Håller på och bygger en duschdel till min fristående bastu. Köpte vanlig golvspånskiva, inte den vattentåliga varianten, istället var min tanke att dra på oljelasyr för att få den lite okänsligare för fukt under byggtiden. Men jag blev lite osäker om det är bra att ha lasyren på spånet när jag ska flytspackla, kanske vidhäftningen mellan oljelaserat spån, primer och flytspackel försämras. Vad tror ni?

MVH/Tigersågen
 
Varför inte dra på den med tätskiktsprimer på en gång ? Eller vad det är tänkt för primer innan flytspackling, ofta är de vatten avvisande..
 
Redigerat:
Mäster skrev:
Varför inte dra på den med tätskiktsprimer på en gång ? Eller vad det är tänkt för primer innan flytspackling, ofta är de vatten avvisande..
Bra förslag. Min tanke var att använda lasyren eftersom jag hade en del överblivna rester kvar, men när jag tänker efter så har jag nog någon primer kvar också :).

MVH/Tigersågen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.