Funderar på att kanske kapa rören vid den enkla T-kopplingen och böja ut rören ur väggen för att sen dra kromade rör på utsidan.
Är det ok att göra så?
Vad behövs för själva genomföringen i väggen?
Det låter som en bra idé.
Det viktiga är att prisolrören fixeras ordentligt vid väggenomföringen. Finns speciella fixturer att köpa, avsedda för prisol. http://www.outokumpu.com/35151.epibrw
Se bl.a. sid 31, 32
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.