Alltså, hur får man bort fix från skiffer? Inga mängder, men det ser ut att ligga i "porerna" ocg går inte bort med enbart vatten...
Lösningsmedel får INTE användas på skiffer...

Ngn som vet :-/?

::) Då återstår väl endast mekanisk borttagning? :-/ Skrapning. :P

Blomman: har du ringt några stenfirmor och frågat?

Vi hade samma problem när vi hade lagt skiffer. Det tipset jag fick var grön/gul såpa... Gav inget super resultat. Vi våttorkade och skrubbade som attans men sakta men säkert blev det mindre och mindre. Till slut gav jag upp när det var några småfläckar kvar... har gått nån vecka nu och allt verkar faktiskt ha försvunnit nu av att vi har gått på det :) Oljade det igår och nu är det så svart och fint :D :D

Vi fick samma tips via återförsäljaren i dag oxå! Bara ner & såpa med andra ord :D!
Vi oljade plattorna innan plattsättaren lade golvet - gjorde ni det oxå?
Vi köpte ngn slags spray för skiffer som skall sprayas på efter foginingen är klar... Har ni använt er av det? Många frågor...

Vi har precis som ni, svart skiffer, sååå snyggt oljat!

Decco skrev:
Vi hade samma problem när vi hade lagt skiffer. Det tipset jag fick var grön/gul såpa... Gav inget super resultat. Vi våttorkade och skrubbade som attans men sakta men säkert blev det mindre och mindre. Till slut gav jag upp när det var några småfläckar kvar... har gått nån vecka nu och allt verkar faktiskt ha försvunnit nu av att vi har gått på det :) Oljade det igår och nu är det så svart och fint  :D  :D

Vi oljade inte innan vi la plattorna... :) Den där sprayen har vi missat, vad är den bra för? :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.