bra betalt...
13 svar · 14,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.