A
Amby: Tack, ja det är fibo trespo som ska vara på väggarna. Men då kan vi köra med vanligt gips då, som jag förstått det så ska tätskiktet som ligger på golvet gå upp en bit bakom fibo trespo så det är tätt där
5 svar · 606 läst
T
TheGame: Ni pratar om olika fixturer. Jag har geberit fixturen @Paul-Staffanstorp pratar om. Skulle cisternen börja läka eller överfylla så rinner det ut i toaskålen. Det finns ingen anledning att själva lådan som allt är inne i också skulle börja läka. Ja det är väll efter 100år och det visar sig att plasten är dålig kvalitet så den blir spröd och spricker 😄 Geberit käns för
20 svar · 2,8k läst
·
K
Klarsprak: [citat] Ja det blev klart för ungefär två-tre veckor sedan.
14 svar · 1,1k läst
·
Anna4321
Anna4321: Är det någon som gjort denna lösning, ex sånett 55 i en kommod? Vad har ni i sådana fall valt för kommod?
0 svar · 355 läst
U
Utsliten och utdömd: Vi är supernöjda med vårt halvkaklade Målade väggarna först med våtrumsfärg sen är kanten mellan plattor och färg gjort med vanlig kakelfog. Tips är att både måttbeställd glasvägg och spegel var billigare från glasmästare än vad det kostade att köpa spegel och standard duschvägg från bauhouse. [bild]
21 svar · 20,5k läst
·
Rostig_9000i_-88
Rostig_9000i_-88: Det enda rätta är att koppla bort ledarna i föregående kopplingspunkt och dra ur ledarna. Alternativt låta de vara kvar men avsluta dem i en utanpåliggande dosa.
2 svar · 1,0k läst
A
Ansanpansan: Har fixat allt jag behöver men en sista fråga. Ska jag bara sätta igen de två befintliga hålen med fog?
8 svar · 838 läst
Rostig_9000i_-88
Rostig_9000i_-88: Reklamera! De uttagen får inte säljas för "allmänt bruk" på den svenska marknaden: https://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/dina-elprodukter/produkter/stickproppar-och-uttag/
4 svar · 1,5k läst
·
E.Linkan
E.Linkan: Ville återkoppla för att säga att det gick hur bra som helst att böja rören för hand, tack för tipset, mycket uppskattat.👍🏻
18 svar · 2,0k läst
·
U
Utsliten och utdömd: Silvertejp sv bra kvalitet brukar funka
1 svar · 441 läst
·
H
hempularen: Biltemas variant heter "Multibond".
2 svar · 532 läst
·
F
FredrikSthlm: Hej! Ja tänkte bara återkoppla och säga att jag följde tipset om att bygla faserna och det fungerade alldeles utmärkt. Stort tack för hjälpen! Fredrik
12 svar · 3,1k läst
·
D
digg75: [citat] Nu ska jag bara välja fabrikat och hitta alla delar. :) Lutar åt Uponor dock.
7 svar · 932 läst
Satsuki
Satsuki: [citat] Nej, absolut inte källare, däremot är stora badrummet på ovanvåningen och gästtoaletten på bottenplan. Vvb på bottenplan Så inget fuktskydd behövs bakom handfat, tack! Jag antar att det måste vara foliesystem och att rollat inte räcker pga trästomme?
2 svar · 681 läst
G
Grindstolpe: [citat] Tack för svar. JFB finns för gruppen, troligen då det verkar funnits bubbelbadkar tidigare (överstruket i gruppförteckningen). Vad gäller att nå TM inifrån duschkabinen så lär man behöva vara duktig akrobat. Det går tyvärr inte kontrollera om det går att dra om, utan att skära upp silikonet kring kabeln som kommer ur kakelplattorna. Är inte imponerad över installationen
2 svar · 780 läst
·
yonna
yonna: [citat] 1 del ättika, 1/2 del diskmedel och resten vatten. Efter 17 år var mitt badrum fortfarande i tiptop skick. Funkar även på målade väggar, köksluckor etc.
7 svar · 2,9k läst
·
K
kaddee10: [citat] Slutresultatet! Det fick bli utan sockeln då flera elektriker inte visste om detta..
12 svar · 1,4k läst
·
J
jhall: Svarar mig själv. Köper förhöjningssats PF12 så jag får ner brunnen 12mm och får en ok tjocklek på flytspacklet.
1 svar · 451 läst
·
holmgrenlars
holmgrenlars: [citat] Tack för det, problem med gamla hus som stått tomt i många år med torkade avlagringar som släpper knepiga med det är jag kommer in mer än en decimeter men får väl försöka vidare tack ändå
4 svar · 398 läst
·
E
Elbr: [citat] Antar att ni löst problemet. Vi har tyvärr köpt en likadan, vi hade samma problem. Fick skruva tills man trodde att den skulle gå sönder. Vi har även problem med att den läcker igenom vatten ner i holken. Det fortsätter att rinna ner lite lite efter att man spolat. Det slutar inte. Har kollat packningar och att allt är åtdraget. Vi har tyvärr även problem med 90-graders
1 svar · 1,5k läst
·
R
Rickard.lj: Beror lite vilken matta du väljer visa är bara 2 meter så då får du köra bård högst upp ,
8 svar · 999 läst
F
Fredrick_W: [citat] Tack, ska testa 👍
2 svar · 655 läst
·
BirgitS
BirgitS: Det du behöver ta reda på är om den golvbrunnen är godkänd enligt Säker vatten (någon tätskiktstillverkare har en metod att helt vattentätt ansluta tätskiktet till golvbrunnen) och därmed försäkringsbolagen. Det blir dyrt om du inte får något av försäkringsbolaget vid en vattenskada om några år.
1 svar · 596 läst
·
L
LGG-1: [citat] Tack för svaret.
2 svar · 360 läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Precis som hempularen skriver gäller det här: "Det får inte finnas uttag överhuvudtaget närmare än 120 cm till dusch munstycke, eller 60 cm till badkarskant. Är det närmare än så så får det inte finnas där oavsett lock." Det får alltså inte finnas något vägguttag direkt ovanför badkaret. Det får alltså inte finnas något vägguttag inom 120 cm från duschmunstycket.
24 svar · 2,3k läst
·
K
Kimpaann: https://www.norgips.se/produkter/aquapanel-floor-tile-underlay/ Är väl det jag finner som kan vara något i stil med vad du söker. Mvh
1 svar · 467 läst
H
Henrik Vamos: Är i planeringen med att bygga en duschvägg med nisch där jag avser placera två minispottar. Enligt gällande regler ska det vara minst 60mm mellan vägg/tätskikt och rörgenomföring. Det innebär väl att duschväggen måste byggas av minst 120mm reglar för att få tillräckligt avstånd mellan rörgenomföring till kant/vägg?
0 svar · 426 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.