Badrum
Julius_99: Hej! Kan man kakla på den här väggen? ska sätta 7,5x15 kakel. ska fästa en duschvägg i glas där vägen är sne. Mvh Julius
pacman42: Dessa kan nog fungera väldigt bra även i badrum: - https://www.3msverige.se/3M/sv_SE/p/d/v000532606/
Jolien: Hej! Det gick så där kan man säga! Jag fick kontakta en jurist och med hjälp av honom utfärda en skrift som dels dokumenterade bristerna samt begärde skedstånd och hävde avtalet i sin helhet. Det blev en lång sammanställning om diverse som skickades in till bolagets VD och som förväntat kom inget svar! Såg däremot att det första bolaget försattes i konkurs bara några dagar efter
Ramnemark: [citat] Det är för garantins skull med. Egentligen räcker det ju att mäta den innan den kopplas in, men det är ju väldigt tråkigt om den är skadad då. Normalt för T2 blå är att mäta den på rullen, efter förläggning och efter ingjutning. Då utesluter man först tillverkningsfel, efter det fel av elektrikern och sist fel från den som flytspacklade.
manbat: Hej, Jag undrar ifall någon använt Miras produkt 6820 i våtzon 2. https://mira.eu.com/sv/produkter/ytbehandling-vaegg/6820-micro-decor Väggarna är lättbetong och i våtzon 1 blir det kakel o klinker.
Sven E-sson: TACK för alla svar hittills! Inget lättlöst problem alltså - tyvärr Men nu vet jag lite mer
Mac1000: Fick ni bort det? Har liknande matta med samma gula runt duschen....
Padde Kvist: Om det inte finns uppenbara ingångar för kablar som kommer utifrån får man ta steget längre och undersöka hur armaturen faktiskt monteras. Om man själv skulle ta upp ett hål, finns det andra konstruktioner som är i vägen? Som elektriker monterar jag ofta armaturer som kunder själva köpt och får ibland vara kreativ vid installationen. Men ibland får jag faktiskt säga att denna
Halvdan93: Kalkfläckar är det som jag främst har läst om som den stora nackdelen. Stora fördelen är ju hur lite det bygger jämfört med nytt klinker. Tänkte även på ojämnheterna mosaiken kan ge och om det då måste jämnas ut innan microcementen ska på plats. För det är ju väldigt mycket jobb. Hittade detta: Fogen kan fyllas upp innan att börja med hela processen, men det är inte ett
Julius_99: [citat] Ja, det var lite problem och får på gummimanchetten på porslinet, trodde först det var fel, hade nog gått lättare med glidex, haha Sen sätter man väl på stosen efter tätskikt? Så man låter en liten bit slätände sticka upp?
Claes Sörmland: Oavsett fuktskada så behöver badrummet renoveras, kaklet är ju sprucket t o m. Det faller på dig som bostadsrättshavare. Om det sen när kakel och tätskikt är utrivet framgår att det finns fukt i väggen från t ex något läckande avloppsrör eller tappvattenledning som föreningen ansvarar för så får de står för att torka ut och laga det före du bygger ditt nya badrum. Om det är
Monisken: Hej, Vi har ett Casper bubbelbadkar som kranen börjar läcka på. Har hittat reservdelar men hur sjutton får vi av denna? Någon som har en manual och kan dela med sig av den? Tacksam för svar Mona
Kongons: Tack för att du tar dig tid, ska se vad jag kommer åt att göra. Funderade lite på en liknande variant som ditt förslag kring armeringsjärn fast istället att dra in skruv i rörets insida och sedan trycka upp kycklingnät som skulle kunna hålla bruk på plats. Det är dessvärre ett nytt rör delvis i vägen så det blir ett spännande äventyr oavsett vad :)
J-banan: [citat] Funkar pumpen? Har den motorskydd som är rätt inställd? Kolla så du har tillräckligt med luft i hydrofor så pumpen inte behöver kämpa jätte mycket
KJD: [citat] ja, ska vara rullbart tätskikt här. sant. limma bra. Är ju också "skönt" undvika borra i golvet vid golvvärme om man inte söker "edge". Tack alla för bra bollplank!! byggahus rular!.
HomeboY: [citat] Ja det gick utmärkt, ingenting rann igenom, badrummet har fungerat felfritt i 4 år än så länge ;)
Anonymiserad 23608: [citat] Som entreprenör skulle jag aldrig acceptera full betalning i efterhand om det rör sig om arbeten som pågår under mer än en vecka. Upparbetade kostnader debiteras löpande under arbetets gång som säkerhet för oss, eftersom det finns lika många oseriösa beställare som företag.
Roffe Rusk: Tack för svaret! Men tyvärr har jag redan undersökt den möjligheten grundligt. Slitsen på ventilen sitter perfekt placerade, och dessutom har jag testat ett par olika ventiler.
Flees: Jag har för närvarande en våtrumsmatta i mitt badrum som är målad av tidigare ägare av lägenheten. Bytte toalettstol förra helgen och den nya stolen är mindre än den tidigare och har därför fått ett "hål" avseende omålad våtrumsmatta där den tidigare toaletten stod (se bild). Behöver därför fylla på med ny färg här, för att det inte ska vara ett vitt hål likt bilden. Nu
MultiMan: Skruvar som gängar ur sig sätter man gänglåsning på så slipper man framtida problem, t ex Loctite 243, blåfärgad, medelstark. [bild]
tricon87: Tack för svar :-) men tyvärr är det inte korrekt. En sådant vattenlås med rensplugg har vi i ett annat avlopp. Här är de bara ett rör rakt ner. Jag skulle velat hitta ett rör med vattenlås man kunde köra i röret eller något liknande :-).
Kane: [citat] Min Mielekombo väger 95 + 55 kg. Står stadigt på en sådan här, https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tillbehor-till-vitvaror/tillbehor-till-tvattmaskiner-torktumlare/stativ-med-korg-till-tvattmaskin/O352135
Krilleman: [citat] Istället för ett fördelarskåp med lucka så kan man även uppnå samma sak med Vatette V6. [MEDIA=youtube]Q5m9el2TVXw[/MEDIA]
The Dankster: Hej och välkommen till forumet @Sverlinger En snabb bildgoogling säger att det kan handla om en JOMO Classic SLK Tyckplatta. Verkar finnas att beställa hos några få handlare på nätet.
TheGame: Ser ut som gammalt lim. Riv bort allt så får du bättre uppfattning.
CAJP: [citat] Tack för din input samt bild! Uppskattat 👍