Såg följande när jag städade golvbrunnen. Är det tätskiktet som är synligt mellan murbruk och golvbrunn, och är det i så fall en risk? Golvbrunnen byttes mig veterligen när badrummet renoverades 2007, så har i så fall varit så här ett tag.

• Närbild på en smutsig golvbrunn där ett eventuellt tätskikt syns mellan murbruk och brunn, omgiven av kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

BirgitS
Manschetten är det väl i så fall. Det jag är mer tveksam till är att det ser ut som att manschetten även sticker fram under klämringen, men det är svårt att se på bilden. Det är ett vanligt problem och medför en risk för vattenskada om det blir stopp i avloppsröret/golvbrunnen så att vattnet stiger upp till klämringen.

Tack för ditt svar BirgitS. Jag får ta in en besiktningsman och titta på det helt enkelt då. Har du någon uppfattning om det går att åtgärda någorlunda smidigt, eller krävs större ingrepp?

BirgitS
Det vågar jag mig inte på att säga något om. Men om bara håller efter i golvbrunnen så att det inte blir svårt för vattnet att rinna ut så är det något man kan leva med länge. Och i det här fallet så har det tydligen gått bra i snart 20 år.

• Gilla
golvbrunn123
  • Laddar…
Farstatjej90
Om badrummet är från 2007 ska du nog inte peta för mycket på det om det inte finns någon läcka.

• Gilla
golvbrunn123
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.