R
RobZombie: [citat] Ett normalt badrum tar mellan 70-120 timmar och timpengen ligger runt 500:- ink moms. Så räkna med allt mellan 35000-60000:- i ren arbetskostnad per badrum. Fast i dom timmarna är utrivning och uppbyggnad också med och kan din man göra dom delarna själv så sparar Ni så klart en del timmar.
12 svar · 3,3k läst
M
MoparMikke: På dom ställen där det hade fastnat mycket fog skrapade jag försiktigt med en kniv innan och ättikssprit efter det. Det funkade kanon för mig iallafall.
4 svar · 27,7k läst
J
JonasHolm: Det var i söndags som jag la mosaiken. Är det nyligen?
2 svar · 5,2k läst
T
Tjodjuret: Har hört att man kan måla på våtrumsmatta, men kan inte hitta nån info om det. Nån som vet?
0 svar · 2,3k läst
R
rackis: Det där från Svedbergs såg helt klart ut som ett alternativ. Jag hittade också följande http://www.gustavsberg.se/tvattstall_40113.asp som såg trevligt ut. Vad gäller hantverkarens kompetens så har jag ingen kommentar än så länge. Har tagit in 7 firmor för offertförslag och ingen verkade bättre än den andra tyvärr, så valet föll på den som jag bäst kunde kommunicera med
5 svar · 10,2k läst
Tigersågen
Tigersågen: Det viktigast är nog att kontrollera firman hos t.ex Skatteverket så att det inte finns obetalda skatteskulder, att firman har F-skattesedel, att det finns andra nöjda kunder som anlitat firman, att firman är någorlunda stor och verkar ha kompetent personal. Risken med att ta ett bud som verkar för lågt är att firman kan vara på obestånd och tvingas till ett lågt bud i hopp om att få
1 svar · 1,0k läst
H
Helena_Gavle: Tack! Nu vet jag!:)
3 svar · 901 läst
whitewheels
whitewheels: I min korre med Beijer så hade det blivit ett missförstånd. Var in till dom idag o förklarade. Jag hade varit lite otydligt om att min platta redan var höjd 13mm över golvspån medans Beijer trodde jag spacklat fall med purusplattan jämns med golvspån. Så nu är vi på grön kvist igen :)
8 svar · 8,9k läst
·
S
Saibot75: Blev tillslut så att jag rev ner våderna och började om. Hellre 3000:- i papperskorgen än det 10 dubbla ifall hela skiten ramlar ner när allt är klart. Nu när jag gjort om visade det sig att jag har använt 10 liter lim istället för de 5 liter som enligt anvisning skulle räckt. Då har jag dessutom kört med limstrykare för att få det jämnt vilket jag inte gjorde på första
2 svar · 3,0k läst
T
tsarraz: Eller fotokakel
2 svar · 1,7k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ok... men vilken grå fog ? De brukar benämnas typ... Silvergrå Manhattan Grå Antracit Är det då den som heter "grå" ni har använt ? Den ser för ljus ut för att vara det tycker jag...
19 svar · 37,8k läst
·
B
Björn_Nilsson: Jag bilade bort finsatsen ner till betongvalvet i vårt badrum. Sedan i med EPS och sedan flytspacklade det i våg. Lade elslingan och flöt golvet igen fast med fall. Plastmatta på detta.
4 svar · 3,1k läst
R
Ripley: Vi, eller rättare sagt min man, skruvade loss baksidan av väggen och flyttade fram dosorna, så nu sticker de fram 16 mm. Då har vi lite till godo för säkerhets skull. /Carina
1 svar · 2,8k läst
G
GustafH79: Du bör nog tänka på att du lätt ska kunna komma åt brunnen för att rensa/rengöra den och för inspektion.
1 svar · 1,8k läst
C
Camilla Lillan: Hejsan, har svårt att sova då det är så varmt. Vi funderar på en "ommöblering" i vårt badrum. I dagsläget har badrummet ett badkar och en bidé. Vi skulle vilja flytta badkaret till platsen för bidén och sätta in en duschkabin där badkaret står idag. Badrummet är ca 5 kvm. En golvbrunn finns där badkaret står idag. Min fråga är, krävs det enligt reglerna en golvbrunn vid
0 svar · 1,8k läst
T
Tord_Lj: Hej Har försökt att få tag i nya toalettstolar till gamla huset, har altså golvanslutningen ca 3 cm från väggen. Det är lite begränsat tucker jag på utbudet. Även om en del är fina utanpå så faller många på rent skit inuti cisternen när det gäller flottörer, tätningar & mekanismer för spolning. Sorterar man bort de riktigt dyra så återstår dyra med dålig teknik i
0 svar · 1,3k läst
N
Nybyggarn: Jag har sett att det finns natursten i olika varianter, på nät ungefär som mosaik, vad tror ni om det? Det blir ju väldigt mycket fogmassa och jag är fundersam om det kan se smutsigt ut efter ett tag. Tanken är att ev ha det på en mindre begränsad yta, kanske direkt vid badkaret eller i duschen. Någon som har sett eller provat?
0 svar · 1,1k läst
Consensus
Consensus: Ni kan ställa in en duschkabin med väggar runt om och med egen balja. Därmed undviker ni att få vatten på väggarna. Drar ni baljans avlopp till brunnen så klarar sig golvet också.
1 svar · 1,3k läst
v-g
v-g: Går nog bra att göra själv, kan tänka mig att man behöver rugga upp det gamla kaklet för fäste, hör med den fixtillverkare du tänker använda. Tänk på att tex vattengenomföringar ofta kräver speciallösningar. Är det en "ren" vägg är det ett enkelt men urtråkigt jobb.
2 svar · 2,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Hade slängt upp följande... 5st 70mm u-profiler i plåt liggandes som en ram fäst på väggarna 100mm ner från taket... 14-15st 45x70mm reglar á 2m på tvären mellan dessa... Låt elektrikern dra fram slang och kabel till spottarna... Montera upp 3st gipsskivor och märk upp med typ en skruv var spottarna ska placeras... Spackla och måla taket... Dax för elektrikern att såga upp hål och
1 svar · 11,6k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Njae... personligen sågar jag i gipsen över och under kakeln och tar bort alltihopa och ersätter med ny gips då det går mycket fortare och man får ett mycket bättre underlag för ny kakel... River jag ut köket så drar jag oftast ner hela gipsskivorna och passar på att kortla väggen samtidigt så man får bra fäste för de nya skåpen... Cramo tar ca: 200:- +moms per dag enligt
3 svar · 12,6k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ja, det räcker... Räkna med max en timmes torktid ungefär...
3 svar · 16,5k läst
Y
Yamma: Jag körde Roth RiR. Skulle inte kunna tänka mig något annat än RiR... Kan vara lite knepigt vid inkoppling till radiatorer om du skall ha sådana också men rätt planering så är det inga problem heller...
3 svar · 3,5k läst
L
Lite: sockerbitarna under är väl bara att skruva ur? Köp nya och skruva i.
1 svar · 1,9k läst
Glufsglufs
Glufsglufs: Jag var på ett stamrenoveringsprojekt för en herrans massa år sen då dom gjorde så på väggarna (för att snåla in) i drygt 150 lägenheter. Det sitter fortfarande men badrummen var i dom flesta fall så pass små redan före så när nya kaklet kom på det gammla så fick man inte plats med ett vanligt standardbadkar så nästan alla som ville ha ett badkar fick beställa mindre (dyrare?)
7 svar · 2,0k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Då rekommenderar jag dig att skruva loss den och sätta ny silicon och nya pluggar samt en rejäl klick silicon bakom fästet... Skadan är ju redan skedd så det är bara att göra det bättre så man minimerar riskerna för läckage in i väggen...
10 svar · 2,1k läst
D
Dexter55: Funderar lite på en steamshower och undrar om någon kan rekommendera någon bra modell?
0 svar · 877 läst
B
BigGitt: Ok. Tack Paul.
4 svar · 950 läst
Tigersågen
Tigersågen: [citat] Yepp, både limmas och skruvas.
13 svar · 2,8k läst
K
kindvall: [citat] Tack för uppskattningen, den uppskattades! d^_^b Det känns rätt tveksamt att köpa lägenhet i de här föreningarna. I vissa fall kan jag förstå det, de är ofta nybildade och har kanske många hål att stoppa pengarna i. Men för mig sänker det bruksvärdet att det är ett 50 år gammalt badrum, och det inte finns stamrenovering (inkl. badrum) i ekonomiska planen.
7 svar · 7,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.