Har installerat Grohe vägghängd wc, med spolning mm. Allt har fungerat bra 1 månad, sedan började den automatiska locköppningen att krångla. Locket orkar inte upp, hackar bara. Sensorn reagerar när man går in. Någon som har haft, har samma problem?

Inget svar, men det är första gången jag ser en toa med självöppnande lock.
Vad kan en sådan pryl gå lös på? Är den ansluten till 230 V?

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
28000kr. (Rea) Med spolning, torkning i olika lögen . Fjärrkontroll. Locket ska gå upp direkt när man går in på toan. Väldigt nöjda med den , förutom att locket krånglar nu.

• Wow
  • Gilla
MasMats och 2 till
  • Laddar…
Om den bara är en månad vänder du dig till säljstället ev. tillverkare, bör vara en reklamation.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tänkte kontakta dom på måndag, hade vart intressant om fler haft ett liknande fel på sin GROHE

Patrik440
B Brosken skrev:
automatiska locköppningen
Går det bra att hjälpa till å fälla upp locket om det är bråttom?

😃. Det går bra om man tar det försiktigt, efter en bit upp så går den i läge automatiskt.

P
Jag råkade ut för en liknande sak i Budapest för 18 år sen. Den spolade dessutom av sittringen (och torkade den, tror jag) när man var klar. 😮
De Östeuropeiska offentliga toaletterna hade gjort framsteg sen jag var i trakterna i slutet av 1980-talet. :-)

• Gilla
Brosken
  • Laddar…
B Brosken skrev:
Tänkte kontakta dom på måndag, hade vart intressant om fler haft ett liknande fel på sin GROHE
Ring Grohe.

Sensia Arena är fortfarande rätt ovanlig på den svenska marknaden men felet du beskriver är relativt lätt ordnat om du får ett utbyteslock, inget större ingrepp.

• Gilla
Brosken
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.