Hej, jag har sett att en del frågat om kostnad för renovering av badrum, men de jag hittat känns mer omfattande än det vi tänker oss, så därför frågar jag också.

Det vi vill göra är att byta ut våtrumstapet och golvmatta mot kakel, samt byta ut ett sånt där gammaldags toalettskåp mot en stor spegel, byta till en snyggare lampa och byta ut duschkabin + duschmunstycke och fäste. Allt är rätt placerat, så jag tror inte att man behöver dra nya rör, byta avlopp eller dra el. (Eller?) Vi behöver heller inte byta ut toalett, handfat m.m.

Vad krävs för denna renovering och vad tror ni att det skulle kosta exkl. material? Det jag är ute efter är om det tillkommer en massa extra jobb utom det uppenbara, eller om det går att komma hyfsat billigt undan?

ladylj skrev:
Det vi vill göra är att byta ut våtrumstapet och golvmatta mot kakel
Vågar inte spekulera i kostnader etc, men bara detta är ganska omfattande...
Våtrumsgips, ev brunnsbyte, golvet flytas, få till fall, lägga klinker och kakel... ja i princip ett nytt badrum.

gissar 30 tusen+material

brukar man inte räkna 10 000 per kvm i ett standard badrum med kakel & klinkers ?
och standard inventarier

Redigerat:
Mao, man kommer aldrig billigt undan om man skall göra det "by the book".

Sen kan ju "billigt" definieras på olika sätt...

avlopps brunnen måste va godkänd med, inga gjutjärnsbrunnar eller äldre modeller av plast

50-75000

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.