Hej,

En enkel fråga, Hur lagar jag dessa sprickor så att det aldrig spricker igen?

Jag vet att det ofta kan börja spricka i sådana lagningar igen men hur gör jag för att minimera risken?

photo 1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


photo 2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


picture4.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det går inte att laga utan det kommer bara spricka igen.
 
Det finns inte nått mer elastiskt material man kan laga med som töjer sig istället för att spricka. Hur gör gemeneman vid samma problem för att det ska bli snyggt? ska man kanske klä muren med något?
 
  • Gilla
Dgjdghrhnle64545*=/)
  • Laddar…
Gräv ur bakom, fyll med typ leca? laga med något elastiskt epoxyspackel?
jobbigare: Gräv ur gjut nytt bakom, laga det estetiska..
 
Bra idé, jag skulle kunna gjuta upp en "stödmur" bakom och sedan laga det estetiska.
 
De målare jag känner kör målarfog på sprickor i murar. Sedan målar över.

Dock ser dessa ut som om man måste gräva ur, ev lägga dränrör och fylla med grus. Sedan laga till muren.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.