K
krukan: I vår förra bostad, en hyreslägenhet hade vi ett litet badrum som var ca 1 x 2,3 meter. Dusch i ena änden, toa i andra och ett litet handfat i mitten mittför dörren som var mitt på ena långsidan. Duschen upplevde vi aldrig som liten inte ens när jag hade höggravid tvillingmage. Badrummet rymde senare även två hyresvärdar plus en massa verktyg när barnen spolat ner duploklossar i
3 svar · 32,7k läst
v-g
v-g: Om det bara är plattorna som är fel fungerar ju fallet ändå så då är det bara ett kosmetiskt fel om än så irriterande. Skulle skippa omläggning om ni inte måste bli av med just detta fel, det innebär ju en olägenhet att bli av med duschen igen också. Sen om de klantat sig en gång kanske de inte lyckas bättre nästa.
10 svar · 5,5k läst
J
Janne44: [citat] Hej, någon som vet var man hittar denna distansram, har letat på nätet men inte hittat någon webbutik som säljer denna. Vet någon priset? Finns det ingen fläkt för 75mm rör? /Janne
3 svar · 3,6k läst
R
robertdigital: [citat] Kontakta definitivt ditt försäkringsbolag, ska bli intressant att höra vad de säger om detta, återkom med deras svar!
7 svar · 4,8k läst
·
C
celilia: Tack för ditt svar! :-) Roligt att se bilderna, det blir fräscht med blått/grönt till allt det vita. Sen är ju mosaik så läckert, skulle gärna vilja ha lite sånt men är i viss mån rädd för att tröttna. Ska ta en tur bland kakelhandlarna får vi se var vi landar till slut.
3 svar · 2,4k läst
enasnilla
enasnilla: Dramatik på hög nivå! Tur att det bara var en kabel i vägen för spegelns nedfart! Jättefint med spegelnischen. Fint stort handfat!
6 svar · 1,9k läst
·
E
eluffe: Kolla på IFÖ och Gustafsberg, det finns sådana stolar i sverige också men här kallas de för handikapps toalettstolar.
1 svar · 4,7k läst
J
jojjeb: Hej! Haft en hantverkare som kaklat in ett badkar i materialet sanitetsakryl av märket ido i vårt badrum. Han har helkaklat badrummet och ställt dit badkaret. Punktat fast det med silikon, satt ditt luxskivan fram och kaklat. Därefter mjukfog mellan karet och väggen. Problemet är att, efter någon veckas användning, så har mjukfogen, den mellan karet och väggen, släppt från karet. Hur
0 svar · 2,0k läst
Sophie
Sophie: Tack! Tror det beror mycket på vilken sorts kakel och avslutningslist man väljer. Och hur modern stil man vill ha. Håller med om att det stämmer bra med badrum i äldre stil men jag tror att med rätt kakel och list kan det funka även i ett modernt.
9 svar · 11,4k läst
·
D
d-sajn: Jo men dusch delen så har jag redan lagt marmormosaik, så den delen är redan klar.
7 svar · 18,1k läst
J
jenfor: Fötter kan jag verkligen rekommendera. Underlättade otroligt när vi kaklade badkaret då badrumsgolvet sällan är (och ska inte heller vara) helt plant.
5 svar · 4,6k läst
O
ogren: Tack för den enkla men geniala idén. Jag låg säkert en timme innan allt var garanterat torrt. Nu är silkonet lagt och det blev bra.
4 svar · 27,5k läst
v-g
v-g: Blötte upp en vamp med tröd och blötte på. Blev lite bättre, det är ingen stor skada egentligen mest irriterande, kör på några gånger till med tröd sen får det vara bra. Kan foga om detta när man tar andra badrummet om man får lust då och fortfarande lider :) Jorå sågspån har jag fulla källaren (eldar det) men svårt att få det på väggen. Använder det också i garaget för
5 svar · 7,9k läst
Rikard Ågren
Rikard Ågren: Då var det bara att invänta möblerna.. på onsdag kommer de. Innan dess ska jag väl ha fått all belysning på plats.
28 svar · 4,2k läst
·
J
jon_h: Nej, det har med allra största sannolikhet inte påverkat tätskiktet. Jag tycker ni ska låta hantverkaren spackla upp det gamla fixet med lite mer fix vid behov, och sedan lägga nya plattor.
3 svar · 3,4k läst
K
kobban: Har hittat ett badkar som jag gillar och funderar på att skaffa. Det är ett IDO Terra 190: http://www.vvsonnet.se/ido-badkar-inbyggnad-terra-190-p-4060.html Tycker att det är snyggt, men undrar om någon har erfarenhet/har ett och vet om det också är skönt att ligga i? ...det ser ju nämligen lite kantigt ut på kortsidorna? (och jag har aldrig sett ett i verkligheten, bara på bilder.)
0 svar · 1,3k läst
J
johnalder: Ja, vilken storlek på klinker kan man ha om man har lokalfall i badrummet?
0 svar · 1,9k läst
A
anis16: Angående tätmembran med eller utan tätningsmatta så fick jag höra, dock endast via en källa, att vissa FS-bolag kräver mattan vid ombyggnad av badrum oavsätt om det finns rollningsbara tätskick som klarar 1Meg s/m. Själv satte jag upp WetStop förr-förra veckan och det var inte helt enkelt. Det där j-a superfix limet för 100:- tuben var ju inte heller någon höjdare att limma ihop
49 svar · 6,8k läst
H
hidetun: Jag undrar om man kan lägga armeringsmattorna direkt på golvspånet eller om dom måste upp en bit? Det ska på golvärme och sedan flytspackling.
0 svar · 1,5k läst
v-g
v-g: Väldigt troligt är också att den sugit fast och sitter som gjuten. Ta stora rörtången och passa så du inte knäcker hela stället.
2 svar · 42,9k läst
M
magfer: Hej, Önskar tips på prisvärda tvättställ för inbyggnad. Hade planerat att ha två stycken Aspskär från den småländska möbeljätten bredvid varandra men de har såklart utgått ur sortimentet. Finns tre kvar i Göteborg men då måste man åka dit och köpa dem...går inte ihop tids och budgetmässigt.... Bör inte var större än 40x 50 centimeter och inte bygga upp för högt ovanför
0 svar · 7,1k läst
L
lordi: En halv cm märks inte om du ställer stolen direkt på golvet som det är. Man brukar ju inte ha vattenpasset med sig när man sitter på muggen. Annars kan du kila med i princip vad som helst i plastväg. Det finns speciella kilar som man stoppar under, men såna plastkilar man har när man lägger parkettgolv funkar bra också. Kilarna ska under kanten där de behövs. Sen får du dra en
1 svar · 3,2k läst
P
ppalm: Hej Har läst att man bör ha tätskikt på de ytor som vattenbegjuts men hur skall man göra.... Skall man använda ett diffusionsöppet tätskikt? Skall man skita i tätskikt på allt utom dom väggar som går inåt i huset till angränsande rum? MVH PPALM
0 svar · 2,1k läst
Alpha
Alpha: Man lägger ju vanligt V20 spån i övriga rum direkt på bjälklag så varför inte i ett badrum där man har en våtrumsmatta som är ångtät, jaja skulle de bli nå skit i framtiden så får väl nästa generation ordna det, har redan lust att lägga ned hammarn en gång för alla men då blir ju inte helrenoveringen utförd som man påbörjade för 2 år sedan och lär dröja nått år till
3 svar · 6,9k läst
v-g
v-g: Vanlig dusch är underskattat och köper man en med taksil så tycker jag det är väldigt lyxigt. Tror jacuzzi ångdusch etc bara blir nyhetens behag och sen står de till ingen nytta. Bastu däremot är både nyttigt och skönt samt kostar inte väldans mycket att bygga heller. Man vet om man gillar bastu eller inte. Badkar är trevligt men i plast känns de väldigt veka köpte själv ett
1 svar · 2,5k läst
Mattias L.
Mattias L.: Jag hade inte gillat om där varit en fog, som det nu ser man knappt att den är bruten ju.
11 svar · 2,7k läst
·
L
liffe: det är innerväggar båda två och efter jag målat om rummen intill med silikat färg så har färgen börjat flagna nere vid golvet bara typ 200mm upp
4 svar · 1,8k läst
v-g
v-g: Har man korrekt fall och i övrigt bra (=tätt) badrum är ju dörrar att föredra tycker jag, lättare att städa och snyggare. En kabin däremot belastar inte badrummet lika mycket och kan därför ställas där man är tveksam till rummets fukttålighet. Har man bra fall så behövs inte golvlist, den ska egentligen aldrig behövas då det är en halvkonstruktion beroende på tidigare
1 svar · 4,8k läst
V
vic viper: Det tänkte jag med på när jag såg dessa silar, hålen ser ju väldigt små ut, jag vill ha den högst upp till vänster men hade gärna sett större fyrkantiga hål, både utseende och funktionsmässigt..
3 svar · 4,4k läst
H
hempularen: OM det nu är en fuktskada så är ju en intressant fråga hur den har uppkommit. DU skriver att mattan har släppt runt golvbrunnarna. Det skulle ev. kunna betyda att all fukten kommer därifrån (Eller så har mattan släppt pga. fukt som ex. kommer underifrån). Om fukten beror på att mattan släppt vid brunnarna så beror det ju på eftersatt underhåll från din sida. Det är din skyldighet
1 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.