J
jessica: Får man fråga vad dörren kostade? :P
9 svar · 1,5k läst
M
mandala: Tack för era svar, nu vet jag lite mer var omkring en spegel vi kommer ha ligger på i pris.
6 svar · 41,3k läst
M
markus00: Funderar på att köpa en lite mer avancerad duschkabin med ångbastu. Ska isåfall ha den i en lägenhet där badrumsventilationen är delad vad jag förstår. Kommer detta bli några problem tror ni? Ni som har ångkabiner blir det mycket ånga utanför kabinen? Funderar på Arrows Jubileumskabin. (http://www.arrowshower.com/)
0 svar · 5,4k läst
M
montana: Precis mät motstånd.! Det är termostaten som brukar gå sonder!
2 svar · 2,9k läst
S
Anonymiserad 23608: Ja, på spångolv stiftar jag ett punktsvetsat rostfritt stålnät, primar och spacklar med fiberförstärkt spackel. 12 mm vid golvbrunnen, 15 mm om det ligger golvvärme. Väggarna reglas oftast på c/c 300, men det räcker med c/c 450 mm.
7 svar · 4,6k läst
Jesca_j
Jesca_j: Två lager vitpigmenterad panellack (som i övriga huset mao.).
6 svar · 3,0k läst
Snigla
Snigla: [citat] Hejsan! Nej den har jag missat, ska genast läsa ikapp! tack för tipset :D God Jul & Gott Nytt År! MVH Sandra
4 svar · 6,8k läst
pinebar
pinebar: Nu hade jag ju ingen marmor under, men mitt rågummi var ljust beige, så jag tror inte att det släpper speciellt mycket färg till golvet. Och jag flyttade aldrig på mitt badkar. Det är ju iofs kul att möblera om, men just badrummet gör jag det inte så ofta i. ;) Ulrica
6 svar · 5,0k läst
K
koko: Nä, jag vet tyvärr inte, det var vår plattsättare som köpte det. Vårt tror jag kostade ca 150kr/kvm och köptes på centro kakel i sundbyberg. Med standardkakel menar jag sånt som ofta sätts upp vid stambyten och liknande, dvs vitt, blankt, kvadratiskt, platt, inga extravaganser. :) Jag tycker det är snyggt med stora plattor på golvet och mindre på väggarna. Vi ville ha "vanligt"kakel
8 svar · 9,8k läst
Ingenjören
Ingenjören: Jag använde en rund ihålig skumgummilist typ bottningslist som man kan ha när man tätar/drevar runt fönster. Typ en sån här: http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=3784 Jag är också rädd för fogskum, en kompis råkade ut för att sprayventilen gick sönder och flög av, han var centimetrar från att förstöra synen på vilt utsprutande fogskum.... /Ingenjören
6 svar · 11,5k läst
Ingenjören
Ingenjören: Vi har satt plastmatta (vägg och golv) i ett badrum på 4kvm och en tvättstuga/dusch på 11kvm (golvyta) I badrummet sitter golvbrunnen under bubbelbadet så där provade jag att själv spackla fallet med godkännt resultat. I duschen lät jag golvläggaren fixa fallet för att inte riskera ojämnheter där man ska stå och duscha. I båda rummen byggdes golven upp från grunden med nya
4 svar · 8,5k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: Finns t.o.m. speciell våtrumssilikon som skall innehålla nåt antimögeljox. Detta jox har dock en beggränsad effekt över tiden så.... En leverantör i mängden: http://www.cascose.dk/_upl/pdf/produktblade/Våtrumssilikon%204048,%204084-4088,%204090-99.pdf
2 svar · 6,0k läst
M
mr_pluto: [citat] Vi är väldigt less på draperi, det är inte snyggt och de blir fort "fula", antagligen blir det alltså glasdörr, om vi nu ska ha något stänkskydd, det stänker ju i så fall mot badkaret endast... 70 är nog det minsta man kan ha skulle jag gissa, de flesta duschväggar/kabiner ligger på mellan 70-90. Men det kanske blir ett mer djupt duschutrymme än 70 (alltså tex 70x90)? då
4 svar · 5,3k läst
H
Anonymiserad 23608: Det finns s.k. "Morapinnar" som är ett stycke pluggat rör som gängas in i kopplingen i väggen. När man sedan har isolerat och satt plattor kapar man rören med lagom utstick och monterar sin blandare.
3 svar · 3,1k läst
M
markus00: Mattan är nu nästan bortdragen men har kvar ca 20 cm runt brunnen. Golvet under är i betong och fallet är redan väldigt bra så behöver ej göras om. Ska under morgondagen träffa hsb och be och få det dom säger skriftligt.
19 svar · 1,8k läst
J
Joukko: [citat] BILDER!! ;) Jocke
8 svar · 5,7k läst
K
Kunigunda: Badrummet är nybyggt, inte färdigt än. Ja, det är träpanel överallt i taket även på snedtaken och i duschen.
2 svar · 2,1k läst
B
Anonymiserad 23608: [citat] Jo, det kan ju bli lite förvirring med det ordvalet. Tidigare i texten står det att "...är i två delar som skjuts ihop under golvbrunnsflänsen och sedan skruvas fast i underlaget", här är mao underlaget ospecat. Men när man öppnar Lyptupp-paketet ger det sig självt, då de medföljande skruvarna till montageplattan är för korta för att nå ner igenom en 22 mm spånskiva. Ser
7 svar · 3,4k läst
snuttjulle
snuttjulle: [citat] Man sätter dem i taket och slipper funderingar ang fuktspärr mm. ;)
7 svar · 2,8k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Höganäs "gucka" är i alla fall hårt som en PVC-matta efter en vecka. Blev själv förvånad när jag skulle pilla bort några små knölar som hade uppstått under behandlingen.
3 svar · 1,4k läst
I
Iram: Hej igen, jag har tittat i de flesta badrumskataloger som finns på marknaden och varit runt och tittat en hel del i Stockholmsområdet. Jag vet också att ek inte är direkt billigt men det är nu så snyggt. Vitt vill jag inte alls ha. Skulle vilja ha ett högskåp i ek och något mindre skåp som kan placeras diagonalt på väggen, litte högre upp. Mvh Iram
2 svar · 3,2k läst
F
Frepp: [citat] ;D
10 svar · 28,8k läst
F
N
nikkotikko: Har nu hittat eluttaget jag menade och det fanns i Swedbergs "Badrumsboken 2005" :). Skall nu kolla upp om det går att använda i andra möbler än Swedbergs.
6 svar · 4,3k läst
G
Gutte: På ett sätt kan jag hålla med din kompis ang golvvärmen. Beror lite på förutsättningarna. Har man ett v-buret värmesystem som man stänger av under sommaren och kör v-vatten på elpatron (som ivårat fall) så kan jag köpa att man ska lägga el och vatten när man ändå håller på. Jag personligen tycker att våran klinker i hallen är riktigt kall om man slår av gv på sommaren. Då
8 svar · 1,6k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: Vad är det exakt för mirakelmedicin du använder? Vore skönt at slippa stå med diskborsten och Kalkosan i duschen 1 gång/månad.... Lukar f-n gör det också >:(
3 svar · 1,2k läst
MathiasS
MathiasS: Ok, jag tackar för tipsen. Hade hoppats på att kunna slå på tidigare eftersom det inte är traditionell kakelfog/fix som används här, men jag får slå en signal till leverantörerna på måndag.
7 svar · 11,4k läst
E
Elias: Bakfall är INTE fackmässigt utfört. Gör om. Det säger f-bolagen, tandning och ojämna fogar skiter dom i. Ditt problem ligger vid en ev. försäljning. Du vet om bakfallet......prisavdarag.
2 svar · 3,9k läst
J
johan77: De olika färgtillverkarna har system för målade våtrumsväggar som ofta innefattar väv men åtminstone Alcro har också ett system med bara våtrumsfärg som jag själv använt på mina putsade badrumsväggar. Mig veterligen ska du inte ha det som ibland på forumet kallas guck under detta, alltså det tätskikt man använder tillsammans med kaklade ytor, utan väv + färg är tillräckligt.
3 svar · 2,4k läst
spocks_beard
spocks_beard: Lidman, tänk på att du inte kan måla dem med latexfärg om du får silicon där du ska måla. Blir som att hälla vatten på en gås. Kanske kan måla dem innan du monterar dem?
7 svar · 2,4k läst
M
Meg: Hej Zala, hela huset är helt underbart! Hur ser omgivningarna ut?
13 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.