S
Stavmixer: Jaså, det visste jag inte att man skulle göra och de i affären sa inget om detta.. :S Nåja, då kan det mycket väl stämma att jag satt för mycket lim bakom våderna då jag tog extra mycket med tanke på att jag trodde det var för lite! Men.. hur små blåsor är "godkänt" och över hur stor yta? Antar att det är för att kaklet verkligen ska sitta kvar?
2 svar · 7,4k läst
wrang
wrang: Ok tack. Så precis ovan rören vid golvbrunnen och rätt fall ut mot väggarna . Förstod rätt att man flytspacklar från högsta punkt å sedan så "rinner" det ut skälv mot brunnen. Hittade en bra sida med film etc de kör med kiltoo produkter. Kakelplattan.se Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk
2 svar · 3,0k läst
T
thomasx: [citat] Att man samlar mycket lite eller ingen fukt alls med limmerna kommer av att limmerna är vattentäta, epoxi till exempel bygger man båtskrov av (även om polyester är det vanligaste). Så frågan blir då snarare hur mycket, om någon, fukt som sugs upp av fixet. Det verkar vara hyfsad konsensus i tråden om att fix suger fukt, och det är nog detta som göra att tätskikten under
19 svar · 11,4k läst
Kattvovven
Kattvovven: ang bilderna, kopiera adressen, öppna bilden i en ny "tab", och när du är inne på sidan (som säger att bilden inte fungerar) kopierar du in länkadressen och trycker enter = tada. Den gillar inte att du hoppar in på sidan från en annan sida, men när du hoppar in på bilden FRÅN deras sida, accepteras det. :)
4 svar · 6,6k läst
L
lasloforbes: Tack för svar! Jag har själv varit inne på att en distans av något slag kanske är det enda möjliga, och det verkar som om en sådan inte är något som finns att köpa. Så då kan fantasin få fritt spelrum :-) Plexi känns som en bra ide, tror det får bli något sådant. Kamilenski: du har alldeles rätt i att detta också gäller toa och handfat, men det kommer inte att bli samma
4 svar · 4,1k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Den innersta skivan skall vara godkänd ja - i övrigt funkar träregel och vanligt gips utåt bra. Däremot är jag tveksamom det räcker med enkelgips 12mm - du måste nog kortla cc30 då tror jag... Våtrumsspackel på insidan för att klara av tyngden från kakel är det som gäller sen ja, och en glasfiberremsa i springorna hade jag också lagt dit... /K
1 svar · 2,2k läst
L
wilma2: Det finns träreglar som passar i plåtreglar det används bl.a. för att kunna montera dörrkarmar så att de blir vridstyvt, annars flyger plattorna all värdens väg när någon slänger igen dörren. Var noga med att inte det blir en skivskarv vid dörrposterna utan såga ut för dörrkarmen i två skivor som möts ovanför dörren. Då blir det riktigt bra.
3 svar · 2,3k läst
B
bjornlanneskog: Tack för dom tipsen. Verkar som jag som vanligt höll på att göra för mycket :) Jag håller mig till att ta bort fogen och lägger på nytt silikon (efter att jag målat rören). Tack än en gång!
3 svar · 2,5k läst
B
Blandarkungen: Vad är prisvärt för dig? Du får räkna med 10000 om du vill ha godkänt enl boverket.
1 svar · 1,8k läst
daddydj
daddydj: [citat] Så enkelt det kan vara. Det borde jag tänkt på själv. Tack för ett toppentips!
13 svar · 19,0k läst
·
G
gaia: [citat] en duschkabin skulle spara dej en massa jobb och pengar :). Man rekommenderar inte fuktspärr i källarväggar för att tillåta fuktvandring som nästan alltid finns i en källarvägg. Reglade ytterväggar är en kapitel för sej och ibland funkar det men risken finns alltid att det kan bli fel. Du får själv bedoma hur mycket fuktvandring du har för det går inte att gissa på
1 svar · 4,2k läst
T
thomasx: Hejsan Tack för era svar. Vi har kommunalt avlopp. Jag hörde av en röris att dom där vakuumventilerna kräver service och måste bytas ut minst vart 5e år för att gummit i tätningarna blir dåligt och dom börjar läcka och lukta, endast för nödlösning var hans uppfattning. Några erfarenheter kring detta? Jo då, i nivå över alla avlopp hade jag nog allt tänkt mig :-) och det blir
3 svar · 4,4k läst
R
rocking_ghost: Har frågat Moras kundtjänst som säger att det går att kombinera 40cc blandaren med takdusch. Frågan är vad som ser bäst ut: 160cc + blandarfäste (inte som bilden utan ovan där även röranslutningarna sitter på 160cc) eller 40cc blandare med anslutning uppåt. Lutar åt den senare men det skulle vara intressant att se bilder.
4 svar · 8,6k läst
nino
nino: ?????
1 svar · 2,2k läst
nino
1 svar · 2,2k läst
T
tursut: Hej, Jag håller på och river ett gammalt badrum i vårat källare, det ska nu istället bli förvaring/grovkök. Golvet är betonggolv som har ett fint fall mot avloppet. Däremot är det något gropigt och knaggligt vilket jag vill åtgärda. Resten av källaren har målat betonggolv och det skulle jag vilja ha även i detta rum. Är det golvspackel jag ska använda för att få en fin yta att
0 svar · 4,1k läst
T
thomasx: [citat] Ja, du har ju helt rätt i att det har mycket lättare att torka utan fuktig fix ovanpå. En folie ligger typiskt på över 1 000 000 vad jag sett, några ännu mer ändå.
12 svar · 1,7k läst
nino
nino: tomasx: har du betongkortlingar i ditt badrum då? klart att en regel 45*45 räknas som massivkonstruktion....
10 svar · 2,6k läst
T
thomasx: Om det inte rör avloppen, utan bara tappvatten/värme så kan det inte varanågra som helst problem att rörkröka lite i deras kök och låta rören gå igenom deras skåp. I badrummet lär ju rören få gå igenom ett schakt, och det finns väl redan för de rör som redan finns till badrummet, antar jag. Kostnaden får medlemmarna stå för gemensamt, det är ju deras hus, så att säga, en
12 svar · 6,0k läst
palbin
palbin: Ja det var ju ett mycket informativt svar - verkar innehålla sådant jag funderat på och dessutom sådant jag inte tänkt på. Anledningen till att jag funderar främst på ek är att jag kan köpa det förmånligt från en grannes brädproduktion - både billigt och trevligt "lokalt". Tack så myc- ket för hjälpen. Mvh
5 svar · 3,0k läst
B
BigGitt: lite luft ska det vara i torken. Vätskan kan expandera. Oftast används vanl vatten. Ibland med pigment.
2 svar · 4,7k läst
H
hempularen: Blev det några åtgärder?
26 svar · 16,7k läst
·
Patrik_Hed
Patrik_Hed: Angående komfortvärme på en elslinga så är det egentligen ingen skillnad på "vanlig" värme och komfortvärme. Skillnaden är att man sänker temperaturen på termostaten lite bara. //Patrik
11 svar · 4,1k läst
T
thomasx: [citat] Ser ju bra ut det där! Rejält duschutrymme också, de e gött ;-) Smidfix första bild är snyggt jobbat!
12 svar · 10,4k läst
·
H
Helioz: 24 timmar för normal/universalfix, 12 timmar för snabbfix: http://www.bostik.se/BostikTDS/SE/P0230_SE_TDS.pdf eller 90 minuter för detta: http://www.ardex.se/upl/files/41857.pdf Finns kanske ännu snabbare om du letar runt, annars står det på säcken.
1 svar · 12,6k läst
Stringfellow Hawke
Stringfellow Hawke: [citat] Precis, dessutom har TS bott där i 1,5 år utan att reagera. Bakfallet borde reklamerats skriftligen till säljaren samma dag som det upptäcktes för att ha någon chans till ersättning därifrån.
19 svar · 8,7k läst
janwide
janwide: Passbitar funkar finfint. Jag gjorde likadant.
3 svar · 1,0k läst
T
thomasx: [citat] Det låter inte värre än att en kupevärmare torkar det där ganska kvickt. Om ni sen åtgärdar hela badrummet inom ett par månader är det inte hela världen om det ligger lite fukt på djupet nu.
5 svar · 31,6k läst
A
Arkitekten2: Ja, man undrar ju varför Tapwell som kopierat allt annat som har med Vola att göra - formgivning, sortiment , marknadsföring etc. - inte bara kopierat PEX-boxarna också! :) Antingen har danskarna patenterat lösningen eller så är problematiken mer komplex och lösningen dyrare än vad det först ser ut som - det handlar ju ändå om 4bars tryck...
8 svar · 13,3k läst
F
Forbo: Som Nino säger... tänk efter före. Är det uppbyggt med plattor för att förstärka ett lågt, men korrekt, fall, eller finns det inget fall/bakfall under tätskiktet? Är tätskiktet väl utfört ska inte fallet i sig betyda allt... Ta dit en besiktningsman som får fuktmäta, kika efter mögel etc...har det inte hänt något på 3 år är det antagligen ok... Lätt att vara kategorisk med
15 svar · 3,4k läst
SOCKEPLAST
SOCKEPLAST: Håller med. Skönt att det fixade sig!
22 svar · 5,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.