2 100 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Fuktskikt vid nybyggnad
Får man göra fuktskiktet i badrum själv vid nybyggnad? Naturligtvis med godkända material och enl. konstens alla regler.
Hur gör man med kvalitetsintyg i så fall?
Jag är också trött på alla hutlösa offerter som dimper ner, som någon påpekade i en annan tråd - kretativiteten flödar med anledning av ROT-avdraget (som jag som nybyggare inte får utnyttja!)
Hur gör man med kvalitetsintyg i så fall?
Jag är också trött på alla hutlösa offerter som dimper ner, som någon påpekade i en annan tråd - kretativiteten flödar med anledning av ROT-avdraget (som jag som nybyggare inte får utnyttja!)
Jag föreslår att du gör ett tätskikt till att börja med
Jag är ganska säker på att du får göra tätskiktet själv, så länge det är gjort på ett fackmannamässigt sätt, vilket det märkligt nog finns åtminstone två regelverk för.
Golvläggarnas regelverk www.gvk.se och plattsättarnas www.bkr.se.
Lycka till!
Jag är ganska säker på att du får göra tätskiktet själv, så länge det är gjort på ett fackmannamässigt sätt, vilket det märkligt nog finns åtminstone två regelverk för.
Golvläggarnas regelverk www.gvk.se och plattsättarnas www.bkr.se.
Lycka till!
Nu tänker jag högt, men är det inte i realiteten som så att villaförsäkringen aldrig täcker fuktskador i våtrum efter de nya normerna? Om regelverket följs ska det inte kunna bli fuktskador och om det blir fuktskador har regelverket inte följts och entrepenörens ansvarsförsäkring ska då träda in. Gör man jobbet själv verkar man stå där med rumpan bar om man nu skulle ha tabbat sig och få en fuktskada.
Jag räknar helt kallt med att inte få något av mitt försäkringsbolag om något händer med det våtrum jag byggt i stugan om olyckan skulle vara framme.
Jag räknar helt kallt med att inte få något av mitt försäkringsbolag om något händer med det våtrum jag byggt i stugan om olyckan skulle vara framme.
Klicka här för att svara