Hej,

Köpte rengöringsmedel och fogborste igår för att rengöra fogar. Följde instruktionerna och tog inte i hårt.

Nu är vissa delar av fogen vit istället för grå, se nedan. Fogarna är 8 år gamla.

Kan någon lugna mig och säga att jag inte förstört mitt badrum på något vis? :)

Mvh

• Grå kakelplattor på badrumsgolv med vit missfärgning på fogarna runt golvbrunnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Vill Inte Medge skrev:
Kan någon lugna mig och säga att jag inte förstört mitt badrum på något vis?
Välkommen till forumet!

Det är inte förstört på minsta sätt. Dock kan kosmetiska färgförändringar skett på fogen men jag gissar att du inte kommer att lägga märke till dessa speciellt mycket om ett tag.

Vad är det för medel du har använt?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Välkommen till forumet!

Det är inte förstört på minsta sätt. Dock kan kosmetiska färgförändringar skett på fogen men jag gissar att du inte kommer att lägga märke till dessa speciellt mycket om ett tag.

Vad är det för medel du har använt?
Magiskt, tack Alfredo. Var rädd att jag "skrapat bort för mycket" och att det vita var tätskiktet...

Mögelbort och Kakel & Fogrent från Tileguard.

P Vill Inte Medge skrev:
Var rädd att jag "skrapat bort för mycket" och att det vita var tätskiktet...
Tätskiktet ligger en bit under plattornas undersida så du måste skrapa bort hela fogen och mer därtill för att komma åt det. Det är nog bara färgpigmentet i fogen som påverkats lite av din rengöring. Jag har extremt svårt att tro att detta är något mer än enbart en kosmetisk påverkan.

• Gilla
PaulAllen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.