chrille112
chrille112: Utssendemässigt spelar det ingen större roll hur det är gjort eftersom tvättmaskinen har en bänk ovanför och allt bakom täcks av skåp. Men det kanske är bäst att sätta dit ett avlopp när man ändå är igång och bilar?
3 svar · 3,3k läst
RörBjörnen
RörBjörnen: som rörmockare brukar jag alltid avråda att sätta silicon bakom tvättställ.... bara efter ett halvår kan genomskinlig silicon gulna i färgen och man ser allt hår och skit som fastnar i siliconet.. Tar man vit så är det oftast vitare än tvättstället... och så klart ... man ser ännu mera allt som fastnar i siliconet ... NÄ... dra fram tvättstället lite om det sitter på konsoller
6 svar · 28,0k läst
I
imported_yamdan: Precis min åsikt... vad menar de????
9 svar · 7,8k läst
A
Antj: AAAahh..! Vill inte men ...Ok då... De blir en del pilsner i helgen då.....
4 svar · 2,4k läst
M
Macewe: Prova ättika! Hade problem med liknande fläckar som uppstod då toan stått och torkat ut efter att hantverkarna gått därifrån i min nyrenoverade lägenhet. Först när jag skulle flytta ut kom jag mig för att prova med ättika. Hällde i en halvliter, lät det stå över natten, skrubbade med borsten på morgonen - superrent!
8 svar · 5,3k läst
R
Robert_Brink: som sagt har jag en tvååring och en till på g. det är för dessa småglöttar som jag vill ha badkaret. barn stänker en del så jag vill ha en hyffsat säker lösning. såg det fanns färdigfrästa skivor att lägga under karet och sen kan man väl sätta plastmatta en dm upp på väggen. plastmatta på väggarna är välla inte helt dumt heller? klack till resten av rummet så borde det
2 svar · 1,8k läst
S
systemfel: skära med rakblad eller brytblad så mycket det går överbliven silikon kan du ta bort med silistrip tror jag det heter
1 svar · 4,6k läst
B
babazetas: Vi har just lagt in ett klinker i vårt badrum som vi hittade på Beijer. Det är brunt och det jag föll för var just att det såg så varmt och mysigt ut... Det heter Trend Stone Cacao och är från Höganäs. http://produkter.cchoganas.se/data_serieimg/Trendstone5.jpg Lycka till!
3 svar · 2,1k läst
it-snubben
it-snubben: Tittade extra på bilden av taket. Ser inte bra ut. En skada där kommer väl knappast av dåligt tätning. Det ser ut som det kommer uppifrån. Läckande rör eller tak t.ex. Vad finns ovanför?
4 svar · 2,2k läst
·
B
bryggtomten: Ok nu verkar Fibo-trespo skivan ha blivit godkänd. Nån som hört något annat? Är det någon som hunnit jobba med den. Vore ju en smidig lösning. Även för golv? Vet någon priset?
20 svar · 22,2k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Jo, kollade på siten ikväll och den var svårmanövrerad och konstig (jämfört med tidigare) så förmodligen/förhoppningsvis är den bättre i morgon. Hoesch har riktigt fina badkar (ca EUR1000 för ett som är 190x100)
3 svar · 3,4k läst
H
hempularen: Ja om inte höjd är något problem så behöver man ju inte strula med spårade skivor. Att köra GV och radiator på samma är väl inget problem om man kopplar in GV via shuntgrupp (den får inte bli för varm).
13 svar · 2,1k läst
spocks_beard
spocks_beard: Golvgivaren ä dragen rätt så det är lugnt, det var offset som var åt skogen. Har pillat lite på det enl. manulen så nu börjar det likna verkligheten lite bättre :)
4 svar · 1,5k läst
pinebar
pinebar: Lux har väl bitar som har färdiga runda former med olika radier? T.ex för runda duschar. Den stora nackdelen som jag förstått med Lux är priset. Har själv inte använt deras material, men kollade upp det i samband med ett eventuellt badkarsbygge.
1 svar · 1,8k läst
lastkaj
lastkaj: När jag har "oljat" sjösten eller skiffer (vilket man ska göra en gång per år) har jag använt klinkerolja. Jag har då tagit på ett tunt lager och polerat tills det nästan är intorkat. Det har aldrig varit problem. Jag föreslår att du tar klinkerolja (eller liknande) och spär ut den med lämpligt lösningsmedel 50/50. Därefter hyr du en polermaskin, polerar ordentligt.
1 svar · 7,1k läst
Snigla
Snigla: Svart och vitt är stilrent.. och håller i längden oftast (vilket är ganska viktigt när man ska investera pengar i den prisklassen.. som tex för ett badrum). Kul att du fann lite inspiration.. hoppas ditt blivande badrum blir bra.. Lycka till! MVH Sandra
48 svar · 12,7k läst
·
v-g
v-g: Så det kan bli. Nåväl det skadar ju inte att rotera den som jag sa och prova om det nu går, använd inte byasläggan utan bara prova vrida den med en stålpinne typ insexnyckel e.dyl i hålet moturs så långt du vill dra åt den extra. Epost suger i såna här sammanhang ringa är det bästa.
12 svar · 2,5k läst
·
v-g
v-g: Det var min anledning också. Man sparar faktist ganska snabbt ett par tre säck á 200 skattade. Fallet funkar ju ändå inte så att om man har 1:50 och spiller en droppe vid dörren så vips är den i avloppet. Däremot krävs aningen mer vatten ju mindre fall man har. Huvudsaken är att man inte får bakfall.
6 svar · 1,6k läst
A
abbe1001: Stämmer bra, det vore ju ett ofattbart sjukt ingrepp att tex byta ut bärande plankväggar mot någon reglad historia bara för att ett nytt badrum skulle vätta mot en vägg...!
3 svar · 2,6k läst
S
Storån: Ja, kanske ska testa och foga om igen med hårdfog.
2 svar · 1,1k läst
V
vic viper: I slutet av Juni beställde jag en Todor 1400 handdukstork från min lokala VVS-butik, skulle ta ett par tre veckor fick jag höra, I slutet av Juli ringde han och sa att den skulle dyka upp om ett par dagar, glad i hågen ringde jag efter några dar och frågade om den kunde hämtas, - eh näe, den har tyvärr blivit försenad, den skulle komma slutet av Aug. Suck tänkte jag men var inte så
0 svar · 1,3k läst
Fasting65
Fasting65: Kolla täckbrickan i denna tråd: http://www.byggahus.se/forum/badrum/98547-vatten-manchett-som-hamnat-snett-laeckage.html Kan funka?
1 svar · 2,5k läst
chrille112
chrille112: Nu är jag äntligen igång med jobbet! Titta gärna in och kommentera :) http://www.byggahus.se/forum/badrum/98728-renovering-av-tvaettstuga.html
27 svar · 4,0k läst
chrille112
chrille112: Den 1/8 fick vi tillgång till vårt hus från 1920. Det har torpargrund och har en hel del att göra. Eftersom plastmattan var i så dåligt skick har vi bestämt oss för att börja med tvättstuga/pannrum. Under mattan ligger en tjock stålplatta på ca 10 mm. Jag har varit under huset och krypit, och jag tror att det är betongplatta under stålplattan. Skulle koppla bort tvättmaskin och
0 svar · 2,9k läst
·
Lindgrenski
Lindgrenski: Vi har en liknande denna lampa, dock inte uppsatt ännu. http://www.badrumslampor.se/products/?id=566
5 svar · 3,9k läst
F
fridde: Jag har, tyvärr, insett att väggarna i det blivande badrummet lutar något förskräckligt - vi pratar ca 3 cm från golv till tak. Detta vill jag ordna upp, frågan är med vilket material. Huset är från 40 talet och ena väggen består av någon typ av lättbetongblock, den andra platsgjuten cement (verkar det som iaf). Dessa är sedan putsade med någon form av puts. Min första tanke var
0 svar · 4,1k läst
Åsa76
Åsa76: Tätskiktsduken måste vara intakt i hela badrummet, den fyller en funktion på vägg o golv. Vattenånga är på lång sikt lika igenomträngande som vatten och därför skall man int egöra hål någonstans utöver där man verkligen behöver och då med korrekta manchetter osv. Vem har byggt? (PM gärna det till mig privat, nyfiken då vi har haft slarvbyggare också). Vi tröskeln skall det
16 svar · 12,6k läst
·
L
larsfarm: Vilka våtrumsregler gäller och var hittar man dessa då man inte sätter kakel/klinker/plattor på vare sig väggar eller golv i ett trähus? L
0 svar · 1,3k läst
it-snubben
it-snubben: Varför vill du ha dubbla spånskivor?
6 svar · 9,0k läst
F
Fritidsbyggaren: Alla frågor kring fog (mjuk eller hård) jag haft är besvarade och det blir definitivt hårdfog i golvvinkel och kring slukristen. Jag håller med om att hårdfogen (utseendemässigt) är mycket snyggare och jag tycker även att den är mycket enklare att lägga. Är hårdfogen dessutom enklare hålla ren och snygg över tiden så får jag väl leva med det :-) Tack för allt engagemang och
14 svar · 9,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.