M
mikmal: Hallå Är det tillåtet; hoppas det, en rörmokare gjorde det i vårt badrum härom månaden ... Rörtyp 22 mm (tror jag) prisolrör, tjocklecken; kan jag inte svara säkert på, men det borde väl funka med 45 mm //Mikael
1 svar · 2,4k läst
C
cem77: Ett bra sätt att få det exakt är att skaffa nån gammal blandare att skruva dit innan du fäster rören stumt. Då får du exakt rätt avstånd.
10 svar · 3,0k läst
·
A
Andreas083: Hej! Jag bodde ett tag i en lägenhet med ett slitet badrum. Jag tänkte precis som du och köpte en flaska golvpolish på färgaffären, efter att ha skurat mattan la jag på 2 lager på väggar och tak (Ja, jag var medveten om halkrisken). Mattan fick en ny fin lyster och stängde även in den gamla cigarettdoften som förra ägaren lämnat. Jag upplevde dock inte att den blev hal av detta.
2 svar · 21,4k läst
G
gaia: [citat] fråga google :)
9 svar · 8,3k läst
nino
nino: Rören kan du spackla en liten låda runt, eller flytta dom Ska du ha golvlist så kan du limma den med tex PL400 600 Annars kan du plugga och skruva med silicone. Men BBV föreskriver endast 50mm upp på vägg så ta en högre list Jag skulle dock ta mosaik till sockel. Kök: vattentätt golv ca 1m utanför bänkinredning, uppvik på plastmatta bakom bänkinredning och kyl frys. BBV har inget
5 svar · 1,3k läst
P
Anonymiserad 23608: Om jag gick i dom tankarna så hade jag funderat i banorna; LUX-skivor och JAFO's nya golvbrunn med inbyggd bottenventil.
1 svar · 2,1k läst
Bezt
Bezt: Köpte Domestic på Silvan, ställbar mellan 80-100 (har jag för mig). De brukar ha kampanjer ibland men de slår ju igen i Sverige snart så du får nog skynda lite då (tror de slår igen i Maj)
3 svar · 2,8k läst
D
Dzollero: Finns det någon bästemellse ang vilken höjd ett fönster bör sitta i ett badrum? Nångon regel gentemot vatten osv? Eller är det hur som haver?
0 svar · 2,3k läst
V
verktygsgurun: Ja så hade jag gjort. möjligtvis frågetecken ang den dubbla diffspärren. Jag hade ringt eller mailat Velux de är alltid trevliga och lätta o prata med. VELUX Svenska AB Karbingatan 22 254 67 Helsingborg Telefon: 042-20 83 80 Telefax: 042-21 92 94 E-mail: info@velux.se
6 svar · 3,5k läst
C
cambur: Jag har läst i någon bra bok eller ridning att 40 cm från toalettens mitt är ett bra avstånd.
2 svar · 2,3k läst
·
G
gaia: finns ifö modell som kan ställas upp till 8 liter .... gaia
5 svar · 6,5k läst
S
SJW: Åtminstone vissa av elförbuden berodde på att bubbelkaren såldes med stickpropp när de skall vara fast anslutna.
4 svar · 2,4k läst
Dudeish
Dudeish: Din röris har helt rätt. Du skall inte dra i yttervägg. i år var det ju 2-3 på forumet som fick sina rör frysta som låg i yttervägg....
3 svar · 2,3k läst
nino
nino: Ja bort med plankorna lägg 22mm spån (kolla med spackeltillverkaren vilken skiva du ska använda) armeringsnät i botten elslingor och på med spackel i av spackeltillverkaren föreskriven nivå
5 svar · 1,2k läst
E
Elvis69: [citat] Finns även skivor med spackelförsänkning runt om. Gör det enklare att få slätt tak när det finns någonstans att göra av remsan även på kortsidan.
2 svar · 5,5k läst
nino
nino: Du kan ju kortla i reglar på 30cc så är du helt säker
3 svar · 1,4k läst
C
Chelsea: [citat] Längsgående. Menar du att den början av röret och mot väggen ? Eller runt röret som typ klockan ? Låt oss säga att det är en sådan repa. Vad gör jag då? Plockar ned blandaren, fästet och filar tills man fått bort repan / spåret. Och sedan ansluter allt igen. Men då kanske röret inte blir 17 mm från vägg utan kanske 16 mm. Så behöver man i så fall få bort konan runt
4 svar · 5,7k läst
J
Jovall: Någon som vet hur man montear träpanel i badrum, med tätskikt och allt?
3 svar · 2,9k läst
J
JanneSjo: jo men när barnen duschar och kliver på den så glider den ibland köpt på Krauta kvadratisk
4 svar · 1,3k läst
A
Abbedabbe: Båda sätten funkar. Personligen föredrar jag att sätta väggarna först. Detta på grund av lathet då jag tycker det är jobbigt att städa upp / täcka golvet. Dessutom slipper man oroa sig om man skulle råka tappa något under arbetets gång. Är man ovan och vill ha foglinjering på både vägg och golv är det dock betydligt enklare att börja med golvet.
4 svar · 4,7k läst
C
Colds: Det låter som mitt badrum som jag precis byggt. Jag kopplade in mig på bottenvåningens toalettavluftning och drog upp den till övervåningen. Avloppsröret "gömde" jag i ett nytt hörn i badrummet där nere och så satte jag en vanlig vägghängd toalett på övervåningen eftersom jag inte fick plats med en vanlig pga golvbjälkar i övervåningensgolv. Från toaletten på övervåningen
13 svar · 8,2k läst
·
C
Colds: Jag har köpt en 90x90 från Geysir. Bilderna är samma på Folkduchen och beställningsnr är lite väl lika för att vara olika duschar. Jag är supernöjd med ducshen, Från att jag beställde tog det 3 dar innan jag fick ordern till min mail och samma dag som ordern kom kom duchen med fraktfirma till dörren. Allt funka bra jag köpte med efterkrav för att vara säker.
4 svar · 3,6k läst
S
Stabja: Japp, jag kommer göra någon form av förbättring, troligen lite ångspärr och en bit av väggremsa som jag anpassar till rören. Det kommer blir bra.
8 svar · 4,4k läst
M
max77: Tack för svaret Stabja, jag kontaktade alcro ang. spacklet jag använt och enligt dom tillsattes inget anti-mögelmedel i deras våtrumsspackel heller så det var endast hållfastheten som var skillnaden. Tror inte jag behöver oroa mig något mer. Grymt forum förresten, kommer absolut ställa mer frågor här.
2 svar · 3,1k läst
H
hempularen: Beroende på vilket fabrikat du väljer så finns det att köpa dörrar med osymetrisk storlek. Du kan ex. kombinera 80X70. Om det går så skulle jag nog rekomendera att köra med 90 i den riktning som du har utrymme, Det kan då kompensera lite för att det är trångt åt ena hållet.
3 svar · 1,6k läst
L
Lymmeln: Stäng bara av runt golvbrunnen, d.v.s sätt listen på ytterkanten av brunnen så att spacklet rinner ända mot. Så fort du kan gå på spacklet ska du in och dra bort listen samt skrapa fallet ned mot brunnskanten, använd en rektangulär tandspackel med handtag och en slät sida. grovriv med tandade och sickla med släta sidan. Får spacklet torka för länge blir det skitjobbigt att skrapa
2 svar · 1,1k läst
M
Marypytting: Tack, precis vad jag letade efter!
2 svar · 2,4k läst
te96usn
te96usn: Hej, Jag har tittat på Gerflors våtrumsmatta: Gerbad, men den är rätt så dyr! såg på: http://interiorkupp.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=15 att även www.storeys.no hade 3 meter våtrumsmatta! Någon som vet var man kan beställa/köpa våtrumsmattor från www.storeys.no i Sverige eller var man får tag på Gerbad billigt?
0 svar · 4,7k läst
GoForIt
GoForIt: [citat] Det finns flera leverantörer av elvärmegolv, och det finns både som lös kabel och mattor med förträdd kabel på. Kostnad.. Hur stort var nu badrummet? Det viktiga är väl att ytan är lite glaserad, så den går att tvätta.
21 svar · 16,6k läst
·
C
chota: Såg en bild där skiva och tvättho var av granit. Blev djupt förälskad. Enligt "min" leverantör av granitskivor tillverkas dessa i Italien efter beställda mått. Priset är därefter. Tvätthon är ganska liten samt att vatten "skvalpar" runt mer. De är svårare att hållla rena med avseende på kalkavlagringar p.g.a. att graniten har lite småporer. Min förälskelse svalnade lite, men
8 svar · 2,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.