Vilken typ av våtrumssystem/tätskikt är att föredra i ett normalt badrum med dusch?

Vi ska göra om vårt ena badrum, ca. 4,4m2 golvyta och har tidigare varit inne på tätskikt från ex. maxit med väv. Men efter en förfrågan i en Beckersaffär blev jag rekommenderad något tätskikt som man rollar ut istället. Kommer ej ihåg namnet på det aktuella. Enligt säljaren var det vanligast använda sådant vid klinker/kakelläggning.

Vilken typ är att föredra för funtkion, vad jag antar är att rolla är enklare lägga ut men vilket är bäst?!

Vid vävhängning ska jag inte göra det själv, men lät ut som att rolla kunde man utan vidare göra själv.

Med väv gissar jag att du menar duk (väv används vid målade tätskikt=ej kakling).

Det är självklart enklare med ett rollat system (själv gjorde jag misstaget att välja Höganäs system som krävde både duk och rollning, dvs dubbelt jobb). Det är inte svårt att rolla själv. Huvudsaken är att man följer den rekommenderade åtgången som står beskriven på burken. Det är viktigt att du inte lägger på för tunnt lager.

Duk är superenkelt, som att tapetsera fast enklare och fort går det också. Påminner om att arbeta med reparationstapet. Däremot är det lite dyrare än guckan.

Tycker iallafall jag, som gjort det en hel gång!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.