Jag har tegel på gavlarna och jag hatar utseendet på tegel
Min fråga till er är hur en traditionell tegelvägg är uppbyggd? Att den är murad förstår jag givetvis men den måste väl vara fäst i trästommen innanför på något sätt:wow:
Teglet på gavlarna skall bort. Frågan är bara vilken väg jag skall gå?
Fram med bilhammaren och knacka bort allt och bygga en traditionell trävägg?
Eller spika upp reglar på tegelväggen och sen träpanel på det?
Mvh
Min fråga till er är hur en traditionell tegelvägg är uppbyggd? Att den är murad förstår jag givetvis men den måste väl vara fäst i trästommen innanför på något sätt:wow:
Teglet på gavlarna skall bort. Frågan är bara vilken väg jag skall gå?
Fram med bilhammaren och knacka bort allt och bygga en traditionell trävägg?
Eller spika upp reglar på tegelväggen och sen träpanel på det?
Mvh
Jag hade "krokar" som satt i bruket mellan tegelstenarna och sedan fästa med öglor i stommen.
Jag har bytt min tegelfasad från 1975 mot träfasad och samtidigt passat på att tilläggsisolera, min 120 mm.
Började att knacka uppifrån med en slägghammare och en huggmejsel (mexitegel). Gick hur bra som helst. Teglet lade jag sedan ut på blocket under skänkes och folk kom och hämtade allt
Att bygga in något gammalt har jag väldigt svårt för...
Jag har bytt min tegelfasad från 1975 mot träfasad och samtidigt passat på att tilläggsisolera, min 120 mm.
Började att knacka uppifrån med en slägghammare och en huggmejsel (mexitegel). Gick hur bra som helst. Teglet lade jag sedan ut på blocket under skänkes och folk kom och hämtade allt
Att bygga in något gammalt har jag väldigt svårt för...
Klicka här för att svara