2 749 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
måste armeringsmattan överlappa innan man gjuter i badrummet?
Vad jag lärt mig så skall det vara överlapp. Jag skulle nog gjort med överlapp även om igen talat om det för mig. Utan överlapp skulle jag gissa att det spricker i gränszonerna och att dessa sprickor kan bli större än om man alldeles låter bli att armera. Risker för att detta senare förorsakar avbrott i tätskicktet tror jag därför är större än om du helt låter bli att armera.
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Men vad är problemet? Det är väl inte så svårt att ordna överlapp?
Det känns väl ganska självklart att om nätskivorna bara ligger kant i kant så saknas det ihophållande armering i skarven mellan 2 nätskivor.
Däremot så har jag hört lite olika bud på hur mycket överlapp det skall vara, har hört både 10cm och 20cm. vad gäller?
Det känns väl ganska självklart att om nätskivorna bara ligger kant i kant så saknas det ihophållande armering i skarven mellan 2 nätskivor.
Däremot så har jag hört lite olika bud på hur mycket överlapp det skall vara, har hört både 10cm och 20cm. vad gäller?
ja när du säger att det är självklart så kan jag också tycka så nu.
Men jag lade mattorna kant i kant då jag lade dit dem och fäste dem med märlor - jag tänkte inte alls på att det skulle behövas överlapp...
jag har nu lagt nya bitar som lappar över skarvarna - extra jobb igen... men fixat iallafall
Men jag lade mattorna kant i kant då jag lade dit dem och fäste dem med märlor - jag tänkte inte alls på att det skulle behövas överlapp...
jag har nu lagt nya bitar som lappar över skarvarna - extra jobb igen... men fixat iallafall
Årets trådlyft men en fråga i ämnet:
Hur gör man i hörnen? Ska man överlappa alla nät blir det ju fyra på varandra. Bygger ju sjukt mycket.
Hur gör man i hörnen? Ska man överlappa alla nät blir det ju fyra på varandra. Bygger ju sjukt mycket.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Man kan göra så att det bara blir 3 på varandra om man börjar växelvis från höger och vänster.
Protte
Protte
Produkter som diskuteras: "sidavbitare"
Sidavbitare
Sidavbitare, även kända som diagonalavbitare, är ett typ av handverktyg som främst används för att klippa tråd och små stångmaterial. Dessa verktyg har två motsatt sittande blad som skär mot varandra på en diagonal, vilket gör dem
Läs mer
Jag tänkte till så jag fick ont i huvudet och gjorde en riktigt snillrik klippning och omlottläggning som borde göra damerna i syjuntan gröna av avund.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden