Hej!
Jag vill byta blandaren i badrummet. Den nya blandaren är modernare och har såna flexibla slangar med en anslutning längs ner. Dom verkar inte passa med kopplingarna på bilden.
Nån som vet hur jag löser detta?
Mvh Viktor
Jag vill byta blandaren i badrummet. Den nya blandaren är modernare och har såna flexibla slangar med en anslutning längs ner. Dom verkar inte passa med kopplingarna på bilden.
Nån som vet hur jag löser detta?
Mvh Viktor
Borde redan sitta ballofixer på inkommande i badrummet så känns i så fall onödigt med extra sådana bara för blandaren. Varför inte bara köpa nya klämringskopplingar för 10 mm eller vad dina flexslangar kräver och bara koppla rören och ansluta slangarna direkt till dom befintliga kopplingarna men använda de nya klämringarna. Förutsatt att dom är tillräckligt långa och når ner, annars får du kapa rören som sagts
Du blir det väl inte så svårt?
- köp en klämringskoppling för 10 mm eller vad dom nya flexslangarna är på
- stäng av vattnet
- skruva loss den gamla blandaren
- montera den nya blandaren
- använd nu de nya "locken" och klämringarna som bör passa på de befintliga T kopplingarna och anslut flexslangarna enligt anvisning
- öppna upp vattnet in till huset
- justera/dra åt om det inte är helt tätt
Ballofixer i den positionen tycker jag blir onödigt, dom är bara bra när du ska byta blandare nästa gång
- köp en klämringskoppling för 10 mm eller vad dom nya flexslangarna är på
- stäng av vattnet
- skruva loss den gamla blandaren
- montera den nya blandaren
- använd nu de nya "locken" och klämringarna som bör passa på de befintliga T kopplingarna och anslut flexslangarna enligt anvisning
- öppna upp vattnet in till huset
- justera/dra åt om det inte är helt tätt
Ballofixer i den positionen tycker jag blir onödigt, dom är bara bra när du ska byta blandare nästa gång
Klicka här för att svara