Har precis skruvat ner vårt skötbord och dels är väggen bakom lite gulnad men framför allt så är skruvhålen bakom ju rätt fula.
Hur gör jag jag väggen fin igen? Tror ni det gula kommer försvinna av sig själv eller är det bäst att måla om hela väggen? Vilken färg använder man i så fall?
Hur gör jag med hålen? Försöka dra ut plastpluggarna eller borra bort dem? Sen vanligt spackel och måla?
Hur gör jag jag väggen fin igen? Tror ni det gula kommer försvinna av sig själv eller är det bäst att måla om hela väggen? Vilken färg använder man i så fall?
Hur gör jag med hålen? Försöka dra ut plastpluggarna eller borra bort dem? Sen vanligt spackel och måla?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "plastpluggarna"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Tack, har fått bort pluggarna nu och lagt i Tec7 som jag hade hemma. Tänkte lägga snickerispackel uppe på detta imorgon så att det blir helt slätt. Låter det som en bra plan?BirgitS skrev:
Tror ni att det gula på väggen kommer blekas med tiden?
Man använder det tillverkaren av tätskikt föreslår.
Detta har att göra med om en vattenskada mot all förmodan skulle uppstå och man följt tillverkarens instruktioner. Och då har försäkringsbolaget inget att anmärka på. Väljer man ett tätningsmedel som tillverkaren inte rekommenderat så har det gissningsvis inte typprovats i hop med befintligt tätningsskikt.
Sedan finns det säkert tätningsmedel som är bättre men har de inte typprovats ihop med tätskiktet så är de inte "godkända" av tätskiktstillverkaren. Den som kan ha ekonomisk intresse av att utreda detta är gissningsvis försäkringsbolaget...
Nu är det sannolikt mycket låg risk för vattenskada i TS fall då väggen ovanför toalettstolen inte bör utsättas för extrem fuktbelastning.
Off topic.
Vilken olja man har i bilen är en annan sak. Men häller man i fel olja i en bil med nybilsgaranti då kan det bli problem med garantin. Och lika så där finns det riktigt bra oljor som är bättre än orginalrekommendationerna men som biltillverkaren inte "godkänt"
Speciellt om bilen är äldre så finns modernare oljor som är mycket bättre än de oljor som fanns när bilen var ny.
Detta har att göra med om en vattenskada mot all förmodan skulle uppstå och man följt tillverkarens instruktioner. Och då har försäkringsbolaget inget att anmärka på. Väljer man ett tätningsmedel som tillverkaren inte rekommenderat så har det gissningsvis inte typprovats i hop med befintligt tätningsskikt.
Sedan finns det säkert tätningsmedel som är bättre men har de inte typprovats ihop med tätskiktet så är de inte "godkända" av tätskiktstillverkaren. Den som kan ha ekonomisk intresse av att utreda detta är gissningsvis försäkringsbolaget...
Nu är det sannolikt mycket låg risk för vattenskada i TS fall då väggen ovanför toalettstolen inte bör utsättas för extrem fuktbelastning.
Off topic.
Vilken olja man har i bilen är en annan sak. Men häller man i fel olja i en bil med nybilsgaranti då kan det bli problem med garantin. Och lika så där finns det riktigt bra oljor som är bättre än orginalrekommendationerna men som biltillverkaren inte "godkänt"
Speciellt om bilen är äldre så finns modernare oljor som är mycket bättre än de oljor som fanns när bilen var ny.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
