6 072 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Köpa badrumsinredningen, vad å vart?
Sida 1 av 2
Hejsan alla
E grön på detta å har aldrig handlat såndant innan.
Vad ska jag tänka på?? matrial osv....
Har kolla på lite möbler på den sidan som nån angav´, www.trendimport.com eller vad den hette. hittade rätt snygga saker där men jag vill gärna ha lite mer förvaringsutrymmen.
Har åxå kollat lite på www.rinkabyror.se och de har åxå lite möbler.
Några ideer??
Bara att spåna på..
Har kolla på lite möbler på den sidan som nån angav´, www.trendimport.com eller vad den hette. hittade rätt snygga saker där men jag vill gärna ha lite mer förvaringsutrymmen.
Några ideer??
Bara att spåna på..
Material behöver du inte tänka så mycket på om du köper möbler som är anpassade för badrum.Mercafreak skrev:Hejsan alla
Några ideer??
Bara att spåna på..![]()
Några jag skulle kunna tipsa om är Hafa, de har ett bra sortimen till hyffsade priser.
Har råkat komma över deras nya katalog som släpps här i dagarna, kan säga att de har många snygga och tuffa nyheter.
Micke, hur kom du över katalogen?
Jag letar desperat efter något i stil med Swedbergs Classic 155 med dubbla handfat och lådor under... Men det verkar inte finnas.
Äntligen är jag helt sålt på denna modell från Svedbergs, men kvalitetskänslan när man drar i lådorna låter mycket kvar att önska! :'(
Kan du kolla om där finns något liknande i nya Hafa katalogen?
Tack,
Jan
Jag letar desperat efter något i stil med Swedbergs Classic 155 med dubbla handfat och lådor under... Men det verkar inte finnas.
Äntligen är jag helt sålt på denna modell från Svedbergs, men kvalitetskänslan när man drar i lådorna låter mycket kvar att önska! :'(
Tack,
Jan
Material behöver du inte tänka så mycket på om du köper möbler som är anpassade för badrum.Miicke skrev:[quote author=Mercafreak link=1136746858/0#0 date=1136746857]Hejsan alla
Några ideer??
Bara att spåna på..![]()
Några jag skulle kunna tipsa om är Hafa, de har ett bra sortimen till hyffsade priser.
Har råkat komma över deras nya katalog som släpps här i dagarna, kan säga att de har många snygga och tuffa nyheter.[/quote]
Tack för tipsen men hur får jag tag i katalogen?
Ang martailet så e det hyffsat viktigt. Mina föräldrar renverade sitt badrum för ca 6-7 år sedan där de valde en möbel där handfaet var inbyggt. Nån plast grej, ej porslin. Denna har nu börjat spricka (väldigt små). Syns inte mycket men synar man så ser det ut som hårstrå som ligger kvar i vasken, därför vill jag ha porslin till handfat för att slippa sånt jox.
Inga fler tips?
[quote author=Mercafreak link=1136746858/0#4 date=1136816903
Nån plast grej, ej porslin. Denna har nu börjat spricka (väldigt små). Syns inte mycket men synar man så ser det ut som hårstrå som ligger kvar i vasken, därför vill jag ha porslin till handfat för att slippa sånt jox.
[/quote]
Helt rätt, finns inget bättre än porslinet när det gäller badrum. Inte ens marmorliknande kompositmaterial är lika bra som porslinet så låt dej inte förföras av dom heller
.
Klarlackade träytor åldras inte så snyggt i våtutrymmen ( utom kanske teak), tycker jag som föredrar vita badrumsmöbler
. Glas och metal samlar bara kondens ( samma fenomen som på en badrumspegel) och det kan bli trötsamt att torka av sådan inredning efter badet om ventilationen inte klarar att evakuera ångan på direkten :-/.
Det var bara min mening ang. material i badrummet ....
Du måste ha klart vilka skåp och mått som passar i ditt badrum och rita en plan innan du börjar söka bland möbler. Det förenklar
gaia
Nån plast grej, ej porslin. Denna har nu börjat spricka (väldigt små). Syns inte mycket men synar man så ser det ut som hårstrå som ligger kvar i vasken, därför vill jag ha porslin till handfat för att slippa sånt jox.
[/quote]
Helt rätt, finns inget bättre än porslinet när det gäller badrum. Inte ens marmorliknande kompositmaterial är lika bra som porslinet så låt dej inte förföras av dom heller
Klarlackade träytor åldras inte så snyggt i våtutrymmen ( utom kanske teak), tycker jag som föredrar vita badrumsmöbler
Det var bara min mening ang. material i badrummet ....
Du måste ha klart vilka skåp och mått som passar i ditt badrum och rita en plan innan du börjar söka bland möbler. Det förenklar
gaia
Medlem
· Stockholm
· 136 inlägg
hafa säljs av Bauhaus & K-Rauta bl.a. Där kan du nog få en katalog.
Dom har tydligen inte nya katalogen än... :-?
/J
/J
Jag säljer HAFA på det företaget jag jobbar på, så jag plockade helt enkelt ett exemplar av katalgogen när jag var på kickoff eller release på HAFA.Lindhardsen skrev:Micke, hur kom du över katalogen?
Tack,
Jan
De har inte direkt nått i stil med den Classic 150.
Men vänta till du kollat i nya katalogen ifrån HAFA.. själv ska jag inhandla nyheten Hafa Spirit med 2 luck och 2 lådor, till våren när jag bygger om i badrummet.
Enligt HAFA så började de portionera ut katalogen förra veckan, så om inte annat borde den finnas hos alla återförsäljer till helgen.
Är ju några lastbilar med kataloger som ska ut på en gång, så det kanske dröjjer nån dag extra
Du kan ju beställa katalogen på deras hemsida oxå, och det vore ju lite korkat av dem om de skickar den gamla, trots att sidan inte e uppdaterad med nya sortimentet.
Vad jag minns så hade inte HAFA våtrumsspånskivor i sina möbler. Iallafall såg det inte ut som det när jag kollade förra året. :-?
"Alla" andra tillverkare har grönaktiga spånskivor som kärna, vilka tål fukt bra mycket bättre, för fukten kryper in i skivan oavsett laminat och fanér utanpå.
"Alla" andra tillverkare har grönaktiga spånskivor som kärna, vilka tål fukt bra mycket bättre, för fukten kryper in i skivan oavsett laminat och fanér utanpå.
Kollade på Hafas´grejjor på Bauhous i HBG
De har riktigt niciga grejjor där.
kommer nog att bli nått därifrån. Hittade ett för 12 000 nånting som var skitläckert
Tack för alla svar !
De har riktigt niciga grejjor där.
kommer nog att bli nått därifrån. Hittade ett för 12 000 nånting som var skitläckert
Tack för alla svar !
Vi har köpt IDO Trend Jazz. Inte bara lådor men lika snyggt. Högskåp ger mer förvaringsutrymme om det behövs. Finns på www.sigro.seLindhardsen skrev:
http://www.ido.se/www/swe/idowwwswe... 21&unid=0311E4A2F6D2D8E3C2257037004C600F