4 321 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Behöver hjälp med val av fogfärg
Har i hela mitt liv trott att et bara finns ljusgrå fogfärg. Har nu kommit till insikten att så inte är fallet...
Detta krånglar ju till det för nu finns ju ytterligare ett beslut som måste fattas.
Klinkersen är mörkgrå och väggkaklet är vitt.
Min första tanke var att ha en mörkare grå fog på golvet eftersom vi idag har ljusgrå och den har trots idogt städande ändå blivit smutsgrå.
Och på väggarna ha en vit fog
Vad har ni för tankar kring detta?
Detta krånglar ju till det för nu finns ju ytterligare ett beslut som måste fattas.
Klinkersen är mörkgrå och väggkaklet är vitt.
Min första tanke var att ha en mörkare grå fog på golvet eftersom vi idag har ljusgrå och den har trots idogt städande ändå blivit smutsgrå.
Och på väggarna ha en vit fog
Vad har ni för tankar kring detta?
Tänk på att "ljusgrå" är nästan vit, den "gamla vanliga" fogfärgen motsvarar grå.
Jag använde ljusgrå fog till vita plattor, men ångrar mig lite nu i efterhand då ytan känns lite kal - fogarna syns knappt. Om jag vore som dig skulle jag provkakla/foga på en bit skiva, eller åtminstone ta en ordentlig titt i kakelbutikens utställning.
Jag använde ljusgrå fog till vita plattor, men ångrar mig lite nu i efterhand då ytan känns lite kal - fogarna syns knappt. Om jag vore som dig skulle jag provkakla/foga på en bit skiva, eller åtminstone ta en ordentlig titt i kakelbutikens utställning.
Vi skall ha vitt kakel i våra badrum (10*30 cm resp 30*45 cm) och kommer att ha en ljusgrå fog. På golvet blir det klinkers som är lite gråsvart (påminner om sten) och vi kommer att ha en lite mörkare grå fog här.
Klicka här för att svara