Stod nu i handeln och skulle välja. De hade både transparent, mellangrå och vit gummilist. Vit går bort. Den transparenta är snyggast, men funderar på om smuts och annat syns snabbare än med den grå. Mer praktiskt kanske. Man ser ju även silikonet undertill mellan golv och list om jag kör på den transparenta. Även om jag tänkt använda transparent silikon. Tänker att det kanske också syns. Kör jag på grått syns ju ingenting igenom, och jag använder transparent silikon även längs med listkanten och golvet.

Golvet är klinker i svag ljusblå/ljusgrå färg

Vad röstar ni på, en transparent eller mellangrå t-gummilist?

BirgitS
Jag tror det transparenta snabbare kommer att se smutsig ut.

• Gilla
marp68
  • Laddar…
Grå

• Gilla
marp68
  • Laddar…
Ja, så tänker jag också. Blir kanske en grå i alla fall. Tack för hjälpen

M marp68 skrev:
Ja, så tänker jag också. Blir kanske en grå i alla fall. Tack för hjälpen
Hur gick det här? Fäste du den med våtrumssilikon?

Inne på samma i mitt badrum, då fallet är knasigt. Med en duschsarg tätar det ju inte i fogarna som du själv säger

N naikon skrev:
Hur gick det här? Fäste du den med våtrumssilikon?

Inne på samma i mitt badrum, då fallet är knasigt. Med en duschsarg tätar det ju inte i fogarna som du själv säger
Jap, valde den grå och limmade med våtrumssilikon. Blev väldigt bra och är fortfarande bra. En vän gjorde likadant, men valde en transparent. Han tyckte att han såg svarta prickar under, så det är nog väldigt viktigt att det blir tätt, så att inte vatten samlas under och stannar kvar. Han tog loss sin och limmade om den ordentligt och har inte sett några problem igen.

• Gilla
naikon
  • Laddar…
M marp68 skrev:
Jap, valde den grå och limmade med våtrumssilikon. Blev väldigt bra och är fortfarande bra. En vän gjorde likadant, men valde en transparent. Han tyckte att han såg svarta prickar under, så det är nog väldigt viktigt att det blir tätt, så att inte vatten samlas under och stannar kvar. Han tog loss sin och limmade om den ordentligt och har inte sett några problem igen.
Tack för infon! Placerade du den direkt över en fog eller över plattorna? Försöker föreställa mig hur man får det tätt. Limma och fylla hela botten av listen, eller bara mitten?
Råkar du ha en bild vore det ju toppen!

N naikon skrev:
Tack för infon! Placerade du den direkt över en fog eller över plattorna? Försöker föreställa mig hur man får det tätt. Limma och fylla hela botten av listen, eller bara mitten?
Råkar du ha en bild vore det ju toppen!
Över plattorna, då det passade bäst. Sedan gick den ju över fogarna mellan plattorna ändå. Spelar kanske inte så stor roll, så länge det blir tätt.

• Gilla
naikon
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.